Gjest Lincoln Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Det er ikke greit å være feminist. I dette blogginnlegget treffer vi en sint ung dame som har vært nødt til å slanke seg. Ekte feminister gjør ikke sånn, som hun skriver, men hun har tydeligvis vært så bælfeit at det har gått på helsa løs. Denne slankingen har fått svært negative konsekvenser for henne. Det har nemlig ført til at folk helt uoppfordret har gitt henne komplimenter! Fy søren så frekt! Les og le. http://maddam.no/2013/06/kroppen-min/ 2
Gjest regine Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Det er vel mulig å ha flere tanker i hodet samtidig? Jeg leser dette som en påpekning av noe som svært mange kvinner opplever i svært mange sammenhenger: vi reduseres til kropp og utseende. Det er DEN biten av oss som er viktig - ikke vår faglige dyktighet, evne til å fortelle en god historie, lederevner eller andre kunnskaper. Og jeg syns dette faktisk er noe som godt kan problematiseres - selv om det kan høres ut som om hun ikke "vil ha" komplimenter. Selv vil jeg og faktisk heller høre at jeg gjør en god jobb enn at jeg er på pen..... Selv om jeg har gått ned 10 kilo.
Gjest Faerunpedia Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Men hvis noen har vært overvektige og går ned i vekt gir jeg dem komplimenter uansett kjønn. Det er jo ikke sunt å være overvektig og det er jo bra å oppmuntre folk.
Gjest Lincoln Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Det er vel mulig å ha flere tanker i hodet samtidig? Jeg leser dette som en påpekning av noe som svært mange kvinner opplever i svært mange sammenhenger: vi reduseres til kropp og utseende. Det er DEN biten av oss som er viktig - ikke vår faglige dyktighet, evne til å fortelle en god historie, lederevner eller andre kunnskaper. Og jeg syns dette faktisk er noe som godt kan problematiseres - selv om det kan høres ut som om hun ikke "vil ha" komplimenter. Selv vil jeg og faktisk heller høre at jeg gjør en god jobb enn at jeg er på pen..... Selv om jeg har gått ned 10 kilo. -Har du klippet håret? Det var fint. -JA MEN HVA MED JOBBEN JEG GJØR BUHUHUH MANNSGRIS. Herregud 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Det er vel mulig å ha flere tanker i hodet samtidig? Jeg leser dette som en påpekning av noe som svært mange kvinner opplever i svært mange sammenhenger: vi reduseres til kropp og utseende. Det er DEN biten av oss som er viktig - ikke vår faglige dyktighet, evne til å fortelle en god historie, lederevner eller andre kunnskaper. Og jeg syns dette faktisk er noe som godt kan problematiseres - selv om det kan høres ut som om hun ikke "vil ha" komplimenter. Selv vil jeg og faktisk heller høre at jeg gjør en god jobb enn at jeg er på pen..... Selv om jeg har gått ned 10 kilo. Alle mennesker opplever å bli dømt pga utseendet sitt, det er helt normalt. Jeg, som stygg mann, opplever dette selv daglig. Jeg flyr ikke rundt å hyler om kvinnesjåvinisme for det. Anonymous poster hash: e5abd...399 1
Tidus Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Hahaha, seriøst..? Hva i alle dager er galt med å få personlige komplimenter for kroppen sin på jobb? Tror ikke det går utover antall jobbrelaterte komplimenter heller?
Adam- Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Problemet med disse feministene er at de er så ensporet at de selv inkluderer kroppen sin i alle sammenhenger. Hva i all verden har kroppen med hvor god jobb man gjør? Ville vedkommende ha reagert om noen kommerterte at den splitter nye bilen hennes var fin? Ville hun sagt "buuhuuuu!! Jeg vil heller høre at jeg gjør en god jobb enn at jeg har fin bil!!!!" Dette er to fullstendig seperate ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. Fremstår jo som at folk I STEDET for å kommentere at vedkommende gjør en god jobb kommenterer utseende. Vanvittig spesiell tankegang og et ekstremt kroppsfokus. Noe som er ironisk for en feminist. Jeg fant det også morsomt at hun brukte feminisme som en unnskyldning for å spise godteri.... Endret 13. juni 2013 av Adam- 1
Gjest .-L-. Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Virker veldig sært. Hvorfor skal man gjøre noe positivt om til noe negativt. Hun burde jo også ha jobbet litt med tankemønstrene sine... Endret 13. juni 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er og feminist fordi jeg mener at menn og kvinner skal ha like rettigheter. De aller fleste i Norge i dag mener at kvinner og menn er like mye verdt og skal være likestilte, noe som betyr at de aller fleste er feminister. Men det er forskjell på å være feminist og å være en gal eller ekstrem feminist. Anonymous poster hash: e84f9...9b0 1
Kara W Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er og feminist fordi jeg mener at menn og kvinner skal ha like rettigheter. De aller fleste i Norge i dag mener at kvinner og menn er like mye verdt og skal være likestilte, noe som betyr at de aller fleste er feminister. Men det er forskjell på å være feminist og å være en gal eller ekstrem feminist. Anonymous poster hash: e84f9...9b0 Å være for feminist er ikke det samme som å være for likestilling. Å si at alle som er for likestilling er feminister er like feil som å si at alle vegetarianere er dyreforkjempere. Det er stor korrelasjon, men man kan ikke sette likehetstegn mellom dem. Feminisme betyr å kjempe for kvinners rettigheter, enten det gavner eller går på bekostning av menn. 1
Pawn Hearts Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Paradoksalt nok er det hun som reduserer seg selv til kropp. Hvis meningen er å latterliggjøre feminismen, har hun klart det med glans.
Red-Ruby Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 For det første er jeg enig med henne i at kvinnekroppen er noe menn og mest kvinner tror at de fritt kan utalle seg om. Mange kvinner har et usunt forhold til kroppen. Og denne Madam er en av dem. Hun mener at å det er sunnere å være overvektig enn normalvekt og at det eneste normalvektig har ført til er at det er lettere å gå i trapper. For å slanke seg betyr at du er anorektiker. Hun sammenligner direkte spiseforstyrrelse med slanking. Tror at du er hva du selv gjør det til ofte. Har du nettopp slanket deg eller klipt håret er det vanlig å kommentere på det, på både kvinner og menn
Gjest .-L-. Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Feminisme betyr å kjempe for kvinners rettigheter, enten det gavner eller går på bekostning av menn. Det er jo et artig poeng fordi da sier du indirekte at feminismen kun kjemper for damers egen interesse, og ikke likestilling. Siden noen av disse rettighetene går på bekonstning av menn og gjør menn underlegne og ikke likestilt, på enkelte områder. 1
Gjest Lincoln Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Det er jo et artig poeng fordi da sier du indirekte at feminismen kun kjemper for damers egen interesse, og ikke likestilling. Siden noen av disse rettighetene går på bekonstning av menn og gjør menn underlegne og ikke likestilt, på enkelte områder. Hun sier det ikke indirekte, hun sier det direkte. Og det stemmer jo på en prikk. Likestilling har man for lengst, nå er det kvinners særrettigheter man kjemper for.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Ikke HELT umulig å forestille seg at det til tider kan være vanskelig for menn å forholde seg til enkelte kvinner. For kvinner også, forsåvidt.Anonymous poster hash: a422d...5e3 1
Adam- Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er helt for likestilling når det kommer til lønn og muligheter til å gjøre det man vil osv.. Men til en viss grad MÅ man jo bare akseptere de fysiske forskjellene og også forskjellen man ser ang interesser. Om det ikke fantes èn eneste gravemaskinfører som var kvinne, hva så? Så lenge de har muligheten til å bli det er det jo greit hvis ingen vil? Jeg er også i mot at man ikke ansetter den beste kandidaten grunnet lovbestemt kjønnsfordeling o.l. Som f.eks har blitt gjort i toppen av forsvaret. Tviler også på at dette er hva kvinner flest ønsker. Så har man jo også endel sjarmende ting rent historisk, f.eks den biten som går under kategorien "gentemen". De fleste jeg har diskutert saken med ønsker at dette fenomenet skal forbli. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Å være for feminist er ikke det samme som å være for likestilling. Å si at alle som er for likestilling er feminister er like feil som å si at alle vegetarianere er dyreforkjempere. Det er stor korrelasjon, men man kan ikke sette likehetstegn mellom dem. Feminisme betyr å kjempe for kvinners rettigheter, enten det gavner eller går på bekostning av menn. https://no.wikipedia.org/wiki/Feminisme Feminismen er nært knyttet til kvinnebevegelsen, som er en politisk og kulturell bevegelse rettet mot å etablere likestilling, med like rettigheter og likt rettsvern for menn og kvinner.[2] Anonymous poster hash: e84f9...9b0 1
Gjest Lincoln Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 (endret) https://no.wikipedia.org/wiki/Feminisme Feminismen er nært knyttet til kvinnebevegelsen, som er en politisk og kulturell bevegelse rettet mot å etablere likestilling, med like rettigheter og likt rettsvern for menn og kvinner.[2] Anonymous poster hash: e84f9...9b0 Å ja, wikipedia ja Uansett, problemet er at man stopper ikke opp når man har like rettigheter og likt rettsvern. I stedet maler man videre med stadig mer ekstreme krav om særrettigheter og særbehandling. Endret 13. juni 2013 av Lincoln
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Jeg er helt for likestilling når det kommer til lønn og muligheter til å gjøre det man vil osv.. Men til en viss grad MÅ man jo bare akseptere de fysiske forskjellene og også forskjellen man ser ang interesser. Om det ikke fantes èn eneste gravemaskinfører som var kvinne, hva så? Så lenge de har muligheten til å bli det er det jo greit hvis ingen vil? Jeg er også i mot at man ikke ansetter den beste kandidaten grunnet lovbestemt kjønnsfordeling o.l. Som f.eks har blitt gjort i toppen av forsvaret. Tviler også på at dette er hva kvinner flest ønsker. Det med kjønnsfordeling er noe som man bare må gjøre fordi menn fortsatt har toppstillingene. 80% av de som var mest i nyhetsbildet i fjor var menn (tror det var det jeg leste). Hvordan mener du at man skal løse dette problemet uten at det er lovbestemt kjønnsfordeling? Jeg har selv opplevd problemer grunnet denne kjønnsfordelingen, men jeg innser at det faktisk er den eneste veien å gå. Nå finnes det jo veldig mange bilmekanikere og gravemaskinførere som er kvinner, og det er flott at kvinner utdanner seg til det de er interesserte i. Anonymous poster hash: e84f9...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå