AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hva er forskjellen? Hvis noen vil ha en pause fra forholdet, er man sammen da? Eller er man ikke sammen? Er jeg utro mot partneren om jeg har sex med noen andre mens denne "pausen" pågår? Eller er jeg fri? Eller er jeg "litt utro"? Anonymous poster hash: ac558...981
Adhara Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Men kjære deg, dette må du da avgjøre sammen med partneren din. Er da ikke opp til KG å bestemme det. 2
Gjest SweetSunshine Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Så var det dette med kommunikasjon da. Er det ikke bare å snakke med partneren for å finne en ordning dere begge kan leve med?
Tidus Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Dette er opp til dere begge å avgjøre. Det bør avtales, ellers risikerer man at den ene tror noe annet enn den andre. Da blir det drama. - Min mening om pauser generelt er for øvrig at de er ubrukelige. Av alle parene jeg kjenner som fortsatt er sammen (etter flere år) er det kun ett av dem som har hatt en pause. Alle andre jeg vet av som har hatt pauser, gikk aldri tilbake til hverandre, eller slo opp i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Pause i forholdet= en unnskyldning for den parten som ville ha pausen til å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden. Helt idiotisk spør du meg, skjønner ikke hva det er godt forAnonymous poster hash: f0bf4...13f 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 "We were on a break !" Pauser er oppskrytt forøvrig. Det er i 9 av 10 tilfeller ferdig da. Anonymous poster hash: 61064...b26
Gjest Keikolina Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Trodde pause var et finere ord for å gjøre det slutt jeg, sånn som mange av kg folka liker å pakke inn dritten i glanspapir.
Cristella Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Pause er bare tull.. Som andre sier so blir de aller færreste sammen igjen. Men dette må du nesten snakke med kjæresten din om. Ingen andre som kan bestemme deres grenser. Men for min del - hadde jeg hatt pause med noen ville det vært for å dinne ut hvor følelsene virkelig er. Går han da å ligger med noen andre, ja da sier det mye om hans følelser, og da hadde ikke jeg orket å fortsette i alle fall.. Meeen det er meg, da
Red-Ruby Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Pause i forholdet= en unnskyldning for den parten som ville ha pausen til å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden. Helt idiotisk spør du meg, skjønner ikke hva det er godt forAnonymous poster hash: f0bf4...13f Det er mine tanker også. Altså,man tar ikke pause fra hverandre,men fra forholdet, det man har forpliktet seg til. Å ta pause fra hverandre vil jeg si er normalt i alle forhold, kanskje man trenger tid alene. Å ta pause fra forholdet er ikke normalt og jeg hadde aldri akseptert det.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 pause= jeg tør ikke å dumpe der og da, men det er nesten garantert forstadiet til å gjøre det slutt, man lar liksom den andre part kome mot det gradvis.
Red-Ruby Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 pause= jeg tør ikke å dumpe der og da, men det er nesten garantert forstadiet til å gjøre det slutt, man lar liksom den andre part kome mot det gradvis. Ja,da slipper man å ha et ordentlig samtale om forholdet og når det endelige bruddet skjer kan man bare si "du så jo at vi hadde problemer."(vi tok jo pause!)
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Ja,da slipper man å ha et ordentlig samtale om forholdet og når det endelige bruddet skjer kan man bare si "du så jo at vi hadde problemer."(vi tok jo pause!) ja, det er en feig måte å avslutte på.
Gjest Lovisenberg Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Pauser KAN være produktive. I mitt tilfelle, har jeg bedt om pause fra forholdet for å tenke. Ikke på om jeg elsker han, eller for å sjekke om gresset er grønnere et annet sted. Rett og slett fordi jeg er en person med mange problemer og som har trengt et avbrekk. Avbrekk både for min skyld og hans. Han skulle få fri fra meg, da jeg var på mitt verste. Han fikk selvfølgelig avgjøre reglene for pausen selv. Jeg overlot det fullt og helt til han, da jeg ikke kom til å prøve å gå videre eller noe, jeg ville bare være for meg selv en stund. Han bestemte at det skulle være et forhold lagt på is, dvs fortsatt troskap og slike ting, men minimal kontakt til jeg fikk samlet meg. Og etter pausen, tok vi en ærlig prat: hva har vi tenkt og gjort. Hvis begge ville fortsette forholdet så skulle vi legge alle kort på bordet. Vi ble sammen igjen og har hatt vår beste tid sammen. Pausen er nå for 8 år siden da. Ingen andre kan foreslå hvordan en pause skal være; dere må bestemme det sammen. I mitt tilfellet kunne ingen av oss to fortsette forholdet hvis den ene hadde møtt en annen i mellomtiden. Men jeg kan være ærlig og si at de fleste rundt meg som har hatt pause, har gjort det fordi de ikke har turt å slå opp. Og det har blitt drama - hver eneste gang.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Jeg vil tro at en del bruker separasjons-perioden som pause i fra ekteskapet. Det er vel i hvert fall tanken bak det.
Gjest Faerunpedia Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Jeg vet om flere par som har hatt pause og blitt sammen igjen. Man får ting på avstand, tid til å tenke og kjenne på hva man egentlig vil. Etter det har man mulighet til å få snakket ut på en mer konstruktiv måte da det ikke blir krangel ut av det. Og finner ut i hvilken grad man savner den andre parten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå