Gå til innhold

Trene magemuskler utradisjonelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Magemusklene mine har ligget i dvale i flere år og jeg vet knapt hvordan jeg strammer dem. Nå har jeg fått til et bedre kosthold og mer aktivitet, men magemusklene er fortsatt forsømt. Jeg har sterke aversjoner mot alle de typiske mageøvelsene, som situps, planke osv.

Finnes det en måte jeg kan "lure" magemusklene til å trenes opp sakte og forsiktig? Noe som kanskje ikke går direkte på magemusklene, men som gir lett trening også for magen som en bieffekt? Bare sånn at jeg kan få vekket musklene fra dvalen, og så kan jeg ta mer skikkelig fatt etter hvert.

Anonymous poster hash: 86035...617
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. du trener jo mage nå du tar push-ups, knebøy, roing osv. Mye av dette vil betegnes som "core øvelser" men vil garantert styrke magemusklene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle basisøvelser vil også kjennes i magen, som knebøy, markløft, osv. Men det aller beste er selvsagt å kvitte seg med mageøvelse-angsten og fyre løs. :ler:

I såfall anbefaler jeg planke i tillegg til baseøvelser som nevnt over.

Anonymous poster hash: 88184...eb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om du har aversjoner mot planken, klarer du sikkert å presse deg selv til å bruke et par minutter på den, to-tre ganger i uken. ;)

Det er en god øvelse, og det er igrunn alt som behøves for å trene magemusklene.

Man kan jo ikke bare gjøre de øvelsene man liker. Da hadde det blitt mange skjevtrente og rare kropper der ute..

Anonymous poster hash: ab937...556
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på hendene med bena på yogaball eller i slynge, og trekke bena til seg under magen -frem og tilbake.

Men som AB over her sier, så må man bevege seg ut på de ubehagelige øvelsene. Det er de som er digge å mestre også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent bodycombat på sats en periode nå. Det er morsomt, men hardt. Du må ha fokus på mage/rygg og roteringer for å få det til å funke, men klarer du det sies det at en slik time er like effektiv som 1700 situps/mageøvelser. Dvs. ekstremt bra! Jeg merker stor forskjell på magen og jeg har altså født for ikke lenge siden.

PS. Du må trene 3-4 ganger før du virkelig merker noe og klarer å få ordentlig grep på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...