Gå til innhold

Smerter i hælen

Kittykat

Anbefalte innlegg

Det begynte med øm hæl i forgårs. Nå er det mer smerte og det sprer seg oppover foten( og til tærne ) og av og til så kan det kjennes ut som om at foten prikker bittelitt.

Nå kan jeg nesten ikke gå på foten pga presset jeg lager på hælen når jeg trår.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har vondt. Jeg har ikke tråkket skjevt eller fått en flis inn i foten eller noe sånt, så hvorfor i huleste er det vondt da?

Jeg driver heller ikke på med noe trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med tørr og litt hard hud ( ofte i perioder så kan huden sprekke ) på begge føttene, men den går rundt hælen og ikke midt under. Jeg filer føttene flere ganger for dagen.

Men jeg tror ikke jeg har det, for jeg ser ikke noen "prikker" eller "groper" med fortykket hud på foten.

Men siden jeg sliter med litt hard hud på føttene, så kan det jo være at det er f eks en av disse såkalte sprekkene som gjør det da.

Har slitt med dette problemet i flere år, men jeg trodde ikke man kunne få smerte av hard hud altså........Men man lærer så lenge man lever.

Men hva skal man gjøre da? Uten å ta fotbad og bruke filer?

Leser på en nettside at man skal bruke tykke sokker, men det bruker jeg aldri, for da vil jeg ikke få på meg skoene mine ( seriøst altså ) :ler: Så jeg bruker tynne sokker.

Og leser også at man må ha sko som passer, men det har jeg da og.

Nei, dette var et mysterium....... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være inngrodde fortvorter, men mer sannsynlig har du fått betennelse i en slimpose under hælen. Det gjør fryktelig vondt, men går over av seg selv. Hvis du unngår å tråkke på foten på en stund..... ikke enkelt.

Men: Hva slags sko går du med? Høye hæler og hardt underlag?

Du må skaffe deg myke innleggssåler og sørge for at slagbelastningen på hælen blir minst mulig.

Og så høres det ikke bra ut å file hard hud flere ganger om dagen. Så fort danner du ikke hard hud, da risikerer du bare å ødelegge huden.

Smør og stell føttene dine, bruk skikkelige dempende såler og sko, så blir det nok bedre.

PS. du har ikke litt vondt i ryggen også, vel? Typisk ettervirkning av for dålige sko.

PS2: Ecco og Clarks har gode sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlige, flate sko ( joggesko f eks ) Skal snart kjøpe med nye sko og tenkte da og kjøpe meg et par mokkasiner eller andre flate sko.

Jeg sliter med ryggsmerter innimellom ( grunnet overvekt av graviditeter ), men har ikke hatt vondt i ryggen i det siste. Men jeg vet ikke hva det er, for det virker som om at det samme skjer med den andre foten min. Vet ikke om det er det som virkelig skjer. Det kan jo hende at den andre foten bare er stiv pga måten jeg sitter på.

Men den jeg har vondt i blir bare verre. Jeg må jo gå på den for jeg har ikke noe annet valg. Jeg er hjemmeværende med 3 barn, hvor 2 av dem går i park. Pappaen deres jobber hele dagen, så det er ikke bare bare for meg å slippe alt jeg har i hendene når ting skjer.

Pappaen skal tilbake på jobb igjen i morgen etter å ha vært hjemme med meg i over 2 uker pga en operasjon jeg måtte ha, så da måtte han ta omsorgsdagene vi har rett på hvert år ( 15 dager ).

Skulle det skje noe mer, så kan han ikke være hjemme mer ( f eks jeg får beskjed om å la være å trå på foten i en uke eller noe, så går det alldeles ikke pga situasjonen vår ). Jeg jobbet ikke i noen av graviditetene så vi faller mellom to stoler hver gang noe skjer med meg o.l. Så han må gå på jobb eller så får ikke vi penger til utgiftene våre, for han er jo vår eneste inntektskilde......

Vel, sporet litt av her, men jeg skal ringe legen i morgen, bare for å få det undersøkt og for å være på den sikre siden. Har hatt vondt i foten i 4 dager med i morgen. Begynte med litt ømhet i hælen og så spredde det seg til litt mer smerte og til hele foten og litt oppover leggen.......

Håper det ikke er noe alvorlig, for det er det aller siste jeg trenger nå altså :-?

Og jeg filer ikke foten flere ganger for dagen hver eneste dag, men i perioder. For på sidene av føttene så "sprekker" huden bittelitt opp i fliker og så må jeg file dem vekk. Jeg filer bare hælene etter at jeg har dusjet og når det ellers trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...