AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg har hatt fordøyelsesplager i et drøyt år nå og det hemmer meg i hverdagen. Fastlegen sier bare at det går over. Det gjør jo tydelig ikke det! Er det noen som kjenner igjen symptomene sånn at jeg kan foreslå for legen "kan det være x?" istedetfor at jeg bare sitter å klager. Symptomer: Løs og gul avføring Konstant sulten Rask metthetsfølelse Matrester i avføringen Mat smaker annerledes Mye luft Oppblåst mage (spent som et trommeskinn) Magekramper etter matinntak Smerte øverst til venstre i magenAnonymous poster hash: b64f8...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 12. juni 2013 #2 Del Skrevet 12. juni 2013 Bytt lege, ikke bruk tid å penger på en som ikke tar deg på alvor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 13. juni 2013 #3 Del Skrevet 13. juni 2013 Du må bytte lege, og skriv ett brev til fylkeslegen der du forklarer at fastlegen din ikke tar deg alvorlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #4 Del Skrevet 13. juni 2013 Enig med de andre BYTT lege og finn en som tar deg på alvår. På http://www.legelisten.no kan du se litt hvilke erfaringer andre har med legene, for å finne en som passer til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Del Skrevet 13. juni 2013 Høres ut som en veldig slapp lege du har. Bytt fastlege. Dette gjør du enkelt selv gjennom for eksempel nav.no Hva det kan være er helt umulig å si noe om, det kan være alt fra den minste bagatell til noe annet mer behandlingskrevende. Blodprøver, tester, kanskje gastroskopi og endoskopi, samt avføringsprøver er nok det eneste fornuftige her. Det kan være så mye. Vitaminmangel, matallergi, irritabel tarm, tarmsykdom osv. Nei, bytt fastlege og få det undersøkt. Må være veldig plagsomt å gå slik uten å få noe undersøkt! Anonymous poster hash: 5a726...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 13. juni 2013 #6 Del Skrevet 13. juni 2013 BYTT lege. Om du ikke føler at du blir hørt så er det vel ingen grunn til å tviholde på h*n? Kanskje du er allergisk mot gluten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Del Skrevet 13. juni 2013 Fastlegen har tatt blodprøver så jeg vet at det ikke er vitaminmangel. Fikk avslag fra sykehuset om rektoskopi. Det er ingen ledige og gode fastleger i området, og med en såpass ustabil mage er jeg ikke lysten på å måtte sitte på bussen til neste by. Beholder ham ihvertfall en stund til. Anonymous poster hash: b64f8...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Del Skrevet 16. juni 2013 Hva er egentlig å bli tatt på alvor? Blir en tatt på alvor bare dersom en får oppfylt alle mulige ønsker om undersøkelser, resepter og sykemeldinger, selv om legen på forhånd vet at det ikke vil gagne, men muligens skade? Er det å bli informert om at forbigående plager kommer til å gi seg med tiden, å ikke bli tatt på alvor?Anonymous poster hash: 8ab67...5d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Del Skrevet 16. juni 2013 Hva er egentlig å bli tatt på alvor? Blir en tatt på alvor bare dersom en får oppfylt alle mulige ønsker om undersøkelser, resepter og sykemeldinger, selv om legen på forhånd vet at det ikke vil gagne, men muligens skade? Er det å bli informert om at forbigående plager kommer til å gi seg med tiden, å ikke bli tatt på alvor?Anonymous poster hash: 8ab67...5d1 Det har pågått et drøyt år nå så det er tydeligvis ikke forbigående. Nei, jeg forventer ikke undersøkelser, sykemeldinger eller medisiner, men hjelp til å forstå hva jeg kan gjøre for å bli frisk eller lære meg å leve med det. Anonymous poster hash: b64f8...b56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 17. juni 2013 #10 Del Skrevet 17. juni 2013 Hva er egentlig å bli tatt på alvor? Blir en tatt på alvor bare dersom en får oppfylt alle mulige ønsker om undersøkelser, resepter og sykemeldinger, selv om legen på forhånd vet at det ikke vil gagne, men muligens skade? Er det å bli informert om at forbigående plager kommer til å gi seg med tiden, å ikke bli tatt på alvor?Anonymous poster hash: 8ab67...5d1 Om en har slitt sååå mye med magen over så lang tid, så er det absolutt ikke forbigående plager! Slike ting skal tas alvorlig. Håper det ordner seg TS, ikke bra å gå slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #11 Del Skrevet 5. desember 2014 Hva du skal ta med problemer med fordøyelsen: http://problemermedforstoppelse.blogspot.com/2014/12/fordyelsesproblemer.html Anonymous poster hash: f9b1f...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_myyy Skrevet 5. desember 2014 #12 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) http://www.klikk.no/helse/doktoronline/magetrobbel/article397497.ece Der står det at om man har gul rennende avføring skal man kontakte lege straks, fordi det kan være problemer med lever, bukspyttkjertel, rett og slett at maten ikke fordøyes. Mange sliter jo med magen (ink. meg), og får oftes diagnosen irritabel tarm. Det vil si at man har fordøyelsesproblemer uten noe særlig årsak, bortsett fra å evt endre kosten, og finne ut hva som fungerer best på deg. Men med de symptomene du har ville jeg ha reagert veldig annerledes. Hvor gammel er du? Hvordan er kostholdet ditt? Har du smerter i magen kun ved inntak at mat? Jeg ville bestilt meg time til legen igjen, vist han den artikkelen, og gi beskjed om at du vil utredes skikkelig. Mulig han allerede har tatt leverprøver osv, men du fortjener et ordentlig svar på hva som er gjort, og hva han kan utelukke osv. Absolutt alle har krav på utredning hvis man selv ønsker det, og hvis man engster seg for symptomene sine. Lykke til Endret 5. desember 2014 av lille_myyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg har nå vært hos fire andre allmenleger. Ingen har funnet noe galt på blodprøvene. Jeg har forsøkt følgende dietter: naturlig glutenfritt, laktosefritt, fettfattig, sukkerfritt og Fodmap. Ingen bedring. Jeg er 25 år. Anonymous poster hash: b64f8...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Del Skrevet 5. desember 2014 De siste tre månedene har jeg vært plaget av at alt smaker veldig søtt. I begynnelsen trodde jeg det var samboeren min som tullet med meg fordi vannet smakte som sukkervann. Da jeg fortalte dette til min nåværende fastlege så han rart på meg og henviste meg til psykiatrisk vurdering. Jeg håper faktisk at de finner ut at det er noe psykisk for da får jeg hvertfall gjort noe sånn at jeg får en bedre hverdag. Anonymous poster hash: b64f8...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå