AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Ja, jeg innrømmer det. Jeg elsker usunne ting! Kaker, vafler, pannekaker, desserter osv. Sukk! Men jeg er flink og lar være å spise sånt unntatt når det er konfirmasjon, bryllup, dåp, bursdag og lignende anledninger. Jeg lager aldri sånt hjemme, selv ikke til lørdagskosen. Mitt spørsmål er egentlig todelt: Hvordan kan man grovregne kaloriinnholdet i kaker og slikt man spiser i ulike anledninger? Kommer jo såklart an på ingredienser og størrelse på kakestykket, men finnes det en tommelfingerregel sånn at man holder noenlunde oversikt? F.eks. hvor mange kalorier er det i et stykke bløtkake/sjokoladekake/ostekake/gulrotkake av omtrent samme størrelse som det man får på kafeer og restauranter? Og er det noen som har oppskrifter på en god kake som smaker skikkelig kake (ikke bare bær/frukt satt sammen til noe som ligner en kake ) og som jeg kan våge å bake til en lørdagskveld? Noe som ikke har en million kalorier pr munnfull. Gjerne en oppskrift som passer til en sånn liten kakeform så man slipper å bli fristet av ei diiiger kake. Anonymous poster hash: 1ceee...ed2
Gjest Sengaia Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Du kan kjøpe på helsekost sjokoladekake med lite kalorier og lite karbo, som er laga med sukrin osv Jeg kjøpte sånn og tok i masse ekstra kakaopulver, det ble kjempegodt!! Problemet der var at jeg spiste den opp på bare noen dager ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå