Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Det har alltid vært slik at broren min har hatt mer eller mindre kontroll over meg.
Gjennom hele ungdomsskolen har han alltid hatt kontroll over hvem gutter jeg snakker med, og bestemte om jeg fikk lov å dra på date med han eller ikke. Som regel ble det alltid nei.

På vgs datet jeg noen gutter, og det var en gutt som broren min likte, og ville at jeg skulle bli sammen med, men jeg likte han ikke og brøt kontakt, broren min ble kjempesint på meg og nevner fortsatt stadig vekk at jeg må ta kontakt med denne gutten igjen.

Han har alltid fortalt meg at jeg må vente med sex til jeg får en kjæreste, han visste hvor seksuelt frustrert jeg var men han sa jeg måtte vente til jeg møter den rette. Etterhvert har jeg bare vokst opp, jeg har funnet meg selv, funnet mine ekte venner og er lykkelig. Jeg er ei lykkelig jente.

Jeg har blitt mindre og mindre avhengig av familien, og det har han merket. Familien har egentlig aldri vært til noe godt for meg, utenom min mor, men det er en annen sak. Jeg har aldri vært lykkeligere enn da jeg kuttet ut MYE kontakt med familien og konsentrerte meg mest om meg selv om mine venner - de menneskene som gjør meg glad.

Så saken er den at broren min hele tiden forteller meg og lever med den forventningen om at jeg skal være den perfekte englejenta - ingen alkohol, ingen kyssing, klining eller noe som helst interraction med gutter før jeg får kjæreste.

Da han fant ut at jeg hadde hadde hatt sex, ble han fly forbanna, klikka og kalte meg nedlatende ting - han til og med slettet meg fra facebook(dette har jeg skrevet en tråd om tidligere, dere ba meg blokkere han og det har jeg fortsatt gjort den dag i dag).

Vel den gang ble jeg såret og skuffet, men kom meg fort over han og bestemte meg for å drite i han etter å ha fått støtte både her på KG og fra vennene mine - det er mitt liv og jeg bestemmer.

Etter en lang periode begynte vi å snakke igjen - og nok en gang presterte han å holde DET foredraget om hvilken løs tøs og ekkel hore, verdiløse søppel jeg var som hadde hatt sex. Han kom med påstander som at jeg lå rundt med alle gutter - det beste var om jeg bare hadde holdt kjeft, men jeg ble så provosert og følte for å forsvare meg at jeg sa til han at jeg kun har 1 fast partner.

Da presterte han å slenge opp i trynet mitt at ALLE jenter som har sex utenfor forhold er noen jævla horer - inkludert storesøsteren vår.
Jeg kom med det motargumentet at han har ei pulevenninne selv, men nei det var greit fordi han er gutt. Jenter skal ikke drive med sånt. Han måtte dessuten legge til at alle jenter som blir voldtatt, fortjener det.

Jeg taklet ikke dette mer og ba han se for helvete å pelle seg ut fra rommet mitt.

Nok en gang ble jeg såret og tok til tårene. Jeg møtte igjen støtte fra vennene mine og denne gangen bestemte jeg meg for å slette han fra livet mitt. Planen min gikk fint, jeg kunne fortsette å leve lykkelig, men det er ikke noe moro å bo under samme tak som han. Men jeg valgte bare å ignorere han.

I dag har han bursdag, og i kveld kom han bort til meg og ba om unnskyldning. Jeg var fortsatt sint og han forsikret meg om at han virkelig mente det, at han forsto at det var dumt å kalle meg disse tingene.

Jeg sa det er greit at vi blir venner igjen, men kun om vi aldri snakker et ord mer om sex og lignende.

Likevel presterer han å si at jeg kommer til å angre som en gris om noen år osv. Han sa også flere ganger at jeg må skaffe meg kjæreste. Hvilken rett har han til å fortelle meg dette? Jeg sa at kjæreste får jeg når han dukker opp, og det er ikke BARE BARE å få seg kjæreste så enkelt som han skal ha det til. Jeg merket at jeg ble sint. Likevel gir han seg ikke og det ender med at jeg blir kjempesint og tramper vekk fra han.

At han aldri skal forstå at jeg er blitt ei voksen jente nå? NÅR skal han skjønne at han ikke kan kontrollere over livet mitt lenger. Han er voksen nok til å flytte ut, det er ikke meningen at han skal bo under samme tak og bruke fritiden sin på å bestemme over meg! Jeg er så sint!
Spesielt med det at han mente at "Det er bare å få seg en kjæreste"
Ja, for det er jo utrolig enkelt. Takk for at du gnir det inn.

Uff, vet dette er lang tekst og forventer ikke mange svarene. Trengte egentlig bare å få det ut - dog jeg setter pris på om noen vil komme med noen tanker om dette. Jeg er så sliten... Så lei av å bli kontrollert over.

Hilsen jente 18

Anonymous poster hash: 11ef4...26b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok!

Anonymous poster hash: 2c016...e89
AnonymBruker
Skrevet

Han har alltid fortalt meg at jeg må vente med sex til jeg får en kjæreste, han visste hvor seksuelt frustrert jeg var men han sa jeg måtte vente til jeg møter den rette. Etterhvert har jeg bare vokst opp, jeg har funnet meg selv, funnet mine ekte venner og er lykkelig. Jeg er ei lykkelig jente.

Seriøst?

Anonymous poster hash: 4100b...a85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be ham ryke til helv**** og gjør som du selv vil. Sett passord, lås og kryptering på alt hele tiden. Og si med ham at om du tar ham i å prøve å kontrollere deg en eneste gang til vil du ikke snakke mer med ham, så gjør du alvor av ultimatumet. Får ikke pipa en anna låt da så er det jo klart han kun er interessert i seg selv og hva han vil.

Anonymous poster hash: 16d0f...9cb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du er forresten også gammel nok til å flytte ut.

Anonymous poster hash: 09301...0e5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?

Jepp, vi har også hatt ganske åpen dialog om dette med sex og slikt, sikkert mye av grunnen til at jeg ble så utrolig skuffet da jeg så reaksjonen hans etter alle disse greiene...

Be ham ryke til helv**** og gjør som du selv vil. Sett passord, lås og kryptering på alt hele tiden. Og si med ham at om du tar ham i å prøve å kontrollere deg en eneste gang til vil du ikke snakke mer med ham, så gjør du alvor av ultimatumet. Får ikke pipa en anna låt da så er det jo klart han kun er interessert i seg selv og hva han vil.

Anonymous poster hash: 16d0f...9cb

Takk som forstår. Ja, tror selv at det er det beste. Klarer han ikke denne gangen å respektere dette så er det over og ut.

TS

• Liker 1
Skrevet

Vet du, hadde dette vært min bror så hadde jeg rett og slett kuttet han ut. Litt enkelt og si da, hvis dere bor i samme hus. Men poenget er at han ikke har noe som helst rett til å styre ditt liv. Du gjør og sier det vil, når og hvor du vil, for å sette det på spissen. Hvis han er bekymret for deg og bryr seg om deg, så viser han det på en veldig pussig måte.

Jeg hadde KREVD og få levd mitt liv sånn som JEG vil, uten innblanding fra han på noe som helst måte. Kan han ikke godta det, så bryr han seg kun om seg selv.

Jeg har selv vært ute for en mann av samme kaliber og det ble veldig fort slutt mellom oss, kan man si. Jeg priser meg lykkelig for at jeg oppdaget det før det ble mer seriøst mellom oss.

Du må stå opp for deg selv og ta tilbake kontrollen over ditt liv! :Nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han muslim?

Anonymous poster hash: 7229b...dda

• Liker 3
Gjest Snyltefluen
Skrevet (endret)

Kutt kontakten, broren din har tydeligvis et problemfylt forhold til seksualitet, og det kommer neppe til å endre seg. Om du må, så ta kontakt med psykolog for å få hjelp til å takle det, men ikke ta ham tilbake i livet ditt neste gang han sier unnskyld (for det kommer han nok til å gjøre).

Endret av Snyltefluen
  • Liker 3
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Er han muslim?

Anonymous poster hash: 7229b...dda

Synes å huske de er katolikker.

Skrevet

Dette er helt vilt, hvordan får broren din greie på at du har hatt sex? Er han øyenvitne? Han har ingenting med hva du gjør når du er over 16 år. Drit i ham, og/eller flytt ut.

Trolldektektoren min har slått ut, forresten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, hadde dette vært min bror så hadde jeg rett og slett kuttet han ut. Litt enkelt og si da, hvis dere bor i samme hus. Men poenget er at han ikke har noe som helst rett til å styre ditt liv. Du gjør og sier det vil, når og hvor du vil, for å sette det på spissen. Hvis han er bekymret for deg og bryr seg om deg, så viser han det på en veldig pussig måte.

Jeg hadde KREVD og få levd mitt liv sånn som JEG vil, uten innblanding fra han på noe som helst måte. Kan han ikke godta det, så bryr han seg kun om seg selv.

Jeg har selv vært ute for en mann av samme kaliber og det ble veldig fort slutt mellom oss, kan man si. Jeg priser meg lykkelig for at jeg oppdaget det før det ble mer seriøst mellom oss.

Du må stå opp for deg selv og ta tilbake kontrollen over ditt liv! :Nikke:

Jepp, jeg bestemte meg jo for å kutte ham ut, og var fortsatt sint/såret da han sa unnskyld i dag. Jeg sa at det var greit at vi ble venner igjen, mot at vi ALDRI snakker mer om sex og slikt, men han brøt jo den avtalen så fort jeg engang fikk sagt det...

Skjønner... Ja, jeg må det. Er bare det at mamma og pappa bli så fryktelig lei seg når de ser at vi ikke er på talefot. Er ikke noe moro det, når pappa under middagsbordet skal utbryte hvor ukomfortabelt det er når jeg og bror ikke utveksler et eneste ord til hverandre, og mamma maser hver dag at jeg må tilgi han og legge alt bak meg. Er ikke så lett å bare glemme.

Men takk for gode ord :)

Kutt kontakten, broren din har tydeligvis et problemfylt forhold til seksualitet, og det kommer neppe til å endre seg. Om du må, så ta kontakt med psykolog for å få hjelp til å takle det, men ikke ta ham tilbake i livet ditt neste gang han sier unnskyld (for det kommer han nok til å gjøre).

Det kommer neppe til å endre seg, nei, og det vet jeg. Det er derfor at hver gang vi har kommet inn på sex-temaet, sier jeg alltid "Stopp her nå, jeg nekter å diskutere dette mer siden vi har så ulik syn på det". Men han gir seg jo aldri.

OK, jeg er enig i at jeg ikke skal ta han tilbake neste gang han sier unnskyld, men hva mener du at jeg skal gjøre? :/ Skal jeg bare være helt stille uten å gi noe respons? Jeg orker ikke å forklare meg for han igjen, han kommer aldri til å forandre synet sitt uansett. Søren nå, må holde ut med han enda ett år til...

Dette er helt vilt, hvordan får broren din greie på at du har hatt sex? Er han øyenvitne? Han har ingenting med hva du gjør når du er over 16 år. Drit i ham, og/eller flytt ut.

Trolldektektoren min har slått ut, forresten.

Det er noen jeg mistenker.

Jeg skal først og fremst drite i han da, så skal jeg faen meg flytte ut.

Takker for svar.

TS

Gjest Snyltefluen
Skrevet

OK, jeg er enig i at jeg ikke skal ta han tilbake neste gang han sier unnskyld, men hva mener du at jeg skal gjøre? :/ Skal jeg bare være helt stille uten å gi noe respons? Jeg orker ikke å forklare meg for han igjen, han kommer aldri til å forandre synet sitt uansett. Søren nå, må holde ut med han enda ett år til...

Inntil du flytter ut, så nekter du rett og slett å bli dratt inn i en krangel/diskusjon om dette. Tell till 110 inni deg, snu på hælen og gå, og tell dagene til du flytter ut.

Er det forresten helt umulig for deg å flytte ut nå?

Skrevet

Det kommer neppe til å endre seg, nei, og det vet jeg. Det er derfor at hver gang vi har kommet inn på sex-temaet, sier jeg alltid "Stopp her nå, jeg nekter å diskutere dette mer siden vi har så ulik syn på det". Men han gir seg jo aldri.

TS

Jeg har et skikkelig teit forslag siden jeg er halvdau en torsdags morgen, men i det minste kan det hende du får deg en latter.

Kjøp deg en sånn liten spruteflaske som man bruker til å dusje blomster med. Still på strålen slik at det kommer en ren stråle og ikke en spraydusj. Gå rundt med sprayflasken hengende fra beltet når du er hjemme.

Hver gang broren din begynner å krangle til deg om de tingene du virkelig ikke er interessert i å diskutere med ham, så gir du ham en sprut rett i trynet.

Det funker for å få katter til å slutte å klore på sofaen, så hvorfor ikke på denne skrotingen av en bror du har? :fnise:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lillesøstersyndromet.

Min mor er 70 år, og blir fremdeles oppdratt av sine storebrødre, akkurat som at jeg er snart 50, og blir det samme av min storebror.

Vi lillesøstre kan ikke gjøre noe riktig, vet ingenting, og den eneste som vet hva som er riktig for oss er storebror.

Sett ham på plass først som sist, så slipper du å bli oppdratt av ham resten av ditt liv.

Anonymous poster hash: ff3f1...36b
AnonymBruker
Skrevet

Inntil du flytter ut, så nekter du rett og slett å bli dratt inn i en krangel/diskusjon om dette. Tell till 110 inni deg, snu på hælen og gå, og tell dagene til du flytter ut.

Er det forresten helt umulig for deg å flytte ut nå?

OK, det skal jeg klar: gi null respons og bare gå ifra situasjonen.

Ja,desverre... Hadde vært helt fantastisk å kunne flytte ut til høsten, men min store drøm er militæret, og jeg har fått brev fra dem om at det er fullt med plasser inntil neste år... Min bror er 22 og har ennå ikke flyttet ut. *sukk*

Jeg har et skikkelig teit forslag siden jeg er halvdau en torsdags morgen, men i det minste kan det hende du får deg en latter.

Kjøp deg en sånn liten spruteflaske som man bruker til å dusje blomster med. Still på strålen slik at det kommer en ren stråle og ikke en spraydusj. Gå rundt med sprayflasken hengende fra beltet når du er hjemme.

Hver gang broren din begynner å krangle til deg om de tingene du virkelig ikke er interessert i å diskutere med ham, så gir du ham en sprut rett i trynet.

Det funker for å få katter til å slutte å klore på sofaen, så hvorfor ikke på denne skrotingen av en bror du har? :fnise:

Åherregud hahhahahah, nå fikk jeg meg en god latter :fnise:

Syns det virker for kleint men jeg skal vurdere det om han ikke gir seg snart!!

Lillesøstersyndromet.

Min mor er 70 år, og blir fremdeles oppdratt av sine storebrødre, akkurat som at jeg er snart 50, og blir det samme av min storebror.

Vi lillesøstre kan ikke gjøre noe riktig, vet ingenting, og den eneste som vet hva som er riktig for oss er storebror.

Sett ham på plass først som sist, så slipper du å bli oppdratt av ham resten av ditt liv.

Anonymous poster hash: ff3f1...36b

Ååå så enig! Det er akkurat slik han behandler meg. Jeg må nok virkelig sette han på plass en gang for alle, ja. Jeg finner meg ikke i dette lengre.

Og... Stakars deg og din mor, håper brødrene deres ikke er for drøye da :blomst:

Tusen takk til alle som har svart <3

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo flytte ut og jobbe et år, eller begynne på studiene dine. De kan du ta et års permisjon fra for å dra i militæret.

AnonymBruker
Skrevet

Når du får deg en kjæreste, vil han ikke ha noe han skulle ha sagt. Jeg er selv helnorsk, men jeg fikk ikke fred før jeg fikk en kjæreste, som jeg idag er gift med. Mannen min er verdens beste og jeg er evig takknemlig for at jeg møtte han.

Eneste måten jenter kan komme seg unna kontrollerende forhold på, er å finne en mann som kan passe på deg...

Anonymous poster hash: bd627...432
AnonymBruker
Skrevet

Er han religiøs? Tilhører han en mannsdominert kultur?

Anonymous poster hash: 7b412...53e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo flytte ut og jobbe et år, eller begynne på studiene dine. De kan du ta et års permisjon fra for å dra i militæret.

Jeg skal bli politi, og kan ikke søke der før jeg er fylt 20.

Har allerede fått meg to jobber her hvor jeg bor, så blir vanskelig om jeg skulle flytte...

Du ga meg dog en idé om å kanskje flytte til Drammen med venninna mi og jobbe der?

Skal høre med henne i kveld.

Hva mente du med det siste?

Når du får deg en kjæreste, vil han ikke ha noe han skulle ha sagt. Jeg er selv helnorsk, men jeg fikk ikke fred før jeg fikk en kjæreste, som jeg idag er gift med. Mannen min er verdens beste og jeg er evig takknemlig for at jeg møtte han.

Eneste måten jenter kan komme seg unna kontrollerende forhold på, er å finne en mann som kan passe på deg...

Anonymous poster hash: bd627...432

Vet du hva, jeg har faktisk tenkt den tanken. Jeg vil ikke ha noe mer med verken bror eller søster å gjøre mer, de kan heller få sjokk den dagen jeg får meg kjæreste, og bli flau og holde kjeft.

Ja, men nå er det jo ikke "bare" å få kjæreste da! Dog jeg håper den dagen kommer snart ^^

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...