Gå til innhold

Fått NOK av kontrollerende storebror!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Det har alltid vært slik at broren min har hatt mer eller mindre kontroll over meg.
Gjennom hele ungdomsskolen har han alltid hatt kontroll over hvem gutter jeg snakker med, og bestemte om jeg fikk lov å dra på date med han eller ikke. Som regel ble det alltid nei.

På vgs datet jeg noen gutter, og det var en gutt som broren min likte, og ville at jeg skulle bli sammen med, men jeg likte han ikke og brøt kontakt, broren min ble kjempesint på meg og nevner fortsatt stadig vekk at jeg må ta kontakt med denne gutten igjen.

Han har alltid fortalt meg at jeg må vente med sex til jeg får en kjæreste, han visste hvor seksuelt frustrert jeg var men han sa jeg måtte vente til jeg møter den rette. Etterhvert har jeg bare vokst opp, jeg har funnet meg selv, funnet mine ekte venner og er lykkelig. Jeg er ei lykkelig jente.

Jeg har blitt mindre og mindre avhengig av familien, og det har han merket. Familien har egentlig aldri vært til noe godt for meg, utenom min mor, men det er en annen sak. Jeg har aldri vært lykkeligere enn da jeg kuttet ut MYE kontakt med familien og konsentrerte meg mest om meg selv om mine venner - de menneskene som gjør meg glad.

Så saken er den at broren min hele tiden forteller meg og lever med den forventningen om at jeg skal være den perfekte englejenta - ingen alkohol, ingen kyssing, klining eller noe som helst interraction med gutter før jeg får kjæreste.

Da han fant ut at jeg hadde hadde hatt sex, ble han fly forbanna, klikka og kalte meg nedlatende ting - han til og med slettet meg fra facebook(dette har jeg skrevet en tråd om tidligere, dere ba meg blokkere han og det har jeg fortsatt gjort den dag i dag).

Vel den gang ble jeg såret og skuffet, men kom meg fort over han og bestemte meg for å drite i han etter å ha fått støtte både her på KG og fra vennene mine - det er mitt liv og jeg bestemmer.

Etter en lang periode begynte vi å snakke igjen - og nok en gang presterte han å holde DET foredraget om hvilken løs tøs og ekkel hore, verdiløse søppel jeg var som hadde hatt sex. Han kom med påstander som at jeg lå rundt med alle gutter - det beste var om jeg bare hadde holdt kjeft, men jeg ble så provosert og følte for å forsvare meg at jeg sa til han at jeg kun har 1 fast partner.

Da presterte han å slenge opp i trynet mitt at ALLE jenter som har sex utenfor forhold er noen jævla horer - inkludert storesøsteren vår.
Jeg kom med det motargumentet at han har ei pulevenninne selv, men nei det var greit fordi han er gutt. Jenter skal ikke drive med sånt. Han måtte dessuten legge til at alle jenter som blir voldtatt, fortjener det.

Jeg taklet ikke dette mer og ba han se for helvete å pelle seg ut fra rommet mitt.

Nok en gang ble jeg såret og tok til tårene. Jeg møtte igjen støtte fra vennene mine og denne gangen bestemte jeg meg for å slette han fra livet mitt. Planen min gikk fint, jeg kunne fortsette å leve lykkelig, men det er ikke noe moro å bo under samme tak som han. Men jeg valgte bare å ignorere han.

I dag har han bursdag, og i kveld kom han bort til meg og ba om unnskyldning. Jeg var fortsatt sint og han forsikret meg om at han virkelig mente det, at han forsto at det var dumt å kalle meg disse tingene.

Jeg sa det er greit at vi blir venner igjen, men kun om vi aldri snakker et ord mer om sex og lignende.

Likevel presterer han å si at jeg kommer til å angre som en gris om noen år osv. Han sa også flere ganger at jeg må skaffe meg kjæreste. Hvilken rett har han til å fortelle meg dette? Jeg sa at kjæreste får jeg når han dukker opp, og det er ikke BARE BARE å få seg kjæreste så enkelt som han skal ha det til. Jeg merket at jeg ble sint. Likevel gir han seg ikke og det ender med at jeg blir kjempesint og tramper vekk fra han.

At han aldri skal forstå at jeg er blitt ei voksen jente nå? NÅR skal han skjønne at han ikke kan kontrollere over livet mitt lenger. Han er voksen nok til å flytte ut, det er ikke meningen at han skal bo under samme tak og bruke fritiden sin på å bestemme over meg! Jeg er så sint!
Spesielt med det at han mente at "Det er bare å få seg en kjæreste"
Ja, for det er jo utrolig enkelt. Takk for at du gnir det inn.

Uff, vet dette er lang tekst og forventer ikke mange svarene. Trengte egentlig bare å få det ut - dog jeg setter pris på om noen vil komme med noen tanker om dette. Jeg er så sliten... Så lei av å bli kontrollert over.

Hilsen jente 18

Anonymous poster hash: 11ef4...26b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han storebroren vil det jo bare godt? Han er kanskje skuffet over at han ikke er noe godt forbilde selv og derfor lar det gå utover deg?

Kanskje han har blitt såra av denne pulevenninna ved hun har stukket av til en ny gutt og derfor har han tatt avstand for alle som driver med sånt?

Spør ham?

Vi vet jo ikke hvorfor han er sånn? Finn ut åssen traumer han har siden han har den innstillingen til livet, - kanskje du kan hjelpe ham på sikt og skaffe dame til ham?

Da vil han jo plage deg litt mindre?

Endret av waco
AnonymBruker
Skrevet

Han storebroren vil det jo bare godt? Han er kanskje skuffet over at han ikke er noe godt forbilde selv og derfor lar det gå utover deg?

Kanskje han har blitt såra av denne pulevenninna ved hun har stukket av til en ny gutt og derfor har han tatt avstand for alle som driver med sånt?

Spør ham?

Vi vet jo ikke hvorfor han er sånn? Finn ut åssen traumer han har siden han har den innstillingen til livet, - kanskje du kan hjelpe ham på sikt og skaffe dame til ham?

Da vil han jo plage deg litt mindre?

Joda, han vil meg nok bare godt, jeg bare takler ikke at han skal bestemme over meg.

Meget mulig, han er langt ifra noe englebarn selv. Nope, de to er fortsatt venner - med fordeler.

Det er ingen traumer, han bare er en sånn dømmende person. Han er en av dem som mener at jenter som har sex utenfor forhold er løse... Vet det er mange som tenker sånn, men i og med at jeg har et helt annerledes syn på jenter og sex enn han, blir det veldig vanskelig å skulle leve under samme tak.

Tror ikke jeg har lyst å ha noe mer kontakt med han, iallfall så lite som overhodet mulig.

Så får vi bare se hva fremtiden bringer.

Takk for svar :)

TS

Skrevet

Som jeg tenker da i kraft i å være tulling sjøl, er at mange gutter vil jo helst skryte til kompiser om at søstera ikke er tilgjengelig for alle og enhver. Men jeg skjønner at unge jenters behov for å få noe erfaring før man slår seg fast kanskje veier tyngst?

Hvorfor kan du ikke bli sammen med en han også liker da? Eller liker du ikke automatisk de kara han introduserer deg for? Det er sånne dustefolk allesammen?

AnonymBruker
Skrevet

Han kan bare bestemme hvis du lar han gjøre det.

Anonymous poster hash: f4386...87f

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg tenker da i kraft i å være tulling sjøl, er at mange gutter vil jo helst skryte til kompiser om at søstera ikke er tilgjengelig for alle og enhver. Men jeg skjønner at unge jenters behov for å få noe erfaring før man slår seg fast kanskje veier tyngst?

Hvorfor kan du ikke bli sammen med en han også liker da? Eller liker du ikke automatisk de kara han introduserer deg for? Det er sånne dustefolk allesammen?

Jepp, han har alltid vært stolt over lillesøstra si som er(var) jomfru, snill og uskyldig. Aldri var glad i alkohol eller fest og fyll. Han har vel vansker for å innse at jeg har forandret meg.

Han har altså aldri introdusert meg for noen, men jeg har jo datet gutter som han har fått møtt osv :)

Men jeg orker ikke at han skal bli sint når jeg slutter å date karer jeg ikke liker - da er jo han fortsatt på en måte med på å bestemme over meg og livet mitt. Dette vil jeg ha en slutt på en gang for alle.

Han kan bare bestemme hvis du lar han gjøre det.

Anonymous poster hash: f4386...87f

Jeg vet, og derfor skal jeg sette ned foten en gang for alle.

TS

Gjest Summers
Skrevet

Da han fant ut at jeg hadde hadde hatt sex, ble han fly forbanna,

Synes det er noe sykt over slikt, ikke bare at han blir forbanna og ikke respekterer privatlivet ditt, men at han ikke selv synes det er kleint å følge med på søsterens sexliv.

• Liker 1
Gjest GirlonGirl
Skrevet

Synes det er noe sykt over slikt, ikke bare at han blir forbanna og ikke respekterer privatlivet ditt, men at han ikke selv synes det er kleint å følge med på søsterens sexliv.

Så sinssykt enig. Herregud for en bror :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ja ikke sant... Han har alltid oppfordret meg til å fortelle ting om meg selv. Og hver gang han endelig har klart å fiske litt informasjon ut av meg etter 2 timers mas så roper han og bærer seg. "Ææææsj, fyfaen! Så jævlig ekkelt! FYSJ!". Morsomt du :glare:

TS

Skrevet

Ja ikke sant... Han har alltid oppfordret meg til å fortelle ting om meg selv. Og hver gang han endelig har klart å fiske litt informasjon ut av meg etter 2 timers mas så roper han og bærer seg. "Ææææsj, fyfaen! Så jævlig ekkelt! FYSJ!". Morsomt du :glare:

TS

Han høres nesten litt ut som en homo? Tror du han er det? Eller liker han jenter?

AnonymBruker
Skrevet

Han høres nesten litt ut som en homo? Tror du han er det? Eller liker han jenter?

Haha, vet du hva det spiller ingen rolle lenger. Har så lite respekt for han nå. Han får bare kjøre sitt eget løp mens jeg kjører mitt. Ferdig med den saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...