flickan Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Nå nærmer det seg planlegging av barnebursdag for sønnen vår. Det er første året vi kommer til å ha barnebursdag i tillegg til familieselskap. Alle selskapene vår sønn har blitt bedt til så langt i år, har vært i helgene, er det det som er det mest vanlige/ønskelige? Jeg kunne egentlig tenke meg å ha det på f eks en fredag, men er usikker på om det vil bli stort frafall pga at folk har andre ting å gjøre da? Sønnen blir 4 år, om det har noe å si.
Kara W Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 I vår barnehage har barna det stort sett på sin faktiske bursdag, enten det er en helg eller hverdag. De som er på en hverdag er stort sett fra 17 til 18:30/19. Når det gjelder skolebarn er det sikkert mange som har fritidsaktiviteter på hverdagene, men i barnehagen burde det ikke være noe problem. Personlig foretrekker jeg en hverdag heller enn en helg.
flickan Skrevet 12. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2013 I vår barnehage har barna det stort sett på sin faktiske bursdag, enten det er en helg eller hverdag. De som er på en hverdag er stort sett fra 17 til 18:30/19. Når det gjelder skolebarn er det sikkert mange som har fritidsaktiviteter på hverdagene, men i barnehagen burde det ikke være noe problem. Personlig foretrekker jeg en hverdag heller enn en helg. Jeg og ville i grunnen foretrekke en hverdag, men blir litt usikker når ingen andre har invitert til ukedagene hittil. Tror vi kommer til å gå for det, så får vi se om vi får noen kommentarer på det.. Tar gjerne imot innspill fra flere.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Barna i barnehagen til min unge feirer midt i hverdag fra 17:00 til 19:00. Det er det som er blitt standard her. Og jeg skal feires min unges bursdag på en onsdag, men det er fordi jeg ved at noen av de hun ber går på turn på torsdager og fredagen er siste dagen før sommerferie og da reiser mange av gårde eller vil slappe av Anonymous poster hash: d0bf7...17a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 her er det vanlig å ha feire bursdag både på hverdager og i helger. Anonymous poster hash: b404d...fb3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Vårt barn er 3 år, og har så langt blitt invitert til 3 bursdager av de andre fra barnehagen. 1 av dem var på kveldstid i en normal ukedag. De to andre er på en helgedag, i to timer per selskap. Jeg foretrekker sistnevnte, men søndag er den dagen jeg fortetrekker mest. Da har man god tid. Det blir mindre stress. Vi takket nei til det førstnevnte selskapet fordi det ville blitt litt i seneste laget ift leggetid på en vanlig hverdag for poden. Anonymous poster hash: ddb2f...6ff
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 AB 10:16 her igjen. De selskapene som har vært i helgene har vært fra kl 12-14 og kl 14-16. Jeg synes det er mye bedre enn kl 17-19 på en hverdag altså. Anonymous poster hash: ddb2f...6ff
Løvetanten Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Vi la det til helgene sånn at det ikke skulle bli så sent for ungene. Ihvertfall når du har en 4-åring. Tenke deg først full dag i barnehagen, så en snartur hjem og deretter i bursdag og hjemme 6-7? Ikke noen god idè. 1
Gjest Marmot Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Her er det vanlig med ukedager, men det gjøres slik at foreldrene til den som skal ha bursdagen henter alle gjestene i barnehagen og tar dem med hjem. Da hentes de gjerne i 14-tiden. Det fungerer åpenbart bare på steder der de fleste har gangavstand til barnehagen. 1
Gjest Modig mor Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Her er det vanlig med ukedager, men det gjøres slik at foreldrene til den som skal ha bursdagen henter alle gjestene i barnehagen og tar dem med hjem. Da hentes de gjerne i 14-tiden. Det fungerer åpenbart bare på steder der de fleste har gangavstand til barnehagen. Samme her. Noen som bodde for langt unna til å gå, hentet selskapet med maxitaxi.
Harlekin Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Min datter har vært i 3 selskaper, hvorav 2 var i helgen og 1 på en ukedag. Jeg synes absolutt det er best i helgen, det blir for sent og stress med barnebursdag etter barnehagen, etter min mening. Men det er vel delte meninger om dette. 1
Leanne Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Ville ikke valgt fredag for bursdag, mine barn er som regel helt utslitt fredag ettermiddag og å sende de i bursdag hadde vært uaktuelt. Min 6åring kan finne på å sovne under barnetv fredagskvelden.. Er ukeslutt for dem og Men andre hverdager burde da fungere, gjerne 16-18 hvis man får til det.. (om dere kan hente?) Ellers er jeg som mor veldig glad i lørdagsbursdager, da sender jeg barna i bursdag og drar selv ut for å spise en deilig lunsj med mannen
Arkana Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Her har alle barnebursdager foregått i helgene, med unntak av én. Jeg synes i allefall det var stress med hverdagsbursdag, men det er viktig for barna så vi måtte jo få det til. Mannen min er vanligvis ikke hjemme fra jobb før 17, men måtte altså slutte tidlig (og han har da en fleksibel jobb, det er det jo ikke alle som har) den dagen for å ta seg av våre to andre barn slik at den tredje kunne delta i bursdagen. Jeg vet vi ikke var de eneste som syntes dette var upraktisk og jeg ville unngått å ha hverdagsbursdag. 1
flickan Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2013 Okei, skjønner det er flere som ikke liker helgebursdager, så da tror jeg vi unngår det. Siden jeg ikke har jobb enda så merker vi nok ikke samme tidspresset og utslitte unger som mange andre. Her ligger barnehagen litt usentralt. så det vel ingen som bor i gangavstand unna tror jeg, og foreldre pleier å være med på bursdagene foreløpig. Er vel bare jeg som er glad i helgene og nyte familietid da, så jeg synes det kunne vært kjekt å legge det til ukedag. Men ser jo poenget med at det blir for tett opp til leggetid for barna, ev for tidlig i forhold tilforeldrenes jobb.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tenker at man enten må ha mulighet til å hente selskapet i barnehagen selv og avslutte bursdagen senest kl. 18, eller ha bursdagen i helgen. Å avslutte bursdag kl. 19 synes jeg er altfor sent når det er barnehagedag neste dag. Mange barn bruker litt tid på å finne roen og klare å sovne etter en bursdag med ballonger, leker og kaker. Anonymous poster hash: ee703...fd4 2
Kara W Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Dersom det er hverdag som passer deg best synes jeg du skal ta det da. Som du ser er det flere som foretrekker det. Og det kan være flere foreldre som ikke tørr å flytte på det siden "alle andre" har det på en helg. Jeg liker også å ha helgen for familien. Man må jo uansett hente barnet i barnehagen før 17, så om man kjører dem hjem eller til en kamerat ser jeg ikke den helt store forskjellen på. Er det vanskelig å hente etterpå er det alltids en annen forelder som har plass i bilen. Når det har vært bursdag for 3-4 åringer har de fleste valgt å avslutte kl 18:30 slik at man rekker hjem til leggestell. 1
Harlekin Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Man har jo forskjellige grunner til at enten helgen eller ukedagen passer best til bursdager. Men er det noen som avslår bursdagsinvitasjoner fordi de er enten i helgen eller ukedager (alt etter hva som passer dårligst), kun fordi man foretrekker bursdag i helgen eller ukedager (alt etter hva som passer best)? Hvis dere skjønner ...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Dersom det er hverdag som passer deg best synes jeg du skal ta det da. Som du ser er det flere som foretrekker det. Og det kan være flere foreldre som ikke tørr å flytte på det siden "alle andre" har det på en helg. Jeg liker også å ha helgen for familien. Man må jo uansett hente barnet i barnehagen før 17, så om man kjører dem hjem eller til en kamerat ser jeg ikke den helt store forskjellen på. Er det vanskelig å hente etterpå er det alltids en annen forelder som har plass i bilen. Når det har vært bursdag for 3-4 åringer har de fleste valgt å avslutte kl 18:30 slik at man rekker hjem til leggestell. Jeg har en 3-åring som er stuptrøtt og må være i senga SENEST 18.30. Trøtthetstegnene kommer allerede 18.00... Får vi ikke lagt i tide, er dagen etter håpløs, både for liten og stor. Vi har vært i hverdagsbursdager, og vært de kjipe som måtte reise hjem tidlig... Foretrekker helt klart helgebursdager for de små!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 For meg og oss er det ett fett om det er hverdag eller helg. Synes det er kjempekoselig å bli invitert i bursdag uansett tidspunkt. Jenta vår er 3,5 år og har vært i to hverdagsbursdager og tre helgebursdager. Kommer vel i seng en halvtime senere enn normalt etter en hverdagsbursdag, men det takler hun fint.Anonymous poster hash: b7d12...cd2
flickan Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #20 Skrevet 13. juni 2013 Takk for svar alle sammen. Må tenke litt på det kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå