Gå til innhold

Blir du lei av å ha barn? Hva er all denne gnålinga om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at det er mange som er lei av å ha barn/lei av det det fører med seg å ha barn. Folk jeg jobber med som klager og syter. Er det fordi de vil ha ros for den jobben de gjør som mor? Er det derfor de sier at de har så mye å gjøre, at alt er stress osv.? Fordi de vil ha sympati?

Jeg tenker jo som så...at de har valgt selv å få barn, de har valgt den (i alle fall i deres øyne) udugelige mannen og de har i stor grad valgt jobben sin..(de hadde sikkert klart å lurt seg til å bli ufør hvis det hadde vært SÅ ille).

Så hva er greia?

Jeg skjønner jo at man sikkert blir sliten, men jeg skjønner ikke gnålet... ?

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men vet som regel ikke hva man begir seg utpå :)

Anonymous poster hash: 57bdf...89b
  • Liker 7
Skrevet

Men vet som regel ikke hva man begir seg utpå :)

Når det gjelder det å få barn, er det vel hvertfall en del som tenker gjennom det på forhånd? Man kan selvfølgelig ikke være 100 prosent forberedt, men en ting er i alle fall sikkert - MAN KAN SKYLDE SEG SELV.

Jeg går jo ikke rundt og klager og syter over hvor trøtt jeg er, når grunnen til det er at jeg ikke har lagt meg til å sove kvelden før.... Liksom.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det kan tenkes at de bare er negative mennesker av naturen og at barn er det som er mest slitsomt for tiden. Hadde andre problemer vært mer slitsomt så hadde de kanskje klagd på det.

Og du sier at de "burde være forberedt", joda,men det var de neppe De tenkte kanskje at det var vanskelig,men ikke vanskelig.

Ps: og joda,kjenner mange som klager på å være trøtte selv om det er deres egen feil :skratte:

Endret av Butterscotch
  • Liker 2
Skrevet

Det kan tenkes at de bare er negative mennesker av naturen og at barn er det som er mest slitsomt for tiden. Hadde andre problemer vært mer slitsomt så hadde de kanskje klagd på det.

Og du sier at de "burde være forberedt", joda,men det var de neppe De tenkte kanskje at det var vanskelig,men ikke vanskelig.

Ps: og joda,kjenner mange som klager på å være trøtte selv om det er deres egen feil :skratte:

Ja, og da er spørsmålet hvorfor? Fordi de vil ha sympati? De som er trøtte og de som har barn hehe.

Sikkert negative av natur, ja... Skjønner at ikke alle er forberedt på hva som venter dem når de får barn.

Men så har de fått det...og da får de gjøre det beste ut av det, tenker jeg. Blir for teit å framstille det som om det er sååå synd på dem som må ta med seg barna hjem fra barnehagen, lage mat, se barne tv, stelle de og legge de, før de ENDELiG får litt alenetid... å, så grusomt. Det er vel slik det er å ha barn! Herregud, ikke kom til meg og klag...

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener bare at hvis livet deres er så jævla traurig, så får de se til å gjøre noe med det. Er vel mange måter å leve på og mange måter å ha barn på!

...og nei, jeg har ikke barn. ;)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg mener bare at hvis livet deres er så jævla traurig, så får de se til å gjøre noe med det. Er vel mange måter å leve på og mange måter å ha barn på!

...og nei, jeg har ikke barn. ;)

Det trengte du ikke påpeke :fnise:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan lett ses på måten du skriver.

At du ikke aner hva du skriver om :)

• Liker 7
Skrevet

Lurer på hvilke folk du jobber med, for jeg hører aldri sånn klaging.

Selv har jeg valgt ett barn nettopp for å få tid til eget liv. De med flere barn er slitne, men glade, ihvertfall mine venner. Fornøyde med mennene sine er de også!

Jeg er ikke sliten engang, bare lykkelig! :D

• Liker 1
Skrevet

Alle har vel dårlige dager med behov for å klage innimellom? Jeg trakk visdomstennene i dag. Jeg visste det kom til å gjøre vondt, men klagde allikevel over det da smerten var som verst når bedøvelsen gikk over. Har man ikke lov til det?

Barn er jo også noe som ikke er en dans på roser hele tiden. Jeg har ingen men kan da forstå at man kanskje har noen ekstra tøffe dager man føler for å snakke med noen om det. Eller foretrekker du at man klistrer på seg et smil uansett; fordi man jo har valgt situasjonen sin selv?

• Liker 6
Skrevet

Haha. Så det er altså så traurig å ha barn? Stakkars folk!

• Liker 4
Skrevet

Alle har vel dårlige dager med behov for å klage innimellom? Jeg trakk visdomstennene i dag. Jeg visste det kom til å gjøre vondt, men klagde allikevel over det da smerten var som verst når bedøvelsen gikk over. Har man ikke lov til det?

Barn er jo også noe som ikke er en dans på roser hele tiden. Jeg har ingen men kan da forstå at man kanskje har noen ekstra tøffe dager man føler for å snakke med noen om det. Eller foretrekker du at man klistrer på seg et smil uansett; fordi man jo har valgt situasjonen sin selv?

Jeg foreslår i alle fall at man på jobb klistrer på seg et smil! Samme faen hvordan de har det privat. Unnskyld meg, men det må gå an å ha fokus på jobben.

Visdomstennene måtte du jo trekke, barn må man ikke få. Jo, det er lov å klage, men de jeg snakker om gjør det hele tiden... det er gjennomgående.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, noen av oss er grinete på unga, andre klager over mannfolk nød, sånn er det bare.

Skrevet

Jeg tenker at enten så er man på jobb og klistrer på seg et smil, eller så holder man seg rett og slett hjemme.

Skrevet

Jeg tenker at enten så er man på jobb og klistrer på seg et smil, eller så holder man seg rett og slett hjemme.

Ja, det er jeg helt enig i!

• Liker 1
Skrevet

Tror noen klager for å ventilere... At de føler det hjelper å være veldig åpne om ting som sliter på dem. Er jo en del som er negative av natur også... Jeg selv havner i den siste kategorien, og det er ikke så lett å snu på det mønsteret selv om man gjerne vil det.

Skrevet

Tror noen klager for å ventilere... At de føler det hjelper å være veldig åpne om ting som sliter på dem. Er jo en del som er negative av natur også... Jeg selv havner i den siste kategorien, og det er ikke så lett å snu på det mønsteret selv om man gjerne vil det.

Snur du det ikke på jobb heller?

Skrevet

Snur du det ikke på jobb heller?

Så mye som mulig, jo. Snakker til venner om ting, men ikke folk jeg ikke kjenner noe særlig. Eller jo, kan godt hende jeg klager da også... Men over trivielle ting - ikke familie, jobb og den salgs.

Gjest Gjest
Skrevet

Alle klager jo på sitt. Du uten barn klager ofte på at venner ikke har tid til deg pga familien feks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...