AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Er en gutt som driver å slanker meg for tida. Ligger på en BMI på 22 for tida, som er i midten av normalvektig-skalaen. Så jeg er egentlig ganske tynn. Men jeg får dårlig samvittighet hver eneste helg, for da spiser jeg mye og går gjerne opp ett par kilo i vekt. Derfor føler jeg at jeg må trene 3-4 dager på rad, for å komme à jour igjen. Skulle ønske jeg kunne nyte maten litt mer enn jeg gjør. Jeg har egentlig ganske stor matlyst, men har mistet snart 10 kilo på et halvt år, og jeg vil ikke opp i den vekten igjen. Til helga frister det så usannsynlig mye med en hjemmelaget pizza, usunn og feit som bare det, og med en sixpack øl og chips og godteri på kvelden. Men jeg bare tenker hvor mye man går opp i vekt av det.. Hvordan kan jeg unngå den tankegangen, og bare nyte det og kose meg for en gangs skyld? I verste fall, får jeg jo bare trene 3-4 dager på rad etter denne utskeielsen:-/ Anonymous poster hash: 9a58f...76a
flow Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Det er lov å kose seg litt i helgen! Men man trenger ikke spise enorme mengder av den grunn. Spis pizza, ta gjerne litt salat til hvis det er mulighet for det. Spis rolig, og stopp når du er mett. Spis en håndfull og to med chips, i stedet for en halv skål. Og det finnes jo lettøl om du liker det. Hvis ikke, drikk et par øl, i stedet for seks? En dag ødelegger ikke for resten av uken! Endret 12. juni 2013 av flow
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Gode tips fra flow her. I tillegg vil jeg tipse deg om lavkarbo-øl. Det legger man ikke så mye på seg av. Kos deg med maten og pass på at du ikke blir altfor opphengt i vekt. Husk at muskler kan lure BMI-en. Det kan hende du burde ligge på en høyere vekt hvis du trener mye og har masse muskler. BMI på 22 er i nedre sjikt av normalvektig. Anonymous poster hash: 47e7f...7e5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 For å svare på spørsmålet ditt og ikke komme med slanketips (som du basert på tallene du nevner her ihvertfall - strengt talt ikke trenger!): Ja, det er et varseltegn at du får disse følelsene etter å ha spist litt mye en dag. Å trene 3-4 dager på rad hjelper ikke uansett, det blir mer en "straff" ovenfor deg selv og kroppen din enn en faktisk løsning. Høres ut som du er på vei til å utvikle spiseforstyrrelse.. Det sunneste for deg er å legge seg på et kalorinivå hvor du ikke ligger i underskudd, men i balanse, slik at du verken går opp eller ned i vekt. Kutt ned på cardiotreningen (dersom det er dette du gjør så mye av), og tren tung styrke to-tre ganger i uken. Det er DETTE som vil gi deg bra kropp, ikke hysterisk slanking og overtrening. Anonymous poster hash: 85be7...efd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Jeg synes du bør kaste vekten din, spise sunt i hverdagene og spise det du har lyst på på lørdag. Tren 3-4 ganger i uken, så vil du ganske sikkert holde deg stabil. Anonymous poster hash: d7b7e...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå