Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Hun lever etter en løgn - vet det, men allikevel tror hun lykken ligger i løgnen. Er det et savn som hun prøver å dekke, et rop om hjelp i håp om at noen ser hennes lengsel? Hun lever som om lykken er å være tynn. Hun tror lykken ligger i løgnen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Vet ikke Anonymous poster hash: e0ba1...034 3
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Vet ikke Anonymous poster hash: e0ba1...034
Steinar40 Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Lykken har med egen innstilling å gjøre. Kan derfor være like ulykkelig som tynn. Sånn sett er det en løgn.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Lykken ligger da ikke i løgnen. Den ligger bak. Anonymous poster hash: d192d...0d1
Gjest Bud Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Roser er røde Fioler er blå Biler er store Babyer er små
Steinar40 Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Lykken ligger da ikke i løgnen. Den ligger bak. Anonymous poster hash: d192d...0d1 Lykken ligger i det man klarer å innbille seg selv 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Lykken ligger i det man klarer å innbille seg selv Bare i sin egen lille boble. Det er ikke lykke det. Det er bare noe en innbiller seg selv. Anonymous poster hash: d192d...0d1
Steinar40 Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Bare i sin egen lille boble. Det er ikke lykke det. Det er bare noe en innbiller seg selv. Anonymous poster hash: d192d...0d1 Noen større lykke blir det faktisk ikke ettersom vi aldri kommer utenfor vår egen lille boble
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Noen større lykke blir det faktisk ikke ettersom vi aldri kommer utenfor vår egen lille boble Vi kommer nok oss aldri ut av den lille boblen vår, men lykke kan jo komme inn. Anonymous poster hash: d192d...0d1
Steinar40 Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Vi kommer nok oss aldri ut av den lille boblen vår, men lykke kan jo komme inn. Anonymous poster hash: d192d...0d1 Hvis du klarer å innbille deg selv det, så, ja.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Hvis du klarer å innbille deg selv det, så, ja. En trenger ikke å innbille seg slikt. Har du noen gang gjort noe for noen, slik at dem opplevde lykke? Så, ja, gjorde du det fordi dem innbilte seg det..? Og å påstå at alle følelser er innbilte, er for drøyt. Kan like gjerne si ALT er innbilt da. Alt vi opplever via alle sansene våre, alle tanker vi tror vi tenker, alle inntrykk og alt vi opplever i løpet av en dag. Ett år. Hele livet.. Men vi er jo sikker på at mye som ikke er innbilt da, er vi ikke? Anonymous poster hash: d192d...0d1
Gjest anonym Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Hvis du klarer å innbille deg selv det, så, ja. Jøss, er du blitt optimist
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 (endret) En trenger ikke å innbille seg slikt. Har du noen gang gjort noe for noen, slik at dem opplevde lykke? Så, ja, gjorde du det fordi dem innbilte seg det..? Og å påstå at alle følelser er innbilte, er for drøyt. Kan like gjerne si ALT er innbilt da. Alt vi opplever via alle sansene våre, alle tanker vi tror vi tenker, alle inntrykk og alt vi opplever i løpet av en dag. Ett år. Hele livet.. Men vi er jo sikker på at mye som ikke er innbilt da, er vi ikke? Anonymous poster hash: d192d...0d1 Mange av følelsene våre er jo der for at vi skal kunne overleve. F.eks når vi føler smerte eller sult etc. Men ser vi f.eks på en forelskelse så er den en ren innbilning. Finnes ingenting virkelig i slike følelser. Da ser jeg selvfølgelig bort ifra de "virkelige" reaksjonene som slike følelser skaper i kroppen. Men alt annet er en illusjon. En annen side av forelskelsen er selvfølgelig at hele poenget er å kunne reprodusere seg. Endret 13. juni 2013 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Jøss, er du blitt optimist Ja, sånn er det å bli gammal
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Mange av følelsene våre er jo der for at vi skal kunne overleve. F.eks når vi føler smerte eller sult etc. Men ser vi f.eks på en forelskelse så er den en ren innbilning. Finnes ingenting virkelig i slike følelser. Da ser jeg selvfølgelig bort ifra de "virkelige" reaksjonene som slike følelser skaper i kroppen. Men alt annet er en illusjon. En annen side av forelskelsen er selvfølgelig at hele poenget er å kunne reprodusere seg. Mye sannhet i det du sier. Det er jo helt klart avgjørende for reproduksjon, sosiale sammenhenger og den individuelle seksualiteten. Men, jeg er litt uenig med deg, men mulig det bare er pga vi definerer "innbilning" litt annerledes kanskje. Følelser, eller emosjoner påvirker jo gjerne det ubevisste mest, når det blir utløst dopaminer og seratoniner (etc). Således oppstår det en reaksjon, som føles. Med følelser. Det er jo ingen innbilning at disse stoffene blir utløst, men hvordan det oppleves, kan vel i teorien kalles innbilt, men jeg ville ikke ha kalt det det. Mest fordi jeg forbinder en innbilning og en illusjon med noe fiktivt og påfunnet, som en kun forestiller seg bare. Og følelser derimot er jo en reaksjon av stimulus som skaper fysiologiske reaksjoner i kroppen. Anonymous poster hash: d192d...0d1
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Mye sannhet i det du sier. Det er jo helt klart avgjørende for reproduksjon, sosiale sammenhenger og den individuelle seksualiteten. Men, jeg er litt uenig med deg, men mulig det bare er pga vi definerer "innbilning" litt annerledes kanskje. Følelser, eller emosjoner påvirker jo gjerne det ubevisste mest, når det blir utløst dopaminer og seratoniner (etc). Således oppstår det en reaksjon, som føles. Med følelser. Det er jo ingen innbilning at disse stoffene blir utløst, men hvordan det oppleves, kan vel i teorien kalles innbilt, men jeg ville ikke ha kalt det det. Mest fordi jeg forbinder en innbilning og en illusjon med noe fiktivt og påfunnet, som en kun forestiller seg bare. Og følelser derimot er jo en reaksjon av stimulus som skaper fysiologiske reaksjoner i kroppen. Anonymous poster hash: d192d...0d1 Jeg antar at en forelskelse oppstår av de inntrykkene man først og fremst får gjennom syn og hørsel, og i en mindre grad gjennom lukt. Og da kan jeg godt være enig med deg i at disse sanseinntrykkene ikke er innbilning. Men, problemet er at man ofte ser det man selv vil se, og hører hva man selv vil høre; og da er det innbilning. Man filtrerer altså bort informasjon som hadde vært smart å tatt med i beregningen. Noe som medfører mange ulykkelige forelskelser og ikke minst dårlige forhold. Hvorfor det egentlig fungerer sånn kan man jo faktisk lure litt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå