Gå til innhold

Tatt fra.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har mistet barnet til far eller adoptivforeldre, men fått lov til å beholde andre ungen eller tredje ungen?

Anonymous poster hash: 59164...0e2

Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Vet ikke om mine erfaringer er noen "regel", men jeg kjenner til et par stykker hvis barn har blitt satt i fosterfamilie, men som har fått flere barn senere de har beholdt selv. Tror de vurderer hvert enkelt tilfelle, men regner med at en person som har blitt vurdert uskikket som omsorgsperson vil være i "søkelyset" om han/hun blir forelder på ny.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om mine erfaringer er noen "regel", men jeg kjenner til et par stykker hvis barn har blitt satt i fosterfamilie, men som har fått flere barn senere de har beholdt selv. Tror de vurderer hvert enkelt tilfelle, men regner med at en person som har blitt vurdert uskikket som omsorgsperson vil være i "søkelyset" om han/hun blir forelder på ny.

Men hva skal til for å få beholde? Nye behandlere? Eller ikke stå som singel med et barn, skaffe advokat?

Skrevet

Men hva skal til for å få beholde? Nye behandlere? Eller ikke stå som singel med et barn, skaffe advokat?

Vanskelig å tolke spørsmålet ditt?

Skrevet

De forsøker jo alltid å la forelderen beholde, virker det som. Så dersom forelderen har skjerpet seg, er ikke det å beholde noe som er noe å se langt etter.

Jeg kjenner bare ett tilfelle, der all slags tiltak ikke hjalp, verken mødrehjem, hjelp hjemme, støttekontakt, foreldrekurs og hva har du, så der endte alle 5 opp med å bli fjernet etter hvert.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Som Silfen skriver vil BV alltid at barna skal være hos foreldrene sine, og mange har jo "skjerpet seg" - de jeg vet om fikk barn som tenåringer/tidlig i 20-åra som ble fratatt dem, og så ha de vel fått orden på livet siden de fikk beholde de barna de fikk 10-15 år senere.

Det finnes jo også eksempler på at ett søsken kommer i fosterhjem og ikke den/de andre.

Skrevet

Bv har ikke lov å gjøre vedtak på barn som ikke er født ennå eller barn hvor det ikke er kommet inn bekymringsmelding på.

Så selv om mor har mistet omsorg for ett eller flere barn tidligere så vil ikke hun "komme i BV's søkelys" automatisk selv om de vet om at mor er gravid igjen. Det må altså en bekymringsmelding til.

Jeg kjenner til flere tilfeller hvor mor har mistet omsorg for flere barn(hele 4 i ett av tillfellene) men har det yngste barnet boende hjemme hos seg uten noe kontakt med BV angående det barnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Man bør jo ikke planlegge å sette flere barn til verden om man blir fratatt barna. Noe må jo skurre her om man ikke ønsker å kjempe for dei man alerede har,nytter det ikke å bare skaffe nye.

Regel nr 1 : skaff deg orden på livet ditt

Regel 2: skaff deg så mye samvær som mulig med dei barna du alerede har!

AnonymBruker
Skrevet

Legen min har fortalt meg at han må si ifra til Bv med en gang jeg er blitt gravid. Jeg bare skjønner ikke hvorfor han ikke heller jobber for at jeg skal få mest mulighet til å beholde neste gang. Det var bare sist at jeg ikke fikk noe hjelp til barnepass og var så sinnsykt sliten.

Skrevet

Jeg tror de kan gjøre vedtak på ufødte. I det tilfellet jeg kjenner var det vedtak før siste fødsel at barna skulle bort. Det skjedde dessverre ikke, men det var planen under svangerskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Og så må dere fortelle meg hva det betyr å orde opp i livet? Jeg har blitt fortalt også av lege at jeg heller ikke vil kunne få tilbake barnet mitt selv om jeg begynner å jobbe.

Skrevet

Og så må dere fortelle meg hva det betyr å orde opp i livet? Jeg har blitt fortalt også av lege at jeg heller ikke vil kunne få tilbake barnet mitt selv om jeg begynner å jobbe.

Dersom du ikke troller, så har du all den informasjonen, skal iallfall, fra papirer og kontakt du har hatt med BV. Det forsøkes ALLTID tiltak før et barn fjernes. Du vet nok selv hvorfor barnet ditt ble fjernet og hva du må gjøre for å ordne opp.

Skrevet

Jeg tror de kan gjøre vedtak på ufødte. I det tilfellet jeg kjenner var det vedtak før siste fødsel at barna skulle bort. Det skjedde dessverre ikke, men det var planen under svangerskapet.

De har ikke lov på et ufødt barn nei, men hvis de har fått bekymringsmelding på mor under svangerskapet kan de gjøre hastevedtak med en gang barnet er født. de kan klargjøre saken men ikke skrive vedtaket. En jeg kjenner godt fikk gjort det på sitt ufødte barn, men etter helsestasjon sendte klage til BV på dette ,måtte de slette vedtaket. Det er per i dag ingen vedtak på dette barnet og barnet er nå over 2 år.

Skrevet

Jaja, hun visste iallfall gjennom hele svangerskapet at barna skulle tas ved fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, hun visste iallfall gjennom hele svangerskapet at barna skulle tas ved fødsel.

Ungen ble tatt da han var 3år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...