AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Vi fikk ett barn i Oktober. Permisjonen vår er over i midten av august i år, men vi får ikke bhg plass før neste år! Jeg har avertert etter dagmamma uten hell. Vært i kontakt med 3 firmaer som formiddler dagmammaer, men ingen av dem har noen ledige i de områdene som er praktisk mulige for oss. Jeg har ringt ALLE barnehager og familiebarnehager i områdene også, men det er smekk fullt overalt. Vi har ingen familie som har mulighet til å hjelpe oss. Mannen min jobber også ofte "mellomvakter" og kveldsvakter i tilegg til 2 hver helg, noe som gjør det nesten umulig for meg å jobbe noe annet enn dagtid. Vi får ikke kontantsøtte på mange mnd enda, og jeg fatter bare ikke hva vi skal gjøre for å overleve dette økonomisk??? Vi jobber begge i lavtlønnsyrker, så vi er totalt avhengi av to fulle inntekter for at det skal gå rundt så vidt.... Ja jeg vet jeg burde tatt abort, siden det ble høstbarn. Men klarte det ikke. Synes det er grusomt å skulle ta ett begynnene liv, pga en dustete regel;( Noen som har noe tips eller råd??? Jeg er i ferd med å bli syk av denne bekymringen, som jeg har gått med helt siden jeg ble gravid.... Anonymous poster hash: 35e48...fe4
Gjest Magdalene Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hva med å ta permisjon fra jobb, og jobbe som dagmamma for ett eller to ekstra barn til dere får bhgplass? Eller få deg en ekstrajobb hvor du kan ta dagvaktene når mannen din jobber kveld, og kveldsvakt når han jobber dag.. Endret 12. juni 2013 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har dessverre ingen andre forslag enn å fortsette å søke etter dagmamma, ringe kommunen og direkte til alle barnehager i området. Eventuelt utvide søket litt med tanke på området hvor dere søker. Sett opp lapper i alle butikker i områdene dere søker dagmamma. Ellers vil jeg si at det er trist å lese at det kommer dit hen i samfunnet at folk faktisk kan tenke på abort bare fordi barnet blir født til feil tid på året i forhold til barnehageopptak Jeg er absolutt for selvbestemt abort, men det skal ikke være et valg man må ta pga barnehageplass. Ønsker dere all lykke til i jakten på plass. Selv fikk jeg plass i siste liten for 13 år siden når min største skulle i barnehage. Anonymous poster hash: efd5a...5d9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Ellers vil jeg si at det er trist å lese at det kommer dit hen i samfunnet at folk faktisk kan tenke på abort bare fordi barnet blir født til feil tid på året i forhold til barnehageopptak Jeg er absolutt for selvbestemt abort, men det skal ikke være et valg man må ta pga barnehageplass. Jeg er så enig, for en grusom ting å måtte ta stiling til. Anonymous poster hash: 56339...dc9
Brimi Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Eller hvis du bor i Vestfold så kan jeg hjelpe:)
MyElixir Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg hadde en venninne i en lignende situasjon. Hun ordnet seg med jobben (husker ikke helt hvordan), ble dagmamma, selvfølgelig ikke rare inntekten, men slik fikk de det til å gå rundt frem til en bhgplass kom på plass. Kontantstøtten reddet dem. Ikke ideelt for dem, men det måtte bli slik... Tenk at vi i Norge 2013 ikke har nok bhgplasser! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå