Gjest LonelyAngel Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Heisann. Jeg har merket at hver gang jeg går meg en lengre tur begynner jeg å klø intenst i lår, rumpe og legger. Dette oppstår etter ca. 15 min gange (når jeg begynner å bli litt varm i beina.) Det er ikke selve huden som klør men inni på en måte. Det blir så intenst av og til at jeg må stoppe opp for å klø/klore. Hvis jeg avslutter aktiviteten slutter det å klø nokså raskt. Det kommer uansett hvilken temperatur det er ute, hvilke klær jeg bruker osv. Jeg har lest litt rundt på nettet og finner ikke så veldig mye info. http://www.lommelegen.no/legesvar/kl%C3%B8e-10 (Lommelegen ser heller ikke ut til å forstå hva dette kan være.) For å være helt ærlig tror jeg det har noe med blodsikulasjonen å gjøre. Andre som vet noe mer om dette, eller opplever dette selv?
nuggets Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Opplever dette selv! Det klør ikke utenpå, men på innsiden av huden. Hvis jeg er skikkelig svett og har jogget, får jeg knall røde legger og det klør helt til jeg har dusjet og fått kaldt vann på. Har hjulpet litt etter at jeg byttet fra tights til shorts, men jeg klør fortsatt. Er ekstra ille på vinteren. Angående blodsirkulasjon så kan det hende du er inne på noe. Sliter veldig med at jeg får hvite tær når jeg trener. Tærne mine blir rett og slett hvite og må varmes opp titt og ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå