AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Barnet mitt skal starte på skolen til høsten, jeg lurer på om dere som har vært igjennom dette har gitt en gave til barnehagen? Til avdelingen eller personalet? Har ikke tenkt å bruke masse penger, men en oppmerksomhet og takk for fine år. Anonymous poster hash: 544f0...833
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Vi ga en større gave til de ansatte når minste sluttet. Dette fordi de hadde vært en utrolig støtte for barnet i en vanskelig tid, og fordi vi satt stor pris på dem. Men siden gaven kostet såpass som den gjorde så måtte vi søke om lov. Grensen hos oss lå vel på 150 kroner pr gave. Vi ga også en liten gave til avdelingen/barnehagen. Om du ikke skal bruke mye penger så er jo lys, te/kaffe, mm en grei gave. Eller litt dyrere er jo en god vin eller en god krem. Til avdelingen går det an å gi lego, puslespill, eller noe du vet de har mangel på. For mange barnehager mangler det utstyr til kunst&håndverks aktiviteter - vet dette har blitt satt pris på mange steder. Anonymous poster hash: 104ba...a0c
juliane Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Kjøp noe til avdelingen du, en fin bok eller et spill f.eks. Der jeg jobbet satte vi mye mer pris på det enn på noe til oss ansatte!
Kaisamaia Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Barnet mitt skal starte på skolen til høsten, jeg lurer på om dere som har vært igjennom dette har gitt en gave til barnehagen? Til avdelingen eller personalet? Har ikke tenkt å bruke masse penger, men en oppmerksomhet og takk for fine år. Anonymous poster hash: 544f0...833 Og hvorfor har du ikke tenkt å bruke masse penger? Synes du ikke de fortjener det?...
Gjest småhjerte Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Og hvorfor har du ikke tenkt å bruke masse penger? Synes du ikke de fortjener det?... Man spør ikke folk om hvorfor de ikke vil bruke masse. Det kan finnes flere grunner til det. Man kan ikke sette beløp for vise hvor mye man setter pris på noen. Det er tanken som teller. Endret 12. juni 2013 av småhjerte 6
Kaisamaia Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Man spør ikke folk om hvorfor de ikke vil bruke masse. Det kan finnes flere grunner til det. Man kan ikke sette beløp for vise hvor mye man setter pris på noen. Det er tanken som teller. Ja, det er tanken som teller, men synes det er rart at hun "har ikke tenkt å bruke masse penger" hvis hun er så fornøyd med den jobben de ansatte har gjort med barnet hennes HVER DAG i MANGE ÅR. Herregud, de skulle hatt ti millioner i cash OG ti millioner i takknemlighet. Både penger og tanker. Tanken teller ikke så mye som ti millioner kroner, nemlig.
lalaB Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Ja, det er tanken som teller, men synes det er rart at hun "har ikke tenkt å bruke masse penger" hvis hun er så fornøyd med den jobben de ansatte har gjort med barnet hennes HVER DAG i MANGE ÅR. Herregud, de skulle hatt ti millioner i cash OG ti millioner i takknemlighet. Både penger og tanker. Tanken teller ikke så mye som ti millioner kroner, nemlig. Hun har da betalt for barnehageplassen, og de ansatte har sikkert ikke gjort mer enn den gode jobben de får lønn for Og man trenger ikke gi folk flere tusen kroner for å vise at man setter pris på dem og er fornøyd med den jobben de har gjort Endret 12. juni 2013 av lalaB 5
Kaisamaia Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Hun har da betalt for barnehageplassen, og de ansatte har sikkert ikke gjort mer enn den gode jobben de får lønn for Og man trenger ikke gi folk flere tusen kroner for å vise at man setter pris på dem og er fornøyd med den jobben de har gjort Hjelpes. Sikkert ikke gjort mer enn den gode jobben de får lønn for?? De skulle hatt så mye mer i lønn. Det er ikke hennes ansvar å betale for å vise at de blir satt pris på, men barnehageansatte skulle virkelig hatt mer i lønn. Det er virkelig noen andre som burde "gi folk flere tusen kroner for (å vise at man setter pris på dem og) er fornøyd med den jobben de har gjort". Våkn opp. Derfor jeg ble irritert da hun sa at hun ikke hadde tenkt å bruke masse penger... men barn i barnehagen skal hun ha. Jeg mente bare at hun kunne faktisk slå på stortromma, for det er ikke en hvilken som helst jobb de barnehageansatte har! Og da kan man legge av seg "tanken som teller"-pisset for ei stund, synes jeg.
miaw Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg jobber i barnehage selv, og herlighet, selv om det ikke er noe topplønn akkurat så er jeg mer enn nok fornøyd med en liten oppmerksomhet! Forventer på ingen måte å få gave når barna slutter, men jeg fikk sjokolade og et kjempefint kort forleden, når det ene barnet slutta, og det var veldig hyggelig! Endret 12. juni 2013 av miaw 2
lalaB Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hjelpes. Sikkert ikke gjort mer enn den gode jobben de får lønn for?? De skulle hatt så mye mer i lønn. Det er ikke hennes ansvar å betale for å vise at de blir satt pris på, men barnehageansatte skulle virkelig hatt mer i lønn. Det er virkelig noen andre som burde "gi folk flere tusen kroner for (å vise at man setter pris på dem og) er fornøyd med den jobben de har gjort". Våkn opp. Derfor jeg ble irritert da hun sa at hun ikke hadde tenkt å bruke masse penger... men barn i barnehagen skal hun ha. Jeg mente bare at hun kunne faktisk slå på stortromma, for det er ikke en hvilken som helst jobb de barnehageansatte har! Og da kan man legge av seg "tanken som teller"-pisset for ei stund, synes jeg. Jeg studerer førskolelærer og er rimelig klar over at lønna absoutt burde vært høyere, men som ansatt i barnehagen er det jobben din å være der for barna og foreldrene. En skal ikke kreve at foreldrene kommer med dyre gaver fordi at politikerne har lagt opp til at barnehageyrket er lavtlønnet. Så jeg syns overhodet ikke hun trenger å "slå på stortromma" for å vise at hun setter pris på den jobben de har gjort. Endret 12. juni 2013 av lalaB 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #11 Skrevet 13. juni 2013 Og hvorfor har du ikke tenkt å bruke masse penger? Synes du ikke de fortjener det?... Fordi jeg ikke har masse penger til dette formålet. Hadde jeg hatt mye penger så skulle de fått hver sin flotte gave, men det har jeg ikke. Jeg har spart til ferie i siden i fjor sommer, endelig skal vi til "syden" nemlig. Så det er en grense hvor mye jeg kan bruke på gave til de ansatte. Samtidig så er dette jobben deres. Jeg er enig at de fortjener bedre lønn, men det er ikke min avgjørelse. Anonymous poster hash: 544f0...833 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Takk til dere som har kommet med forslag. Jeg kjøper en leke/spill/bok til avdelingen også en felles ting til de ansatte tror jeg. Får se litt rundt. Anonymous poster hash: 544f0...833
missdior Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Hjelpes. Sikkert ikke gjort mer enn den gode jobben de får lønn for?? De skulle hatt så mye mer i lønn. Det er ikke hennes ansvar å betale for å vise at de blir satt pris på, men barnehageansatte skulle virkelig hatt mer i lønn. Det er virkelig noen andre som burde "gi folk flere tusen kroner for (å vise at man setter pris på dem og) er fornøyd med den jobben de har gjort". Våkn opp. Derfor jeg ble irritert da hun sa at hun ikke hadde tenkt å bruke masse penger... men barn i barnehagen skal hun ha. Jeg mente bare at hun kunne faktisk slå på stortromma, for det er ikke en hvilken som helst jobb de barnehageansatte har! Og da kan man legge av seg "tanken som teller"-pisset for ei stund, synes jeg. Bitter barnehageassistent? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå