Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jo veldig tabu å like "rosa prinsessegreier" for tiden, man skal jo ikke dolle opp jentene sine, gud forby at de blir interesserte i dokker og typiske andre jenteting. Jeg har sansen for tradisjonelle unisexleker som lego, og jenta mi skal få leke med biler om hun ønsker det, men om hun blir en liten rosa prinsesse setter jeg meg ikke ned og griner altså, måtte bare si det! :)

Anonymous poster hash: 62b2d...bbf

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Revolusjonært.

Anonymous poster hash: bd366...d5d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Revolusjonært. Anonymous poster hash: bd366...d5d

Trenger ikke være revolusjonært for å dele det på KG vet du :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være revolusjonært for å dele det på KG vet du :)Anonymous poster hash: 62b2d...bbf

Du tør jo tydeligvis ikke si det høyt siden du skriver det som anonym :roll:

Anonymous poster hash: 08265...053

• Liker 12
Skrevet

Jeg jobber i en barnehage og jentene der er JENTER, så det er helt normalt at foreldrene tenker sånn! ;) Kan ikke se for meg at foreldrene lar de gå i rosa, Hello Kitty-klær/sko ol, pynter håret osv, men nekter de å leke med dukker. Og er det virkelig noen som nekter datteren sin å eie en dukke? Eller nekter sønnen å ha en lekebil?

AnonymBruker
Skrevet

Spiller vel liten rolle hva foreldrene liker om ungene liker noe annet.

Jeg hater boybands, men regner likevel med at ungene i sin verste fjortisperiode kommer til å la mor lide med plakater på rommet og knising ;)

Ungene sier etterhvert ifra tydelig om hva de vil, jeg var super Barbie/prinsessejente i småalder, og endte opp superrocka i tenårene som hatet alt "rosa babete" som pesten. Hva andre mente om det brydde meg lite i alle aldre :)

Anonymous poster hash: c7264...0a4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk midt i mellom og fikk det. Rosa lekebiler.

Anonymous poster hash: 1de02...1c0
  • Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Er jo veldig tabu å like "rosa prinsessegreier" for tiden, man skal jo ikke dolle opp jentene sine, gud forby at de blir interesserte i dokker og typiske andre jenteting. Jeg har sansen for tradisjonelle unisexleker som lego, og jenta mi skal få leke med biler om hun ønsker det, men om hun blir en liten rosa prinsesse setter jeg meg ikke ned og griner altså, måtte bare si det! :)

ikke fått med meg at det er noe galt å dolle opp jenter i rosa. Trodde det bare var på 70 tallet at det var fyfy

• Liker 2
Skrevet

Spiller vel liten rolle hva foreldrene liker om ungene liker noe annet.

Jeg hater boybands, men regner likevel med at ungene i sin verste fjortisperiode kommer til å la mor lide med plakater på rommet og knising ;)

Ungene sier etterhvert ifra tydelig om hva de vil, jeg var super Barbie/prinsessejente i småalder, og endte opp superrocka i tenårene som hatet alt "rosa babete" som pesten. Hva andre mente om det brydde meg lite i alle aldre :)

Det er en ting når man er tenåring, da kan man ta egne valg om sånt. Mens når man er 2 år så kan man ikke dra på butikken og kjøpe en dukke til seg selv, den må jo foreldrene eller en annen voksen kjøpe til barnet :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting når man er tenåring, da kan man ta egne valg om sånt. Mens når man er 2 år så kan man ikke dra på butikken og kjøpe en dukke til seg selv, den må jo foreldrene eller en annen voksen kjøpe til barnet :)

Nei, men i 2årsalderen bryr de seg vel ikke så mye heller - det begynner de jo å gjøre etetrhvert leeeeeeenge før tenår.

Det vil nok være en far der ute i ny og ne som ber på sine knær om ikke sønnen "Please kan være supermann istedetfor prinsesse på karneval", men på et tidspunkt må man vel bare gi opp, uansett hva ønskene til barnet er om det går over tid.

Jenter som ikke vil være prinsessete sier ifra at de ikke vil ha rosa(eller hvaenn) ting, kjenner til småjenter som har gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min vil ha rosa Lynet McQueen kjole, jeg skal få bestemoren hans til å strikke en til han, han er 3 år.

Anonymous poster hash: 80d73...a3d
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Nei, men i 2årsalderen bryr de seg vel ikke så mye heller - det begynner de jo å gjøre etetrhvert leeeeeeenge før tenår.

Det vil nok være en far der ute i ny og ne som ber på sine knær om ikke sønnen "Please kan være supermann istedetfor prinsesse på karneval", men på et tidspunkt må man vel bare gi opp, uansett hva ønskene til barnet er om det går over tid.

Jenter som ikke vil være prinsessete sier ifra at de ikke vil ha rosa(eller hvaenn) ting, kjenner til småjenter som har gjort det.

Jobber i en barnehage som sagt og jo 2-åringer bryr seg! Det er Hello kitty som er den store helten blant jentene, og babydukkene MÅ de sove med og leke med. Mens guttene er stor fan av Spiderman og Biler (tegnefilmene). Guttene liker blått og grønt mens rosa er æsj!

Klart barna kan velge selv så tidlig, fordi de bryr seg ;) Men foreldrene har mye makt sånn sett. Nekter foreldrene å kjøpe noe i rosa, dukker, Hello Kitty-ting og annet jenteting, og nekter andre å kjøpe sånt til dattera, så er det større sannsynlighet for at jenta ikke bryr seg om sånt, fordi hun har jo ingenting av sånt hjemme. I barnehagen er det lite leker til bestemte kjønn, kun noen dukker og biler. Mens noen jenter selvsagt ikke ønsker det rosa, men det er få.

Endret av Yesterday
Gjest Riskjeks
Skrevet

Gratulerer, du er som 99% av resten av befolkningen ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, du er som 99% av resten av befolkningen ;)

Eh..nei? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ehhh jo.

Anonymous poster hash: 80d73...a3d
  • Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Eh..nei? :)

Eh jo ;)

Bare sjekk klesavdelingene for barn, og se hvordan barn går kledd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, at barna får egne sterke meninger tidlig merket jeg fort.. Har en datter på 2,5 og ALT skal være rosa og lilla, og hun skal helst ha på seg kjole hver eneste dag. Med 10 grader, regn og utedag i barnehagen funker det bare ikke, så det har vært mye tårer og hyling her gitt. Og siden mammaen er MEGET "anti-rosa" selv, så er det virkelig ikke her hun har fått det fra.. ;)

Anonymous poster hash: 0652c...ed5
  • Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det er helt ok. Lov å mene det. Jeg så et "emo-par" i går med en baby. Det var en søt liten prinsesse (jeg liker ikke egentlig å bruke dette "navnet" på babyer, men hun var dollet såpass opp at det "passer"). Hun hadde rosa klær med ett søtt hårbånd på hodet. Da ble det litt malplassert med sånn rosa følte jeg egentlig når foreldrene virka helt svartkledde og "kule". For oss mer "normale" er det lov å mene man liker rosa, men det er jo fint om man kanskje blander det litt med andre farger innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en barnehage som sagt og jo 2-åringer bryr seg! Det er Hello kitty som er den store helten blant jentene, og babydukkene MÅ de sove med og leke med. Mens guttene er stor fan av Spiderman og Biler (tegnefilmene). Guttene liker blått og grønt mens rosa er æsj!

Klart barna kan velge selv så tidlig, fordi de bryr seg ;) Men foreldrene har mye makt sånn sett. Nekter foreldrene å kjøpe noe i rosa, dukker, Hello Kitty-ting og annet jenteting, og nekter andre å kjøpe sånt til dattera, så er det større sannsynlighet for at jenta ikke bryr seg om sånt, fordi hun har jo ingenting av sånt hjemme. I barnehagen er det lite leker til bestemte kjønn, kun noen dukker og biler. Mens noen jenter selvsagt ikke ønsker det rosa, men det er f

Barnehagegutten min har fått seg en lille t-skjorte nå nylig. Den var i gutteavdelingen i butikken bare så det er sagt. Om noen av de "pripne" eldre jentene i barnehagen finner på å si noe i mot det så kommer jeg bare til å si at lilla er faktisk yndlingsfargen til Justin Bieber. Og han er jo kul! Dermed er gutten min også kul selv om han går med lilla. Så det så! :tunge1:

Anonymous poster hash: 6d52f...5e7

AnonymBruker
Skrevet

AB:10 29. Lilla. Ikke lille.

Anonymous poster hash: 6d52f...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...