Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg synes det er skremmende å lese om her på dette lille forumet hvor mye utroskap det er blant folk. Er utroskap noe som øker hele tiden? Er det sånn det skal bli, at alle har åpne forhold til slutt? Må da være flere enn meg som synes denne utviklinga er skremmende?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lever nå i et samfunn der utroskap er lett å få til, og ikke minst er det på kort sikt altfor lett å komme seg unna med det.

Dermed blir det fort som det blir.

Men selvfølgelig er det særdeles uheldig og skremmende.

Gjest tsejG
Skrevet

Utroskap har nok dessverre en økende tendens ja, og mine filosofier rundt årsakene til dette heller kraftig mot den også skremmende tendensen at folk i stadig større grad ligger rundt og har tilfeldig sex, der følelser, selvrespekt og anger er skjøvet helt på sidelinja.

Har man det synet at sex er noe man bedriver på lik linje som å hive i seg ei brødskive som singel, er det lett å anta at terskelen er tilsvarende lav når man senere befinner seg i et forhold.

Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men mange ser nok dessverre på sex som en uvesentlig aktivitet man gjør like lett som å ta seg en runde med høyra. No big deal liksom...

Skrevet

Utroskap har nok dessverre en økende tendens ja, og mine filosofier rundt årsakene til dette heller kraftig mot den også skremmende tendensen at folk i stadig større grad ligger rundt og har tilfeldig sex, der følelser, selvrespekt og anger er skjøvet helt på sidelinja.

Har man det synet at sex er noe man bedriver på lik linje som å hive i seg ei brødskive som singel, er det lett å anta at terskelen er tilsvarende lav når man senere befinner seg i et forhold.

Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men mange ser nok dessverre på sex som en uvesentlig aktivitet man gjør like lett som å ta seg en runde med høyra. No big deal liksom...

Jeg tror at du har mye rett i dette. Når det å ha sex ikke betyr noe så blir det fort en uvane.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er skremmende å lese om her på dette lille forumet hvor mye utroskap det er blant folk. Er utroskap noe som øker hele tiden? Er det sånn det skal bli, at alle har åpne forhold til slutt? Må da være flere enn meg som synes denne utviklinga er skremmende?

Hvorfor blander du sammen utroskap og åpne forhold? :klo:

Gjest tsejG
Skrevet

Hvorfor blander du sammen utroskap og åpne forhold? :klo:

Hun blander neppe sammen utroskap og åpne forhold. Heller er det vel en konsekvens hun ser for seg kan bli fremtiden, da folk i dagens åpne forhold har den egenskapen utroskapsfolket også ofte har, nemlig det å skille på sex og følelser (som det så "fint" heter), og at menneskets parforhold derfor ender opp med at folk gjerne bor sammen men har sex med hvem de vil. En for mange (enda) skremmende og trist utvikling.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun blander neppe sammen utroskap og åpne forhold. Heller er det vel en konsekvens hun ser for seg kan bli fremtiden, da folk i dagens åpne forhold har den egenskapen utroskapsfolket også ofte har, nemlig det å skille på sex og følelser (som det så "fint" heter), og at menneskets parforhold derfor ender opp med at folk gjerne bor sammen men har sex med hvem de vil. En for mange (enda) skremmende og trist utvikling.

Utroskap = løftebrudd mot partner

Åpne forhold = andre grenser enn monogame forhold

Måten TS ordlegger seg på får det til å høres ut som at enn som har åpne forhold er tilbøyelig til å være utro, og at folk som er utro vil foretrekke åpne forhold. Sammenhengen der er i beste fall syltynn.

AnonymBruker
Skrevet

Måten TS ordlegger seg på får det til å høres ut som at enn som har åpne forhold er tilbøyelig til å være utro, og at folk som er utro vil foretrekke åpne forhold. Sammenhengen der er i beste fall syltynn.

Folk i "åpne forhold" er naive....

Anonymous poster hash: da642...606

Gjest Gjest
Skrevet

Folk i "åpne forhold" er naive....

Og begrunnelsen din er? :)

Gjest tsejG
Skrevet

Mulig den er syltynn, men dog et trekk i retning av en normalisering av parforhold der en nesten må forvente at en eller begge ønsker sex med andre.

AnonymBruker
Skrevet

Og begrunnelsen din er? :)

Antagelig aner de ikke hva de begir seg ut på og hvilke følelser de kan røre opp i som senere kan ødelegge forholdet. Eller så er "forholdet" så dårlig i utgangspunktet at de bruker andre som substitutter.

Gjest Gjest
Skrevet

Antagelig aner de ikke hva de begir seg ut på og hvilke følelser de kan røre opp i som senere kan ødelegge forholdet. Eller så er "forholdet" så dårlig i utgangspunktet at de bruker andre som substitutter.

Trist at du har slike erfaringer, men det er langt fra tilfellet fra alle.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Mulig jeg ordla meg feil. De fleste i parforhold, antar jeg, ønsker seg en partner som er trofast, ikke har sex med andre. Ser ut til at terskelen for å være utro er borte. Det er det jeg synes er en skremmende utvikling. Om et par ønsker et åpent forhold, der de er enige om at de kan ha sex med andre, er en annen sak, og opp til hver enkelt par. Mener at hvis dette blir normen fremover, at det er så lett å ha sex med andre, blir det monogame forholdet borte og åpne forhold, der alle har sex med andre, blir det mest vanlige.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Faren med åpne forhold er at ene parten kan få følelser for en annen, en sitter igjen såret. Jeg hadde ikke tatt en sånn sjanse med mitt forhold, mannen min er han jeg er sammen med fordi jeg ikke vil ha noen andre.

Skrevet

Ja, jeg tror absolutt at du er inne på vanlige forklaringer til såkalte åpne forhold her.

Dessuten tenker jeg at mange slike individer har et redusert følelsesregister. Altså at de ikke evner å føle sterkt (nok) for et annet individ.

Gjest Gjest
Skrevet

Faren med åpne forhold er at ene parten kan få følelser for en annen, en sitter igjen såret. Jeg hadde ikke tatt en sånn sjanse med mitt forhold, mannen min er han jeg er sammen med fordi jeg ikke vil ha noen andre.

Dette er også en fare i lukkede forhold.

Nå har jeg ikke åpne forhold, men er polyamorøs, og har flere partnere som også har andre partnere. Det som er fordelen her er at vi er svært åpne om tilknytningene vil har til andre personer, noe som gir de andre i gruppen tid til å venne seg til den nye personen gradvis. Det er også en stor fordel at vi alle har relativt like smak i personer, så vi har uten unntak endt opp med at vennskap eller forhold oppstår mellom flere enn den personen som nykomlingen først blir knyttet til.

Skrevet

Ikke minst skremmende, men det er utrolig trist å se at ting utvikler seg på denne måten. At man har så lite respekt for partneren sin.. For det er akkurat hva man har når man er utro. Jeg mener og tror at flere hadde godt av å gå inn i et åpent forhold, mens oss andre som ikke har noen interesse av slikt kan holde oss til en, en som også er trofast mot oss..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...