AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg bare lurer for sønnen min sier brune mennesker, brune barn og brune babyer.. Er det ille?Anonymous poster hash: d91da...c86
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 De er ikke nødvendigvis utlendinger bare fordi de er brune. Anonymous poster hash: 4b4f4...347 13
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Mine kaller dem innlendinger. Anonymous poster hash: 558d9...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 De er ikke nødvendigvis utlendinger bare fordi de er brune.Anonymous poster hash: 4b4f4...347 Uansett da, de som er et hakk mørkere (og oppover) enn meg som er lys i huden..Anonymous poster hash: d91da...c86
Samaysa Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Jeg bare lurer for sønnen min sier brune mennesker, brune barn og brune babyer.. Er det ille?Anonymous poster hash: d91da...c86 De er jo brune, så skjønner ikke hva som er galt med det. Etniske nordmenn blir omtalt som hvite, og ser heller ikke problemet med det. Det er jo bare en beskrivelse. 9
Gjest Elseby13 Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 De bruker navnene deres. Herlighet for et spørsmål! Hva kaller barna dere de hvite? "Mamma, i dag slo han hvite seg på kneet..."??
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 De bruker navnene deres. Herlighet for et spørsmål! Hva kaller barna dere de hvite? "Mamma, i dag slo han hvite seg på kneet..."?? De bor nok på et sted der mørkhudede ikke er hverdagskost. Anonymous poster hash: 66148...fad
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Eh, det har han ikke noe spesielt begrep for. Tror aldri han har snakket om at folk ser ulike ut, og han er en kvikk og oppegående 5-åring. Men så er han jo vokst opp med folk med annen etnisk bakgrunn i barnehagen, og på barne-tv har i hvert fall 20% av personene et ikke-nordisk utseende. Anonymous poster hash: 09897...a4f 1
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Mine barn sier brunig. Svarting og neger mener dem er rasistiske utsagn.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Jeg husker jeg var enormt fascinert av en veldig mørk adoptert "afrikaner" da jeg var 6 år. Sa jo ingenting, skjønte at det var forbudt å si sånne ting, og at jeg ville få kjeft. Jeg kalte dem for brunikker og pakkiser da jeg ble litt eldre.
estrella Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Småsøskna mine sier ingenting spesielt, de jo helt like dem, selv om de har en annen hudfarge. Flere av vennene er fra andre land + de går på en skole hvor alle barna fra asylmottaket går på, så for dem er det egentlig ikke relevant hvilken hudfarge du har, hva du heter eller hva du tror på, så lenge du er snill. Tror jeg hadde reagert ganske kraftig hvis jeg hadde hørt dem kalle andre personer for pakkiser, de som ser ut som bæsj, de som lukter, brunoster eller svartinger. Det er faktisk mulig å lære barna folkeskikk og at enkelte uttrykk kan såre. 3
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Småsøskna mine sier ingenting spesielt, de jo helt like dem, selv om de har en annen hudfarge. Flere av vennene er fra andre land + de går på en skole hvor alle barna fra asylmottaket går på, så for dem er det egentlig ikke relevant hvilken hudfarge du har, hva du heter eller hva du tror på, så lenge du er snill. Tror jeg hadde reagert ganske kraftig hvis jeg hadde hørt dem kalle andre personer for pakkiser, de som ser ut som bæsj, de som lukter, brunoster eller svartinger. Det er faktisk mulig å lære barna folkeskikk og at enkelte uttrykk kan såre. Beviser ikke innlegget ditt at barn ikke kan uttrykke seg fritt? Det var ingen som fortalte meg direkte at mørke mennesker er opphøyd til hellige Buddhaer, det var bare noe jeg skjønte, det lå i luften. Skjønte det mer konkret året etterpå da vi sang "noen barn er brune, noen barn er blå". Hadde du reagert med gru hvis barnet ditt kalte en albino for en hvitost eller en hvit sau? Eller at de hadde kalt en tjukk person for flodhest? 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Hoggabogga'er Anonymous poster hash: 76496...65b 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Sukk. Er det fjortistid på kg eller? Lenge siden jeg har lest så mye crap. Mine barn kaller mørke folk ved sine rette navn. Trygve, Mohammed, Trude og Aishat. Barn er heldigvis mindre fordomsfulle enn voksne.Anonymous poster hash: a5d91...745 11
Gjest Keikolina Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Artig med en helt mørk en som heter Arne og snakker bæægens.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Skal man lyve da eller? Skal man ikke få lov til å svare hva barna kaller utlendinger? Anonymous poster hash: 66148...fad 4
Red-Ruby Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Skal man lyve da eller? Skal man ikke få lov til å svare hva barna kaller utlendinger? Anonymous poster hash: 66148...fad Forstår du virkelig ikke hva folk reagerer på? Å la ungene kalle noen stygge ord som neger og feting er heldigvis i de flestes øyner ikke ok og vitner om dårlig oppdragelse fra deg som foreldre. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Eller at de hadde kalt en tjukk person for flodhest? Flodhester kan være skikkelig farlige, sånn til etterretning.Anonymous poster hash: c6988...67a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå