Gjest Wei Wei Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Dere som bor i en selveier leilighet på 60-70 kvm. Hvor mye betaler dere i fellesutgiftene? Jeg har en leilighet på 62 kvm og betaler 3 200 kr hver mnd. Det er snak om mindre by. Syns det er mye. TV pakke, strøm/oppvarming og internet kommer i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Du eier? Jeg synes det er helt ok. Det er jo vannavgift, renovasjon, snemåking, penger til vedlikehold osv. Ganske mye. Anonymous poster hash: 99995...d7b 1
Gjest Wei Wei Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Du eier? Jeg synes det er helt ok. Det er jo vannavgift, renovasjon, snemåking, penger til vedlikehold osv. Ganske mye.Anonymous poster hash: 99995...d7b [/acronym I min tidligere leilighet betalte jeg 700 kr i fellesutgiftene. Derfor lurer jeg på hva som er snittet. Det er snak om nyere selveier, ja (bygget er 4 år).
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 63kvm i en stor by (ikke Oslo) og fellesutgifter på 1800 i kvartalet, som inkl. 600 kr til sparing for sameiet. Anonymous poster hash: 0a8cf...f2e
Bjørn88 Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Leilighet på 56kvm betaler 1150kr per måned, som inkluderer en tvpakke, internet, renovasjon snømåking og sånt, i tillegg så betaler jeg i overkant av 3000 kr i året i kommunale avgifter
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Leilighet i borettslag hvor fellesutgiftene (uten fellesgjeld) er på 2700. Rett utenfor Oslo, relativt nytt, 93 kvm leilighet. I dette så dekker det kommunale avgifter, kabel-tv, internettforbindelse (minste pakken), vaktmester og litt annet smått. Anonymous poster hash: d959c...e07
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Bor i 65 kvm selveier leilighet, relativt sentralt i en stor by. Betaler 3400 i mnd utenom lånet. Dette er IKKE inkludert Strøm eller noen form for oppvarming eller GET (tv og Internett). I tillegg har vi en årlig utgift på kr. 500 som skal dekke strøm i vaskekjelleren. Synes det er dyrt ja. Anonymous poster hash: ec5ec...2ac
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er enig i at det er mye. Noen sameier velger å ha renovasjon, vann og andre kommunale avgifter som en del av felleskostnadene. Her har vi ikke det. Imidlertid har vi all strøm i felleskostnadene hos oss, tillegg til grunnavgiften kabel-tv, vedlikehold og drift av Sameiet. Her er det små ledigheter, men ingen her betaler mer enn kr 1.000 i felleskostnad (eks strøm). Har Sameiet gjeld, ansatt vaktmester og satt ut vask av fellesareal?
Gjest Wei Wei Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er enig i at det er mye. Noen sameier velger å ha renovasjon, vann og andre kommunale avgifter som en del av felleskostnadene. Her har vi ikke det. Imidlertid har vi all strøm i felleskostnadene hos oss, tillegg til grunnavgiften kabel-tv, vedlikehold og drift av Sameiet. Her er det små ledigheter, men ingen her betaler mer enn kr 1.000 i felleskostnad (eks strøm). Har Sameiet gjeld, ansatt vaktmester og satt ut vask av fellesareal? Nei, vi har ingen fellesgjeld, bare en liten fellesformue. Vi har en vaktmester (snømåking, sandstrøing og gressklipping) og vask annen hver uke.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Nei, vi har ingen fellesgjeld, bare en liten fellesformue. Vi har en vaktmester (snømåking, sandstrøing og gressklipping) og vask annen hver uke. Hos oss er alle slike "Vaktmestertjeneste" dugnadsbaserte, unntatt snømåking og strøing i oppkjørselen som blir utført av et firma. Men vi er et lite sameie, det ville ikke svart seg for oss med vaktmester.
Serafina. Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Det er er ganske vanlig størrelse på felleskostnader. Er det inkludert noe fellesgjeld, som kan forekomme i sameie også? Eller noe ekstra sparing til fremtidig vedlikehold, trappevask, snømåking, gressklipping av fellesområder, kommunale avgifter? Du må se hva som er inkludert for å vurdere rimeligheten av den.
Serafina. Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Ser du har svart på noe av dette og jeg får ikke redigert...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes det var noe høyt. Vi har også selveier, og betaler ca 1100 i mnd. Det inkluderer blant annet vaktmester, strøm i fellesareal, TV og Internett. Anonymous poster hash: aec9b...bcd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes også det høres mye ut, og skjønner ikke helt hva pengene går til. Er det veldig få boenheter og kjempestore styrehonorar?? Vi har 90 m2 i Oslo, og betaler 3200. Det inkluderer oppvarming, vaktmester, komm.avg. og nedbetaling av 150.000 i fellesgjeld. Trappevask er ikke inkludert hos oss. Anonymous poster hash: ad6f9...712
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #15 Skrevet 13. juni 2013 Dere som bor i en selveier leilighet på 60-70 kvm. Hvor mye betaler dere i fellesutgiftene? Jeg har en leilighet på 62 kvm og betaler 3 200 kr hver mnd. Det er snak om mindre by. Syns det er mye. TV pakke, strøm/oppvarming og internet kommer i tillegg. Betaler 1000,- Bor i en av landets største byer. Vi har ingen gjeld i sameiet. Dekker forsikring og vedlikehold av bygget, vedlikehold av utearealer, vask av fellesarealer og strømbruk i fellesarealer. Vi har dugnad ute to ggr. pr. år.Anonymous poster hash: 3dfcc...b77
nojac Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Det høres mye ut når dere ikke har fellesgjeld.Er det ikke bare å sjekke regnskapet for borettslaget for å finne ut hva pengene går til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå