AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er nysgjerrig hundeeier og etter jeg nå har ligget rett ut med matforgiftning uten å være i stand til å ta meg av hunden i dere hele tatt tenkte jeg litt over hva andre folk gjør i en slik situasjon? Eller hvis dere knekker beinet? Tenker ikke på å være litt syk her, men når dere blir så syke at det ikke er noen mulighet for å gi hunden en lang tur selv? Jeg har heldigvis foreldre nokså nærme, så de tar seg av min når det noe sånt. Men ikke alle er så heldige! Når jeg nå var syk klarte jeg ikke gå ned trappa selv en gang og det endte med noen netter på sykehus! Anonymous poster hash: 00bff...db3
Portvinpiken Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hva var det du tenkte på i den forbindelse? Om man har en backup i tilfelle sykdom? Jeg har mange hunder og ja, jeg har det. Et par hundepassere som kunne ha blitt betalt for å lufte hundene om jeg ikke var i stand til det selv. Jeg har hatt flere hunder samtidig, og også vært alvorlig syk. Alvorlig og akutt på sykehuset i over 5 uker, og det ordnet seg med hjelp av venner og familie. Greia er at hunder er utrolig tilpassningsdyktige, så de trenger ikke lange turer hver dag selvom de er vant med det. De må naturligvis luftes, men et par dager uten tur og bare evt i hagen (om man har det), "overlever" en hund fint. Til og med en uke eller to, så lenge den får litt mentaltrening på andre måter. Tenk på alle som setter hundene sine på kennel i 2 - 3 uker hvor de kun får være ute i en luftegård. Det går fint, men er jo kanskje ikke optimalt. Men noen ganger er ikke livet "optimalt"... Forøvrig ville jeg anbefalt å tenkt over slike ting før man skaffer seg hund (sikter her ikke til TS men generelt). Litt for mange får seg en litt for stor overraskelse når noe uforutsett hender, og det er som regel hunden den går ut over. Endret 12. juni 2013 av Portvinpiken
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har nok av familie og venner som gladelig hadde passet hund/katt og passet huset ved sykdom. Det er like selvfølgelig som at jeg ville passet deres dyr eller eiendom. Håpervirkelig at ingen sitter med så få/så dårlige venner at dette ikke er en selvfølge... Om jeg hadde blitt så kronisk syk eller skadet at jeg ikke kunne ta vare på dyret ville jeg omplassert det. Kronisk sykdom/skade er en av de få godkjente grunnene til omplassering i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 TS her! Jeg lurer egentlig bare av ren nysgjerrighet ser så mange hunder som omplasseres av så mange rare grunner, derfor jeg er litt interessert i å vite hva svarene her blir, altså hvor godt folk tenker over ting før de får hund. Selv er jeg ekstremt godt sikret, hvis noe skulle skje meg eller jeg f.eks skulle bli gravid og barnet er allergisk har jeg foreldre som hadde overtatt hunden så jeg slipper å omplassere han uansett hva som skjer blir jo en slags omplassering da, men føler ikke det blir det sammme.Anonymous poster hash: 00bff...db3
miaw Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Man må jo egentlig ha noen som "backup" som kan passe på hunden når sånne ting oppstår, dersom man skal få seg hund. Jeg har lyst på hund nå, men har ingen som kan passe på den i slike tilfeller (familein bor langt unna). Derfor så synes jeg ikke det er forsvarlig at jeg skaffe meg en, da jeg ikke har så lyst til at den skal være på kennel.
Askmeagain89 Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Vi har backup både for korte og lange perioder. Vi har familie og venner rundt oss overalt :-) selv familie som kan passe i lange perioder i tilfelle sykdom eller andre ting. Har også vurdert hundelufting av profesjonelle i perioder hvor vi begge må jobbe mye.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Har backup hvis noe akutt skjer, foreldrene mine har ingenting imot å ta vare på ham om jeg av en eller annen grunn skulle havne på sykehus. Jeg regner med de ville tatt ham om jeg måtte omplassere ham permanent også, enten de eller søsteren min. Men jeg hadde insistert på å betale alle utgiftene hans. Det er jo fortsatt min hund. Anonymous poster hash: 36858...148
la Flaca Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 TS her! Jeg lurer egentlig bare av ren nysgjerrighet ser så mange hunder som omplasseres av så mange rare grunner, derfor jeg er litt interessert i å vite hva svarene her blir, altså hvor godt folk tenker over ting før de får hund. Selv er jeg ekstremt godt sikret, hvis noe skulle skje meg eller jeg f.eks skulle bli gravid og barnet er allergisk har jeg foreldre som hadde overtatt hunden så jeg slipper å omplassere han uansett hva som skjer blir jo en slags omplassering da, men føler ikke det blir det sammme.Anonymous poster hash: 00bff...db3 Får du et barn som er allergisk er det en veldig dårlig ide å omplassere til noen du ønsker at barnet skal ha kontakt med. Jeg har en god del ivrige hjelpere som kan steppe inn hvis vi trenger hjelp med lufting. Og så er det jo mange som tilbyr seg på Finn.no. Finns alltids ei rå. Dessuten har jeg funnet ut at det skal veeeldig mye til før jeg ikke greier å ta dem med på tur...
Chien Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Jeg tenkte nøye gjennom dette før jeg kjøpte hund. At jeg hadde familiemedlemmer som jeg stoler på og som liker hunder som har sagt seg villig til å være behjelpelig i slike nødsituasjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå