Gå til innhold

har megler lurt oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi skal selge huset vårt. Stor tomt og fin uteplass. Vi var interessert i å selge i april da vi vet at markedet er bra, men han mente vi skulle vente til nærmere sommeren for da ble bildene ute så fine pga at det da er frodig. Vi hadde visning i går, og ikke en sjel kom, og da sier han plutselig... Ja ja, det er ikke så bra marked akkurat nå. har han lurt oss? Tenker nå at han har hatt mye å gjøre i april og sier at han derfor må vente. helt utmatted jeg!!

Anonymous poster hash: 2650f...21e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke han har lurt dere med vilje, men han har nok tenkt på det da, at hagen ser finere ut når det er frodig ute. Det merker jeg iallfall selv når jeg titter på finn.no, en frodig hage er veldig mye mer appellerende enn en hage som fortsatt ligger i vinterdvale, han trodde kanskje at det skulle bli litt frodig litt tidligere da kanskje? Vinteren var jo veldig lang, iallfall her jeg bor, og bjørka fikk jo ikke knopper før godt ut i mai. Det er vanskelig å beregne!

At markedet er litt dårlig nå for tiden, kan ha noe med at det er sommerferie? Hvor lenge lå annonsen ute før visning? Hvilket området ligger det i? Hvordan er prisantydningen, er den innen for rimlighetens grenser, eller bør man ha en del midler for å vurdere kjøpet av boligen deres?

Folk kan beregne feil. Eiendomsmeglere er mennesker de også. :)

Anonymous poster hash: e0f29...6d1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

eindomsmeglere er mennesker de også, men ganske slepie mange av dem. Jeg stoler ikke LITT på hva en megler sier. Har tenkt i ettertid at de kan jo bare retusjere hvis gresset skal være grønt. Huset ligger i drammen, prisantydning 3, 6 mill.

AnonymBruker
Skrevet

eindomsmeglere er mennesker de også, men ganske slepie mange av dem. Jeg stoler ikke LITT på hva en megler sier. Har tenkt i ettertid at de kan jo bare retusjere hvis gresset skal være grønt. Huset ligger i drammen, prisantydning 3, 6 mill.

Hvordan fant dere megleren deres? Har dere valgt en som har blitt anbefalt av andre til dere, eller bare tok dere den første og beste? Man skal jo finne en megler som man føler man kan stole på...

Og det å retusjere gresset grønnere, folk hadde jo merka forskjellen når de kom på visning. Jeg hadde iallfall blitt irritert da.

Anonymous poster hash: e0f29...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Er det det som ligger i Nybyen til 3675000? I så fall skjønner jeg at det ikke kom så mange på visning. Huset ser fryktelig dårlig vedlikeholdt ut utenfra, dere burde virkelig ha malt før dere skulle selge...

Anonymous poster hash: b5367...ddc

AnonymBruker
Skrevet

ha ha ha, nei det er det ikke...morsomt at du tok en Wild Guess!! ts ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vis oss annonsen av deres hus, da får du flere råd og lettere for oss å se da hva som er saken.

Anonymous poster hash: ce55a...06c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vis oss annonsen av deres hus, da får du flere råd og lettere for oss å se da hva som er saken.

Herregud, hva er det for en ting å forlange? Aldri i livet om jeg ville avanonymisert meg selv og hjemmet mitt på åpent nettforum. Tror du bare er jævlig nysgjerrig, jeg. :roll:

Anonymous poster hash: 91d27...406

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva er det for en ting å forlange? Aldri i livet om jeg ville avanonymisert meg selv og hjemmet mitt på åpent nettforum. Tror du bare er jævlig nysgjerrig, jeg. :roll:

Det var bare et forslag. Flere som har gjort det og de fikk god hjelp. Hadde vært lettere for oss å hjelpe deg, som sagt var bare et forslag. Så kan du rulle med øynene så mye du vil. For en holdning...

• Liker 3
Gjest Lypcha
Skrevet (endret)

Vi skulle selge og tenkte på sommer eller høst og megler sa da med engang at sommeren er best. Bildene ser bedre ut, de som kommet på visning får et bedre inntrykk av nabolaget om sommeren og folk er generelt litt mer fornøyde om sommeren. Tror ikke dere ble lurt, men heller var litt uheldige. Husk at megler får jo prosentvis provisjon (som regel) av det huset blir solgt for. Skulle jo tro han/hun var interessert i størst mulig profitt også.

Edit: skrivefeil

Endret av Lypcha
  • Liker 1
Gjest Miranda2011
Skrevet

En megler er interessert i å selge mest mulig, er jo det han tjener på, så at han har lurt dere, tviler jeg på, det kan være mange grunner til at det ikke kom folk på visning. om noe trenger å fikses på, rydde vekk ting, maling etc,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En megler er interessert i å selge mest mulig, er jo det han tjener på, så at han har lurt dere, tviler jeg på, det kan være mange grunner til at det ikke kom folk på visning. om noe trenger å fikses på, rydde vekk ting, maling etc,

Dette tenkte jeg på. Hadde vi sett bilder, kunne vi hjulpet TS med å se ting hun kanskje ikke ser.

AnonymBruker
Skrevet

vi skal selge huset vårt. Stor tomt og fin uteplass. Vi var interessert i å selge i april da vi vet at markedet er bra, men han mente vi skulle vente til nærmere sommeren for da ble bildene ute så fine pga at det da er frodig. Vi hadde visning i går, og ikke en sjel kom, og da sier han plutselig... Ja ja, det er ikke så bra marked akkurat nå. har han lurt oss? Tenker nå at han har hatt mye å gjøre i april og sier at han derfor må vente. helt utmatted jeg!!

Ja, du har blitt lurt. Nå kommer dere aldri til å få solgt. At det gikk slik var fullt ut påregnelig for megler så her er culpagrunnlaget klart oppfyllt. I følge en eller annen lov har megler plikt til å selge for den pris du ønsker deg (dette kalles ansvarsgrunnlag i jussen...). Du er dermed påført et økonomisk på minst 5.5 millioner. Så nå er det bare å saksøke meglerjævelen.

Anonymous poster hash: f8047...e80

AnonymBruker
Skrevet

Det var bare et forslag. Flere som har gjort det og de fikk god hjelp. Hadde vært lettere for oss å hjelpe deg, som sagt var bare et forslag. Så kan du rulle med øynene så mye du vil. For en holdning...

Jeg er ikke ts... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...