Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

inspirert av annen tråd anng bhg.start så lurer jeg på hvordan tilvenning deres barn fikk ved bhg.start? Her var lille frøkna bare 1 år og de sa vi skulle være med noen timer første dag, og så var det rett på sak dagen etterpå uten oss. Er ikke dette litt brutalt?

Anonymous poster hash: 341d2...da2
Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Det hadde jeg aldri gått med på. Det vanlige er at foreldrene er tilstede mesteparten av tiden de tre første dagene, og så prøver de å la barnet være alene på dag 4. Jeg synes det er for lite også, om ikke barnet helt åpenbart takler det fint.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det normale var at foreldrene er vekke litt dag to (ikke lenger vekke enn kontoret feks) og så mer vekke dag tre for så å ha normal dag alene dag 4.

Anonymous poster hash: a1448...a65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er at man har 3 dager tilvenning. Første dag er man der bare sammen, andre dag er foreldrene borte i en kort stund, kanskje bare under lunsj i en time-halvannen. Tredje dag er barnet alene f.eks til lunsj, en tur ut og dupp. Fjerde dag 'skal' de være der alene. Man får som regel også bare 3 dager fri fra jobb også.

Jeg syns dette var alt for kort tid for min ettåring, så jeg tok det over halvannen uke (8 dager), hadde en uke ferie fra jobb. Det gikk helt supert. Var med de tre første dagene, så hadde hun litt og litt lenger dager de neste 5. Uken etter var hun hele dager (fra 8-15), og det har gått strålende.

Anonymous poster hash: 6067a...5f8
AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt brutalt ut, ja. Her hadde vi to-tre dager med tilvenning. Korte dager i begynnelsen. Jeg var også med noen timer i alle fall den første dagen, om ikke den andre også.

Anonymous poster hash: 562c6...f26
Skrevet

Man må jo se an barnet også. Noen trenger kort tid, andre lenger tid. Det vanlige er å være i barnehagen sammen med barnet den første dagen, andre dagen er man også sammen med barnet sitt, unntatt kanskje noen timer der man forsøker å la barnet være i barnehagen alene. Dag tre er gjerne en tilnærmet normal dag, men kort, og der foreldrene hele tiden har mulighet til å komme om det skulle være nødvendig.

Skrevet

Tilvenning hos oss har vært type: nå må du være her i flere dager. Jeg; det er mest sannsynlig ikke nødvendig. De; jo, det må alle. Jeg: ..... De, to timer senere; jeg tror du bare kan gå.

Så man må jo se det an. Hva som er normalt for andre, vet jeg jo ikke, men det virker som normen hos bhg er at man har 3 dager tilgjengelig.

AnonymBruker
Skrevet

Hatt tilvenning i 2 forskjellige barnehager og der har det vært 3 dager tilvenning på den måten som blir beskrevet over. Så har det selvsagt vært rom for andre opplegg ut i fra hva som passer barnet.

Anonymous poster hash: eef1b...6a4
Skrevet

Var på foreldremøte i barnehagen i dag. Der var normal praksis at første dagen var mamma eller pappa med og man var der bare fra rundt halv ti til etter første måltid. Andre dag var man der like lenge, eller eventuelt tok duppen der (at barnehageassistenten legger barnet), men det ville de helst vente til dag 3 med. Litt avhengig av hvor mange dager foreldrene har mulighet til å være der, så anbefalte de at man på dag 3-4 gikk en tur og lot barnet være alene en stund. Fikk inntrykk av at de opererte med alt fra 3 dager til en hel arbeidsuke. Veldig glad for at de jobber for myk start, særlig siden småen her bare er 10mnd når han begynner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...