Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål jeg håper jeg kan få besvart av dere her inne. Jeg har gått på Evra p-plaster i nesten 2 år. Jeg hadde som normalt en plasterfriuke der jeg fikk mensen og alt virket normalt, og på neste plasterdag satte jeg på ett nytt. Ca 1,5 uke etter at mensen hadde sluttet begynte jeg å spotte. Tenkte ikke noe mer over det før jeg var på do om kvelden før jeg skulle legge meg. Da var det plutselig mye blod. Og etterhvert oppdaget jeg også slim/geleklump. (beklager detaljene) Dette varte i 5 dager, og når er alt tilbake til det normale.

Jeg lurer på om det er mulig at dette var en SA? Vet jo at det er mulig å bli gravid selv om man går på prevensjon. Og ettersom jeg aldri har opplevd noe lignende før ble jeg veldig nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 636dc...54c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fikk mensen så tar det fra ca 10 dager etter mensen før eggløsning kan starte. så at et embryo blir så stort som en slim/geleklump 5 dager etter eggløsning virker ikke mulig.

Jeg har selv mistet i uke 6 og kikket på alt som kom ut, men ikke noe jeg kunne se for mitt øye at det var embryoet.

Uansett, spontanabort er det vel egentlig ikke heller siden du sannsynligvis aldri rakk å være gravid. For at man skal være gravid så må det befruktede egget reise fra starten og ned til livmoren, det tar ca 1 uke, og så fester det seg der. Det rekker ikke å bli så stort som en klump så tidlig. Da jeg mistet i uke 11 var det mer som en klomp, jeg kjente den banet seg veg og med et plask i toalettskåla....

Tviler på at du var gravid.

Anonymous poster hash: 320e0...d33
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fikk mensen så tar det fra ca 10 dager etter mensen før eggløsning kan starte. så at et embryo blir så stort som en slim/geleklump 5 dager etter eggløsning virker ikke mulig.

Jeg har selv mistet i uke 6 og kikket på alt som kom ut, men ikke noe jeg kunne se for mitt øye at det var embryoet.

Uansett, spontanabort er det vel egentlig ikke heller siden du sannsynligvis aldri rakk å være gravid. For at man skal være gravid så må det befruktede egget reise fra starten og ned til livmoren, det tar ca 1 uke, og så fester det seg der. Det rekker ikke å bli så stort som en klump så tidlig. Da jeg mistet i uke 11 var det mer som en klomp, jeg kjente den banet seg veg og med et plask i toalettskåla....

Tviler på at du var gravid.

Takk for svar :) Vet bare at prevensjon kan fører til "falsk" mens, og dermed er det en teoretisk mulighet for at du kan ha blødninger som ligner på mensen mens du er gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Vet bare at prevensjon kan fører til "falsk" mens, og dermed er det en teoretisk mulighet for at du kan ha blødninger som ligner på mensen mens du er gravid.

Jepp du har rett i det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...