Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget en strek på magen min forrige uke. Den går fra navlen og ned. Lurer på hva dette er for noe?

Aldri sett en slik strek på meg selv før og redd det er noe galt.. Følt meg litt ekstra sliten i det siste og humøret mitt har vært helt på trynet de siste tre dagene, jeg gråter sjeldent men nå har det vært flere ganger om dagen og helt uten grunn :s

Da jeg googlet strek på magen kom det stort sett opp om graviditet. Når jeg tenker meg om så var jeg sent ute med å sette på nytt p plaster for 2-3 uker siden. Og mensen jeg alltid har en uke, stoppet 3 dager før den pleier. Men en slik strek trodde jeg kom mot slutten av svangerskapet hos gravide, så det kan vel ikke være noen sammenheng der?

Anonymous poster hash: 63b3d...8b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk streken tidlig, så ble den tydeligere og tydeligere i løpet av svangerskapet

Anonymous poster hash: 51f1e...06d

Skrevet

Linea negra.

Stort sett noe gravide har, men Mini har hatt en sånn en i åresvis. Hun er 8 og har altså aldri vært gravid.

Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg fikk antydning til en slik strek i uke 6 allerede.

Skrevet

Jeg har en veldig markert strek, helt normalt :)

AnonymBruker
Skrevet

Så det kan være et tegn på graviditet da altså? Jeg har aldri sett streken der før..

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ta en test så finner du det ut:)

Skrevet

Så det kan være et tegn på graviditet da altså? Jeg har aldri sett streken der før..

Det er visst ikke vanlig at det dukker opp så tidlig i graviditeten, men når det skjer hos gravide er det fordi hormonene påvirker pigmenteringen i huden (gjør bla. også at brystvortene blir mørkere). Kalles også linea fusca (brun linje). Mulig det også kan oppstå pga. hormonubalanse utenfor graviditet? (Gjetning fra min side, altså.) Men du bør absolutt ta en test for å være på den sikre siden.

Skrevet

Har hørt at det kan være et tegn på vitaminmangel. Mangel på Folat, tror jeg det var. Men har ingen sikker kilde på dette :)

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer du får ei jente.

Anonymous poster hash: c6fb5...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...