Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og min kjæreste har blitt enig om å ta en "pause" i forholdet. Hva innebærer det egentlig? En slags feig måte å gjøre det slutt på? Vi skal ikke være sammen, men likevel ha en form for tilknyttning??? Vi har vanskelig for å gi slipp på hverandre, men nå har vi slitt så lenge at en eller annen forandring var nødvendig. Jeg vet ikke helt hva jeg føler, er litt nummen. Vil ikke tilbake i forholdet slik det var, vil egentlig ikke i NOE forhold når jeg tenker meg om. Vil være alene og sortere ut følelsene mine. Det kommer til å bli tøfft innimellom, for vi hadde også mange fine stunder. Vel, nok om det... Akkurat nå føles det ut som om det kommer til å gå bra.

Det jeg lurer på er hva dere mener om såkalte "pauser"..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta pause er jo som du skriver en måte å prøve å finne ut av ting på. Det å være borte fra hverandre kan hjelpe til å se annerledes på forholdet. Jeg mener at det av og til kan være gunstig å ta en pause, bruk tiden alene, ikke alltid like lurt å ha seg med andre denne tiden, de kan komme "i veien" for avgjørelsen din.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Etter det jeg har opplevd og det jeg har sett hos folk rundt meg, så blir det som regel slutt etter en pause.

Gjest Anonymous
Skrevet
Etter det jeg har opplevd og det jeg har sett hos folk rundt meg' date=' så blir det som regel slutt etter en pause.[/quote']

Ja, ikke sant? Det er jo en grunn til at man kommer fram til det å ta en pause. Det er kanskje en litt mer difus avsluttning?

Skrevet

Jeg her faktisk hatt stort hell med pause, jeg.

Hvis forholdet har kjørt seg helt fast og man har begynt å ta hverandre for gitt, så kan det hjelpe å være borte fra hverandre en stund.

Hvis begge savner hverandre og forholdet, så prøver man igjen. Hvis en eller begge synes at det er supert å være singel eller finner en annen, så går man fra hverandre.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det kan sikkert funke for mange. Men jeg har den oppfattning av det at folk kanskje synes det er vanskelig å gjøre det slutt pgr av vane, frykt for å være alene osv. Så da man blir alene å ser at det ikke var så ille er det mange som velger singellivet ettrpå. Tror jeg da :)

Gjest Anonymous
Skrevet

for meg er pause i forholdet FRIHET

Skrevet

Pauser = slutt.

Det er i allefall min erfaring.

Skrevet
Pauser = slutt.

Det er i allefall min erfaring.

Samme her.

Jeg tror ikke på pauser i det hele tatt. Bare en litt feig måte å gjøre det slutt på.

Skrevet

Samme her.

Jeg tror ikke på pauser i det hele tatt. Bare en litt feig måte å gjøre det slutt på.

Enig. På er på og av er av...ser ingen 'pauseknapp' jeg! Det går jo ann å ha avstand i ett forhold selv om man er på...

Gjest Pause for feiginger
Skrevet

Det er rart det der med "Pause".

Selv er jeg en person som er direkte og vet som regel hva jeg vil. Derfor er ikke jeg en "pause-person". Enten er vi sammen eller vi er det ikke.

Derimot min eks.-samboer, han er redd for konflikter og diskusjoner. Han klarer ikke konfrontasjoner i parforhold. Derfor benyttet han seg av klausulen "pause". Han visste egnetli at han ville dumpe meg, men torde ikke. Derfor prøvde han å dumpe meg sakte og forsiktig med en "pause".

Jeg synes "pauser" er tåpelige og ofte feige. :(

Min eks var hvertfall dritfeig!!! Jeg hadde foretrukket at han sa ifra klart og tydelig: NÅ ER DET SLUTT. Ferdig med det.

Men han var en slik usikker person som ikke torde å være direkte. Han holdt meg på gress og fikk meg til å gå og håpe i mange måneder. Hadde vært mye bedre med kort prosess!

Skrevet

Jeg tror nok at dette kommer an på alder/modenhet og måten man gjør det på også.

Man kan bli ENIGE om å ta en pause og bo hver for seg en stund for å se om det er en mulighet for å få forholdet på rett spor.

Eller så er det ofte en av partene som sier at h*n trenger en pause. I dette tilfellet er jeg enig i at det kanskje kan bety at personen vil ut av forholdet, men er feig (evt. vil ha en angrefrist).

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg tenker også pause som en "penere" måte å gjøre det slutt på.

Men mulig det er noe som kan funke for noen.

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er "pause" det samme som at man er sammen, men man bor ikke sammen, eller deler seng.

Pause blir det aldri her i huset iværtfall - for vi forventer full trofasthet også da. Har snakka om nettopp dette da et vennepar ønsker å ta pause...

Skrevet

ja pause er jo et fint begreb det er en vente tid, men i et forhold er det nok vanskeligt, pause for hvad, hinanden, er det så ok at gå til sengs med en anden ? eller skal man være hinande tro i perioden og hvor længe skal den periode være ? alle de ting er jo noget man må snakke om før man laver en såkaldt pause. Tro at nogle kan få det til, men i de fleste tilfelde er det en enden på forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...