AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Hei! Det er noen tanker jeg har gått med en stund... For noen måneder siden ble jeg sammen med en fantastisk fyr, og vi har det utrolig bra. Alt tyder på at dette er noe som kan vare i lang, lang tid. Problemet er at han aldri før hadde kysset eller gått på date med en jente. Vi er 19 år. Det jeg frykter er at han senere vil føle trangen til å slå seg løs, om ikke ligge rundt, så hvertfall føle litt på dette med å dra på fester som singel og gå på dater med nye mennesker. Jeg har jo gjort dette siden jeg var 17 og føler ikke det behovet, føler jeg har opplevd nok til å slå meg til ro, men jeg er redd for at han vil føle et behov eller en lyst til dette. Kanskje ikke nå, men om et halvt år eller lignende. Har du vært noens første eller har du kun vært med en person, uten unntak? Er det paranoide tanker jeg har, eller har jeg et poeng? Vurderer å ta det opp med denne gutten, men litt redd for hvordan han skal tolke det, da jeg selvsagt ikke tror at han vil være utro mot meg. Anonymous poster hash: 75ad1...82b
I Grosny Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Hei! Det er noen tanker jeg har gått med en stund... For noen måneder siden ble jeg sammen med en fantastisk fyr, og vi har det utrolig bra. Alt tyder på at dette er noe som kan vare i lang, lang tid. Problemet er at han aldri før hadde kysset eller gått på date med en jente. Vi er 19 år. Det jeg frykter er at han senere vil føle trangen til å slå seg løs, om ikke ligge rundt, så hvertfall føle litt på dette med å dra på fester som singel og gå på dater med nye mennesker. Jeg har jo gjort dette siden jeg var 17 og føler ikke det behovet, føler jeg har opplevd nok til å slå meg til ro, men jeg er redd for at han vil føle et behov eller en lyst til dette. Kanskje ikke nå, men om et halvt år eller lignende. Har du vært noens første eller har du kun vært med en person, uten unntak? Er det paranoide tanker jeg har, eller har jeg et poeng? Vurderer å ta det opp med denne gutten, men litt redd for hvordan han skal tolke det, da jeg selvsagt ikke tror at han vil være utro mot meg. Anonymous poster hash: 75ad1...82b Han har ikke rundliggeerfaring, ergo er ikke rundligging noe som naturlig ligger for han. Slapp av. Lavere risiko enn du kan få med slike som han får du neppe. Hvis han bestemmer seg for deg, så kan det bli troskap til døden. Eller til han finner ut at du behandler han så dårlig at han vil ha det bedre alene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Han har ikke rundliggeerfaring, ergo er ikke rundligging noe som naturlig ligger for han. Slapp av. Lavere risiko enn du kan få med slike som han får du neppe. Hvis han bestemmer seg for deg, så kan det bli troskap til døden. Eller til han finner ut at du behandler han så dårlig at han vil ha det bedre alene. Nei, jeg vet at han ikke er en som ligger rundt. Han er veldig lojal. Men det kan jo tenke seg at han, når han blir litt eldre, vil angre litt på at han ikke følte på friheten ved dating og singellivet før han slo seg til ro? Anonymous poster hash: 75ad1...82b
Gjest anonym Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 tror det kan være en sjanse at det skjer senere ja. det skjedde med meg med min forrige kjæreste (han var min første) vi var sammen i 3 år, men det endte med at jeg fikk en trang til å "slå meg løs" og det ble slutt. men det kommer selvfølgelig helt an på personen, alle er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Min erfaring som voksen, femten år etter at det var "vanlig" å være uerfaren, er at det gjerne fungerer de første par årene, men at trangen til å etterhvert finne ut hva man har gått glipp av blir for stor, og man enten er utro, slår opp eller inngår i et åpent forhold. Anonymous poster hash: 29b00...4f9
I Grosny Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Nei, jeg vet at han ikke er en som ligger rundt. Han er veldig lojal. Men det kan jo tenke seg at han, når han blir litt eldre, vil angre litt på at han ikke følte på friheten ved dating og singellivet før han slo seg til ro? Anonymous poster hash: 75ad1...82b Jeg var også uerfaren på den alderen, og fikk ikke seriøs lyst på andre damer før jeg begynte å bli veldig lei hun jeg etter hvert skulle skille meg fra. Når man ikke har erfaring med utroskap og rundligging så er det faktisk ikke vanlig å drive med det. Man må vel over en slags læringsterskel for å komme dit, og sannsynligheten for at det skjer er under middels. Jeg hadde sikkert litt lyst på fremmede fruer av og til, men gjorde aldri noe med det. Jeg hadde rett og slett ikke kompetansen. I ettertid kan jeg huske episoder. Jeg kan huske at jeg var i prat med lekre damer der jeg faktisk hadde gode sjanser. Jeg husker også at de mistet noe entusiasme når jeg fortalte at jeg hadde kone og to barn. Jeg kunne nok ha blitt fristet, men da måtte disse damene ha kjørt offensivt. Damer begrenser seg gjerne litt når de finner ut at den de snakker med både er opptatt og heller ikke særlig rik. Kona mi var riktignok ikke min første, hun var mitt andre forhold med en viss varighet. RED: Jeg har aldri vært ute etter variasjon og spenning. Kos, trivsel , samhold og kjærlighet har vært mine ønsker. Jeg trenger ikke variasjon og spenning i kosesammenheng, og jeg vet ingenting som tilsier at typen du har på gang skulle ha behov for denne typen spenning. Hans Sex-cv sier iallfall ikke noe sånt. Endret 12. juni 2013 av I Grosny
Kara W Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har kun vært sammen med min mann. Jeg kjente litt på det til å begynne med, og da jeg flyttet til en annen by for å studere så var tanken om å være utro stadig der, bare for å ha opplevd andre. Men når jeg først var på fest og hadde muligheten så var det ikke fristende i det hele tatt. Det var gøy å flørte, men når noen prøvde å kysse meg så følte jeg en slags kvalme/frykt og dyttet ham bort. 13 år senere har jeg ingen savn etter å "slå meg løs" eller prøve andre. Og etter å ha lest en del på KG så er faktisk veldig glad for å kun ha hatt en. Han kommer nok fra tid til annen å tenke på hvordan det hadde vært å ha andre, men hva han gjør med disse tankene kommer helt an på personligheten hans. Jeg ønsker dere uansett lykke til! 1
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har vært sammen med min kjære i 30 år. Vi var veldig unge da vi ble sammen og begge var hverandres første. Ingen av oss har noen gang angret på dette valget. Tenk heller på at hvis man ikke slår til så vil noen andre kapre partneren fra deg! Jeg synes det er bra at man ikke har altfor mye erfaring når et fast forhold begynner. Da stiller man på lik linje og synes det meste er bra , siden man ikke har noe særlig å sammenligne med..... Vårt forhold har bare blitt bedre og bedre og vi er flinke til å se hverandre i hverdagen. Ungene krever sitt, men vi tenker begge at noe bedre enn vår familie ville vi aldri fått oppleve med noen andre. Man vet hva man har, men ikke hva man får. .. det er mange som brenner seg på frasen om at gresset er grønnere på andre siden av gjerdet!! Nyt hverandre, stol på din gutt om at du er og blir den eneste for ham. Ingen garanti, men man kan jo ikke gå rundt å tro på det verste heller. Lykke til videre!
According To Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Kjæresten min er den første og jeg er vel hans "nesten" første, om en kan si det slik :-) Vi har vært sammen i 4år og ble sammen når vi var 17. Skjønner godt hvorfor du tenker slik, og føler meg mye igjen i det. Du får nesten ta det som det kommer, for å si det slik, kjæresten min har vært på bærtur, men jeg tilgav han.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Tusen takk for alle svar!! Har blitt litt roligere nå. Alt føles bare så riktig, og som om vi skal vare for alltid. Gleder meg til å leve! Hilsen TS Anonymous poster hash: 75ad1...82b
I Grosny Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 En fordel med å være først er at du slipper dine barn/ mine barn problematikk.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Foreldrene mine traff hverandre som 14 åringer, ble sammen som 16 åringer, giftet seg når de var 18/19. Mener å huske at de fortalte en gang at mamma hadde kysset en gutt før pappa, og at pappa hadde ikke kysset noen. De har hatt et flott ekteskap i 35 år, og er veldig forelsket i hverandre ennå (faktisk så ble de veldig mye mer forelsket etter barna flyttet ut, det er litt rart i grunn). Selv om foreldrene våre er "fra en annen tidsalder" så mener jeg dette er fullt mulig også idag. Jeg kjenner flere gutter som er forholdsgutter, altså at de ikke flyr rundt fra dame til dame, men holder seg til dama til hun blir lei (fordi det har jeg opplevd skjer for det meste - at det er dama som blir lei av å være bundet ned i forholdet, iallfall nå om dagen!). Min nåværende kjæreste har ikke vært sammen med masse damer, men han har hatt kjæreste (3-4 år). Når han var singel føk han ikke rundt og sjekket opp damer, men likte å henge med kompisene sine. Så om kjæresten din er veeeeldig flørtete, så kan jeg forstå uroen din, men om han er den typen som liker å være sammen med deg, og vennene sine, så tror jeg du kan slappe helt av. Anonymous poster hash: 93579...832 2
lykkestor Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er min samboer sin første. Eller, han har rotet med en annen før vi ble sammen.. Det gikk uansett aldri så langt at de hadde sex, og han har heller aldri vært i noe annet forhold enn denne damen som han holdt på med en periode. Vi har det veldig fint sammen, og han virker ikke som en fyr som vil ligge med andre. Jeg tror man klarer å være trofaste om man virkelig elsker noen..
sofie777 Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 .. det er mange som brenner seg på frasen om at gresset er grønnere på andre siden av gjerdet!! Sitat fra et eller annet sted: "Om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, begynn å vanne på din side!" altså: man skal jobbe med sitt eget forhold før man begynner å "jobbe" med andre forhold. Det er en viktig ting mange glemmer i dagens bruk og kast-samfunn (ja, det gjelder mennesker også). 1
Gjest Riskjeks Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Må alle ha "behov for å ligge rundt" før man kan "slå seg til ro"? Synes også det er rart å bruke "slå seg til ro" som uttrykk for at man ikke lenger har behov for å ha mange partnere. Jeg har aldri ønsket å ha mange partnere, har bare ønsket å ligge med de jeg har vært kjæreste med. Tviler på at jeg er unik der. At denne fyren ikke har ligget med noen, bør vel heller tale for at han ikke ønsker å "ligge rundt", enn at han ønsker det... Herregud, gærne folk her inne, man blir jo fremstilt som unormal hvis man ikke har behov for å ligge med en masse folk bare fordi... 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Må alle ha "behov for å ligge rundt" før man kan "slå seg til ro"? Synes også det er rart å bruke "slå seg til ro" som uttrykk for at man ikke lenger har behov for å ha mange partnere. Jeg har aldri ønsket å ha mange partnere, har bare ønsket å ligge med de jeg har vært kjæreste med. Tviler på at jeg er unik der. At denne fyren ikke har ligget med noen, bør vel heller tale for at han ikke ønsker å "ligge rundt", enn at han ønsker det... Herregud, gærne folk her inne, man blir jo fremstilt som unormal hvis man ikke har behov for å ligge med en masse folk bare fordi... Nei nei nei, jeg påpekte at han ikke er en som ligger rundt, og dette handler ikke om å ha lyst til å ha sex med flest mulig. Jeg tenker mer på følelser og romantikk, og spenningen ved å gå på dater, det å kunne slå seg løs på fester og flørte. Jeg føler hvertfall at jeg er glad for at jeg har hatt den fasen, siden det har gitt meg mange minner og jeg har fått følt på den delen av livet, noe kjæresten min ikke har, og det er det jeg frykter han vil angre på at han ikke gjorde, før han forpliktet seg. Anonymous poster hash: 75ad1...82b
Gjest Riskjeks Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Nei nei nei, jeg påpekte at han ikke er en som ligger rundt, og dette handler ikke om å ha lyst til å ha sex med flest mulig. Jeg tenker mer på følelser og romantikk, og spenningen ved å gå på dater, det å kunne slå seg løs på fester og flørte. Jeg føler hvertfall at jeg er glad for at jeg har hatt den fasen, siden det har gitt meg mange minner og jeg har fått følt på den delen av livet, noe kjæresten min ikke har, og det er det jeg frykter han vil angre på at han ikke gjorde, før han forpliktet seg. Anonymous poster hash: 75ad1...82b Men hvorfor skal man ønske å oppleve dette med flest mulig? For min del er i alle fall den "date-fasen" kjempeslitsom psykisk/emosjonelt sett - en berg-og-dalbane av følelser (er han interessert? er jeg interessert? hva tenker han? hvordan skal jeg tolke det han sa? osv), godt når det er over og man begynner å bli trygg på hverandre. Tipper at jeg ikke er unik der heller Du må slutte å bruke deg selv som "fasit"!
Gjest Riskjeks Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Og for å være ærlig - dere er 19 år, og kommer sannsynligvis ikke til å være sammen resten av livet uansett Og du vil nok etterhvert oppdage at du ikke er så voksen og erfaren som du føler deg. Du er 19, fortsatt en tenåring og en "unge" Slapp av
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Og for å være ærlig - dere er 19 år, og kommer sannsynligvis ikke til å være sammen resten av livet uansett Og du vil nok etterhvert oppdage at du ikke er så voksen og erfaren som du føler deg. Du er 19, fortsatt en tenåring og en "unge" Slapp av Takk for pep talk! Mange er sammen livet ut fra de er tenåringer, ikke bruk deg selv som "fasit". Anonymous poster hash: 75ad1...82b
Gjest Riskjeks Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Takk for pep talk! Mange er sammen livet ut fra de er tenåringer, ikke bruk deg selv som "fasit". Anonymous poster hash: 75ad1...82b Haha, jeg bruker ikke meg selv som fasit du, men forskning. Minst halvparten av alle seriøse forhold (samboerskap/ekteskap) går i oppløsning, og jo yngre man er, jo større er risikoen. Det er fakta, ikke mine erfaringer eller meninger. Jeg prøver bare å sette ditt (imaginære) problem i et større perspektiv. Om forholdet deres vil vare eller ikke, har høyst sannsynlig ingenting å gjøre med antall tidligere partnere eller mangel på sådanne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå