Gå til innhold

Hvorfor er mye vann sunt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Takk, da vet jeg hvor mye jeg skal drikke, men jeg spurte egentlig om hvorfor mye vann er sunt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, var jeg som leste litt for fort.

sist jeg sjekket er vann nødvendig for å leve! :-)

dessuten må du ha vann for at fettforbrenningen skal fungere, hele kroppen din trenger generelt vann. skyller ut avfallsstoffer gjør du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk igjen! Høres ikke så dumt ut at det hjelper på fettforbrenningen! *springer til springen og fyller opp flaska*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olden

Farris

Imsdal

Gå inn på disse linkene og du vil finne mange tips om yteevne, forbrenning, utskylling av slaggstoffer i blodet etc. Mye interessant lesestoff, skal ta meg en leserunde selv og få repetert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ann christin
Noen som vil forklare meg det? :-)

FOR mye vann er faktisk IKKE sunt!! Det vil over tid overbelaste nyrene, som også har andre viktige oppgaver! det som er veldig viktig er å få NOK vann i seg.

Det skal nokså mye vann til (og over tid) for å være en belastning. Mange fortrenger tørstefølelsen over tid og kan fortyrre denne mekanismen, og det er også viktig å tenke på at når man er TØRST så burde du ha drukket for en stund siden, det er som en alarm som ringer! samme med sult, man bør ikke vente til man er skrubbsulten med å spise- det fører til overspising og en berg og dalbane i blodsukker stigning/senkning (men det var jo ikke det du spurte om :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har også hørt at de som drikker altfor mye vann overbelaster blæra, og får problemer med ufrivillig vannlatning og lignende når de blir eldre. Men man må nok drikke nokså mye vann for at det skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...