Gjest aam1972 Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 I går kveld klarte jeg ikke styre nyskjerrigheten min, og når de ttikket innen Skype melding til min ni (snart ti) årlige datter fra "kjæesten" så kikket jeg.... Han inviterte henne med på kino, og hadde lyst at de skulle gå alene. Hun svarte nei, på grunnlag av at hun sikkert ikke fikk lov av mamma ( og det har hun nok rettt i ). Hva mener dere er rett alder for å la datteren deres gå på kino med en gutt?
Luring-59 Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Dette hørtes veldig tidlig ut. Men "kjæresteaffærer" i den alderen er jo veldig uskyldig da. Ikke så mye galt de kan finne på. 1
Gjest Naria Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Tja, jeg gikk på kino med "kjærester" på barneskolen i hvert fall. Sannsynligvis i 7.-klasse.
Lille Solstråle Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 (endret) , Endret 17. april 2024 av Lille Solstråle 2
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Hvis kjæresten er like gammel er det vel ikke mye galt som kan skje...? Vet aldri.
Gjest Marmot Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Akkurat det der tenker jeg på som veldig harmløst. Her vi bor, i en rolig småby, hadde jeg ikke nølt med å si ja, forutsatt at jeg fikk kjøre dem til kinoen, ventet der (her vi bor er det café i samme bygg som man må gå gå forbi for å komme seg inn/ut) og kjørt dem hjem igjen. 3
smilo Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Det hadde jeg ikke sett på som noe problem. Jeg hadde både kjørt og hentet dem. 3
Gjest aam1972 Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er vel ikke redd for at noe "galt" kan skje - det er nok bare at jeg tenker litt på at hun nå går inn i en ny "fase" av livet, og om det er riktig alder (allerede!). Takk for svar alle sammen :-)
Gjest Riskjeks Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er vel ikke redd for at noe "galt" kan skje - det er nok bare at jeg tenker litt på at hun nå går inn i en ny "fase" av livet, og om det er riktig alder (allerede!). Takk for svar alle sammen :-) Jeg tenkte også det da jeg leste innlegget ditt. Jeg tror nok ikke jeg ville likt noe sånt i alle fall. Ikke fordi jeg tror det kommer til å skje noe, men fordi jeg synes barn skal få lov til å være barn så lenge som mulig. 9-åringer skal ikke "date"!
Lilac Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Hvis hun får lov å gå på kino med venner så burde det være greit å gå med en gutt og. 5
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Jeg tror jeg hadde latt de gått, jeg. Selv om de skulle sett på det som en date, og at hun derfor begynner å vise interesse for det motsatte kjønn, så vil man jo ikke kunne "kvele" denne interessen ved å ikke la de gå på kino sammen? Og en "date" for 9-10-åringer er neppe det samme som en "date" for oss voksne. De legger nok ikke så veldig mye mer i det enn at de liker hverandre og vil finne på noe sammen. 3
Kittykat Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Jeg hadde latt henne gå. Barn i 10-års alderen ser ikke på et stevnemøte på samme måte som 15/16-åringer. Dette høres veldig uskyldig ut i mine øyne og jeg hadde hatt null problemer med å latt henne dra. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er vel ikke redd for at noe "galt" kan skje - det er nok bare at jeg tenker litt på at hun nå går inn i en ny "fase" av livet, og om det er riktig alder (allerede!). Takk for svar alle sammen :-) Husker da jeg selv var på den alderen, og det er ganske uskyldig i den perioden av livet. Husker at når jeg var forelsket i gutter, var det "verste" jeg fantaserte om å holde i hånden og kanskje få et lite kyss på munnen. Er vel bare hyggelig for datteren din å gå på kino med en gutt hun liker, sånne følelser er ikke altoppslukende i den alderen, det er bare noe som er gøy og spennende. Anonymous poster hash: 5f383...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Broren min på 10 har tatt med seg jenter på kino siden han var 7 - 8 år, da gikk de alene, helt hjemmefra (10 min å gå). Storby, og det var, og er, null stress. Anonymous poster hash: 12c04...65d 1
Sophie-Ann Skrevet 13. juni 2013 #16 Skrevet 13. juni 2013 Jeg ser ikke problemet. Er jo bare å kjøre dem og hente dem etterpå. 2
Gjesten Skrevet 13. juni 2013 #17 Skrevet 13. juni 2013 Jeg synes i grunnen det er helt greit. Som andre har nevnt, så er dating på den alderen ganske uskyldig. 2
Gjest Modig mor Skrevet 13. juni 2013 #18 Skrevet 13. juni 2013 Har du ikke lest Jørgen + Anne = sant? "Noen blir aldri så forelska som da de var ti år og gikk i fjerde klasse. " (Sitert etter hukommelsen.)
lottelotti Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 For de er det vell ikke en date heller da? Er vell mere to unger som har det morsomt og reiser på kino sammen. Så jeg hadde nok latt henne!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #20 Skrevet 13. juni 2013 Jeg hadde latt dem dra, men fulgt til og fra kinoen hvis hun ellers er for liten til å reise alene (kommer vel an på hvor man bor). Sønnen til kjæresten min er 11 og har vært sammen med en jente i klassen i et år - det de gjør sammen er venneting, ikke noe trøblete "kjønnsrolle"-greier med sminke, tøffe seg osv. De er seg selv, liker hverandre og har det hyggelig. Jeg tror det er mye bra trening i et forhold så tidlig nettopp fordi det ikke er seksualisert - det blir kanskje lettere å gjenkjenne gode ting i senere forhold også når det blir "alvor". Husker jeg selv var veldig forelska i en jevnaldrende gutt da jeg var 10-11, men det ble aldri noe. Jeg ønsket ikke å gjøre noe annet enn å prate med ham og kanskje klemme og holde i hånda... Anonymous poster hash: 7369f...361 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå