Gjest hanne Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Hva skal jeg gjøre? Jeg har en venninne som er snill og søt, og omtenksom. Hun liker å finne på ting, og når man er med henne, så er man aldri alene. Hun er for tiden naboen min, og er er veldig krevende. Hun dominerer veldig, og må ha kontroll over alt, og hun klarer ikke å gjøre noe alene. Vi er naboer, og det gikk så langt at jeg var redd for å gå på butikken alene, for da kom hun til å bli sint på meg. Det siste halvåret har jeg prøvd å ta avstand fra henne, og prøvd å være meg selv, og vært selvstendig. Fordi jeg liker å være litt for meg selv. Dette har ført til et helt jævlig halvår, og hun er sur på meg annenhver uke, og alltid for småting. Det kan være alt fra at jeg formulerte meg feil, ikke ble med henne på butikken, spiste middag med en annen, gikk en tur alene. Det er liksom alt. Akkurat denne uken, så er det fordi vi var på fest, og jeg var veldig godt i siget, og hun var edru. Så klarte hun å miste nøklene sine. Alle letet, men vi fant de ikke. Så dro vi på byn, og etter en liten stund ville hun dra tilbake igjen, og lete mer, og dra hjem. (hun kunne bare ringe securitas, så kom hun seg inn i leiligheten) og hun spurte om jeg ble med, og jeg svarte full som jeg var, at jeg ikke var klar for å dra enda, og da sa hun til meg « du er dårlig venninne», og så gikk hun. Dette hendte på lørdag, og hun har ikke sagt et ord til meg siden. Vi går i samme klasse, og når jeg sier hei til henne, så bare snur hun seg vekk. Jeg forstår ikke problemet. Hun er 20 år, og oppfører seg som hun fortsatt er på ungdomskolen. Jeg har nå bestemt meg for å slutte på studiet. Dette av mange grunner, men hun har påvirket avgjørelsen min. For hun er god å ha, når hun er grei, og dette kommer i små doser. Skal jeg ta initiativ til å få ting på godfot før jeg drar, eller er dette en lost cause?
Gjest Eurodice Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 En slik "venninne" hadde jeg ikke hatt noen betenkelighet med å droppe. Det heter seg at familien har du på godt og vondt, venner kan du velge .
Denobulan Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 Hadde en sånn venninne før. Faktisk er vi enda naboer! Men jeg måtte bare stenge henne ute. Og dette er en dame på 30!
Gjest hanne Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Det er nok den veien det går, men jeg føler det ligger langt inne. Det var siste skoledag, og ikke en lyd fra henne hele dagen, sånn bortsett fra da hun hysjet på meg...Forstår liksom ikke hva gale jeg har gjort. Så henne nettopp kjøre på vei på sommerferie, og prøvde å vinke, men hun overså meg. Kjenner at det er sårt, men det skal bli veldig godt å slippe å måtte ha med hun å gjøre videre. Vennskapet er over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå