Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i en krangel, med bare et surt god natt.. Er alle mannfolk slik, at de bare kan sovne etter en diskusjon uten å ha skværa opp...? Både min nåværende og min eks er slik, og jeg står opp igjen til slutt og får ikke sove....skal vel også nevnes at det ikke var jeg som startet diskusjonen!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri din feil.

Anonymous poster hash: 632df...34e

Skrevet

Sånn er min også.

Mistenker at menn har en av/på-knapp.

• Liker 4
Skrevet

Slik er min også. Ta opp diskusjonen i morgen istedenfor! Er det en ting jeg har lært er det at når de først snur seg og det er sent er det ingen vits å diskutere mer :)

• Liker 2
Skrevet

Verken jeg eller min kjæreste klarer å sove før vi har pratet ut om noe som plager oss, eller skvære opp etter en krangel - på grunn av dette har ingen av oss noensinne vært nødt til å sove på sofaen. :sove:

MEN dette tror jeg kan læres, fordi jeg var av typen som ville snu meg og sove, mens min kjæreste ikke orket tanken på dette og fikk meg til å innse verdien i å få luftet alt og få det ut av systemet. Dette er noe jeg er helt sinnsykt takknemlig for i dag! Men det er såklart mulig at det blir vanskelig å overtale din kjære, med mindre du er den "dominante" i forholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forestiller meg at det beste hadde jo vært, om det var mulig å pause diskusjonen / krangelen.

Gi det noen timer eller dager, så plukke den opp igjen.

Og i mellomtiden fortsette med hva enn som vanlig.

Mulig det bare er på tv det er sånn.

Anonymous poster hash: 632df...34e

Gjest Sakone
Skrevet

Det er noe du bør ta opp. Generelt bør man aldri legge seg uten å ha skværet opp ^^

• Liker 2
Skrevet

Noen ganger må man bare legge seg, siden det er klin umulig å få forklart hva man mener.

• Liker 1
Skrevet

Klarer ikke å sove uten å skvære opp.

• Liker 2
Skrevet

Min er sånn. Uansett hvor sur han er, eller hvor sur han vet at jeg er, så bare sovner han. Mens jeg kan ligge våken i timesvis og være lei meg. Dagen etter er han like blid, og later som ingenting har skjedd. Men da har jeg gjerne blitt ekstra forbanna iløpet av natta siden vi ikke har ordna opp.

• Liker 3
Gjest Naria
Skrevet

Kjæresten min klarer ikke sove dersom vi er uvenner. Jeg foretrekker også at vi ordner opp før vi legger oss til å sove, men er nok generelt bedre til å gi faen enn han.

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere krangelen med dere i senga? Soverommet bør være en frisone der det kun er rom for positiv energi.

Anonymous poster hash: 1c06d...c8e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal enten sove eller ha sex på soverommet, man skal ikke diskutere og ihvertfall ikke krangle.

Anonymous poster hash: 72e9b...1ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper faktisk å ta seg en pause fra diskusjonen/krangelen og sove på det. I en opphetet diskusjon hender man sier ting man ikke mener og tid og ro hjelper til å få klare tanker. Neste morgen kan da situasjonen snu seg og vedkommende endre mening.

Denne er nå da min personlige mening. Det hender jeg dagen etter skjønner bedre hva som foregikk og tenker klarere, og evt. beklager og retter opp situasjonen.

Anonymous poster hash: 363dd...98f
  • Liker 2
Skrevet

Noen ganger må man bare legge seg, siden det er klin umulig å få forklart hva man mener.

Kjære..? Er du her inne du også!!??! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er som flere andre påpeker en dårlig ide å begynne å krangle og diskutere på soverommet eller rett før leggetid. Man er trøtt, man feiltolker lettere og man sover dårligere (eller får ikke sove). Jeg har erfaring med dette selv, eksen og jeg kranglet en del etter at vi hadde lagt oss, og det kom aldri noe godt ut av det. Å ta en pause i diskusjonen til dagen etter er greit, men da må begge være enige om at det er det man gjør, ikke at den ene "styrer" konklusjonen eller avslutningen ved å snu seg rundt og sove eller løpe ut av rommet, for så å ikke ta opp temaet igjen.

Anonymous poster hash: 29bc6...d12
Skrevet

VI har lenge hatt en regel om at ingen seriøse/vanskelige temaer som potensielt kan føre til diskusjon eller krangel skal tas opp etter kl. 21, eller på morgenen før jobb. Da får man svelge det i seg og ta det opp på et annet tidspunkt. Vi klarer selvfølgelig ikke alltid dette, men vi unngår mange unødige krangler med dette, og har det mye hyggeligere sammen generelt. Kveld og morgen er mer eller mindre garantert å være avslappende, vi avslutter lettere diskusjoner fordi "nå er kl. over 21, så det her får vi ta i morgen", og veldig mange ting er som kjent ikke like viktige og vanskelige når man har fått sovet på det.

Gjest Gjest
Skrevet

VI har lenge hatt en regel om at ingen seriøse/vanskelige temaer som potensielt kan føre til diskusjon eller krangel skal tas opp etter kl. 21, eller på morgenen før jobb. Da får man svelge det i seg og ta det opp på et annet tidspunkt. Vi klarer selvfølgelig ikke alltid dette, men vi unngår mange unødige krangler med dette, og har det mye hyggeligere sammen generelt. Kveld og morgen er mer eller mindre garantert å være avslappende, vi avslutter lettere diskusjoner fordi "nå er kl. over 21, så det her får vi ta i morgen", og veldig mange ting er som kjent ikke like viktige og vanskelige når man har fått sovet på det.

Man planlegger vel ikke en krangel? Krangler kan oppstå ut fra de rareste situasjoner, så hvis det funker å ha en regel med å ikke krangle etter klokka 21 så har man vel ikke så mange krangler som man kan bli liggende søvnløs av i utgangspunktet. Det blir litt sånn "A nei, nå har han kastet fra seg søppel utenfor søplebøtta igjen, uff da, klokka er over ni, da får jeg plukke det opp selv, da, for det kan jo bl en krangel ut av det". Da hadde jeg ihvertfall blitt sur og fått problemer med å sove.

Gjest Naria
Skrevet

Det blir litt sånn "A nei, nå har han kastet fra seg søppel utenfor søplebøtta igjen, uff da, klokka er over ni, da får jeg plukke det opp selv, da, for det kan jo bl en krangel ut av det". Da hadde jeg ihvertfall blitt sur og fått problemer med å sove.

Man må ikke ta opp ting med en gang. Det går helt fint å vente til dagen etterpå vet du. Det kan også være en fordel fordi da er mulighetene større for at man legger frem ting på en rolig og saklig måte.

• Liker 1
Skrevet

Krangler/diskusjoner skal aldri tas med på soverommet i vårt hjem.

I mine (og heldigvis mannens) øyne er det en uting.

Jeg nekter å være med på at vi skal legge oss for å sove om vi har noe usnakket oss i mellom. Da skal vi iallefall ha snakket nok til at vi er enige om at denne diskusjonen fortsetter vi i morgen. Det tror jeg forsåvidt uansett ville funket dårlig for meg, da jeg fort får vanskelig for å sove om ting er uoppklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...