Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen min, og snart samboer, er sååå glad i moren sin. I går følte jeg at han lagde en krangel med vilje for å sove der i stedet for hos meg. Slik gikk det. I dag, endelig venner igjen, nånei, her skulle han ikke sove, fordi han skulle så tidlig opp kl 06 for å kjøre noen greier for henne! Skal det bli sånn her når vi flytter sammen og, at han bor heller der?

Og han blir helt gal hvis jeg antyder noe om henne. Jeg sa til han at hans mor hadde vært veldig frekk på telefonen med min mor, da fornektet han det, sladra videre til henne så klart, og kom tilbake med at "lyver moren din mye, eller?"..

Han behandler henne sååå fint, han gjør alt, hvis hun er "alene hjemme og husredd" drar han dit, selv om hun ofte må være alene og er over 40! Attpåtil så har hun ikke vært noen god mor. Hun var ung da hun fikk han, og lot han være alene hjemme om nettene imens hun festet. Hun kom også til norge via ekteskap for oppholdstillatelse, dette har jeg hentydet til flere ganger, men han nekter på en måte for dette (syns de som gjør dette er tullete, men sa en gang at kanskje de måtte osv), hadde jeg sagt det rett ut hadde det blitt liv uten like.

Jeg kunne nevnt utallige eksempler, men poenget er, at jeg føler at han er for glad i moren sin. Altså, jeg har liksom et bedre forhold til han enn foreldrene mine, eller kanskje bare forholdet til foreldrene mine er ekstra dårlig, men jeg føler meg nesten sjalu! Vil han noen sinne kunne si noe kritisk om henne? Til henne? Forsvare meg, ikke bare henne?

Vet du hva han har sagt? At hvis han dør, så ringer han henne først, fordi jeg "ikke bryr meg like mye om han". AAAAAAAAAARGH

Anonymous poster hash: c8ce6...ca2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varselsbjellene mine ringer. Det du beskriver er "disaster waiting to happen" i mangel på bedre norsk.

Med mindre han forandrer seg drastisk så kan jeg se for meg disse scenarioene om 5 års tid. 1. Dere holder på å pusse opp huset sammen, men han kan ikke ta sin del, men bruker heller tiden på å hjelpe mamma'n sin siden hun er alene og må få hjelp i sitt hus, i tillegg er hun en 60 år gammel dame som er "husredd" og kan ikke være alene. 2. Dere diskuterer alvorlige saker i forholdet, han føler at ikke får viljen sin og drar hjem til mamma og overnatter fordi av henne får han støtte for sin side av forholdsproblemet. 3. Det er viktig for deg at en fremtidig baby blir tatt opp når babyen skriker, men moren hans mener det er tull med sånn ekstraservice. Han hører på moren sin og lar babyen gråte når han er alene med den fordi "å trene opp lungene" er kjekt. 4. Dere har 2 barn under skolealder, men han drar på besøk til henne 3 dager i uka (uten barna) fordi hun er så alene og "husredd" og kan ikke forlate sin egen mor, mens du sitter der med en toåring og et spedbarn med kolikk.

Tilbake til spm om han noengang kommer til å sette deg høyere enn henne? Lite sannsynlig med mindre han gjør en drastisk endring. Dere er for tiden tre mennesker i dette forholdet, og de to andre har nesten rottet seg mot deg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det mindre akseptert med menn som har gode forhold til mødrene sine, mens det er nesten normalt at kvinner har nesten venninneforhold til sine?

Anonymous poster hash: b12cb...55c
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Svar 1: åååh, jeg ser det for meg.. Syns det er spesielt skummelt dette med at hun er 41 og ikke vil være alene, klarer ikke bestemme meg for om det er henne eller han jeg skal bli sur for når han drar dit! Dessuten er det bare tull og tøv, han har gått skole en annen plass, og det er hundrevis av ganger hun har vært alene imens han har bodd helt vekke. Og ellers, ja, klarer ikke ta opp dette ordentlig engang, for da bryter helvete løs og han sladrer til henne, slutter hun å like meg (...nåja har nå startet), så er det jo over og ut for min del, for da blir de et superteam.

Svar 2: kjenner ingen slike, kun sett slikt på film. hvertfall ingen som "forlater" kjæreste for foreldre av motsatt kjønn.. syns det er litt sykt..

AnonymBruker
Skrevet

sånn var det med oss også i starten. heldigvis endret han seg, det var bare en "fase" han hadde mens han holdt på å flytte inn til meg. sikkert uvandt, aldri bodd andre plasser enn hjemme. moren er atpåtil skilt og han er minstemann. han må ofte opp å hjelpe med alt fra å rydde ut noe av garagen, luke bedd, skifte ei lyspære osv... jeg sa helt klart og tydelig at nå var det sannelig på tide å klippe den navlestrengen, skal det være ei dame i livet hans så skulle det være meg.

hun tilbydde seg alltid å vaske tøy, kommenterte at det jeg vasket ble ikke rent og ble rynkete fordi jeg ikke strøk tøyet, så hun nærmest insisterte på å vaske tøyet hans. kritisterte maten jeg lagde, skulle alltid overgå meg med å lage favorittmaten hans osv. det toppet seg da han hadde vært på reise, jeg skulle overaske han på flyplassen med en gave og kåpe med kun frekt undertøy under, og vi skulle kjøre hjem sammen. (jeg tok buss, fordi hans bil sto der) GJETT hvem som dukket opp på flyplassen å skulle overaske sønnen? Jodda. Så satt vi der alle 3 i bilen på vei hjem, han kjørte, hun satt seg foran og jeg satt bak flyforbanna. lite kleint at jeg satt i kun undertøy under kåpa...

nå gikk det veldig greit. svigermor og jeg hadde i tillegg dårlig tone oss i mellom så jeg var sjeldent med på besøk, og syntes det var trist når han ville sove hjemme en natt. nå er vi kjempegode venner, og jeg blir med å hjelpe å gjøre ærend osv. kanskje invitert meg litt selv, men hun sier ingenting på det og det er god tone så la gå;)

Anonymous poster hash: 2a6d0...7ac
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

c8ce6...ca2

:klo: Det skal ganske godt gjøres..

Anonymous poster hash: 989f2...7d4

AnonymBruker
Skrevet

sånn var det med oss også i starten. heldigvis endret han seg, det var bare en "fase" han hadde mens han holdt på å flytte inn til meg. sikkert uvandt, aldri bodd andre plasser enn hjemme. moren er atpåtil skilt og han er minstemann. han må ofte opp å hjelpe med alt fra å rydde ut noe av garagen, luke bedd, skifte ei lyspære osv... jeg sa helt klart og tydelig at nå var det sannelig på tide å klippe den navlestrengen, skal det være ei dame i livet hans så skulle det være meg.

hun tilbydde seg alltid å vaske tøy, kommenterte at det jeg vasket ble ikke rent og ble rynkete fordi jeg ikke strøk tøyet, så hun nærmest insisterte på å vaske tøyet hans. kritisterte maten jeg lagde, skulle alltid overgå meg med å lage favorittmaten hans osv. det toppet seg da han hadde vært på reise, jeg skulle overaske han på flyplassen med en gave og kåpe med kun frekt undertøy under, og vi skulle kjøre hjem sammen. (jeg tok buss, fordi hans bil sto der) GJETT hvem som dukket opp på flyplassen å skulle overaske sønnen? Jodda. Så satt vi der alle 3 i bilen på vei hjem, han kjørte, hun satt seg foran og jeg satt bak flyforbanna. lite kleint at jeg satt i kun undertøy under kåpa...

nå gikk det veldig greit. svigermor og jeg hadde i tillegg dårlig tone oss i mellom så jeg var sjeldent med på besøk, og syntes det var trist når han ville sove hjemme en natt. nå er vi kjempegode venner, og jeg blir med å hjelpe å gjøre ærend osv. kanskje invitert meg litt selv, men hun sier ingenting på det og det er god tone så la gå ;)

haha awww, herregud, for en..hendelse! Høres irriterende ut ja. Men dette er på en måte litt annet, hva skal jeg si! Dette er ikke ei koselig gammel dame, dette er en 40-åring som ser ut som en 20-åring, som har super økonomi, og attpåtil bor hos byens rikeste mann i det fineste huset, mange biler, hun er frisk og trener masse, lever i luksus.. Og så må kjæresten min kjøre erneder og gjøre alt for henne, hva med hennes mann??

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva han har sagt? At hvis han dør, så ringer han henne først, fordi jeg "ikke bryr meg like mye om han". AAAAAAAAAARGH Anonymous poster hash: c8ce6...ca2

:klo: Det skal ganske godt gjøres..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

haha awww, herregud, for en..hendelse! Høres irriterende ut ja. Men dette er på en måte litt annet, hva skal jeg si! Dette er ikke ei koselig gammel dame, dette er en 40-åring som ser ut som en 20-åring, som har super økonomi, og attpåtil bor hos byens rikeste mann i det fineste huset, mange biler, hun er frisk og trener masse, lever i luksus.. Og så må kjæresten min kjøre erneder og gjøre alt for henne, hva med hennes mann??

du må kjøre hardt mot hardt....ai at de må klippe den jævla navlestrengen, evt si fra til moren hans at du syntes hun er for påtrengende og needy. han er ikke en unge lengre, ei heller slaven hennes... jeg hater sånne folk, hahaha. det er en pest! :P

AnonymBruker
Skrevet

jeg leste en plass her inne at dersom en mann ble konfrontert med å "kutte" navlestrengen ble det krig. at kjæresten aldri kan vinne over moren og bla bla. det er bare bullshit, kanskje han ikke ser det selv fordi han er så vandt med det.

AnonymBruker
Skrevet

Tro hvordan det blir når hun blir 60 og virkelig trenger hjelp! Kanskje til og med ikke sammen med mannen med drømmehuset lengre.. det tør jeg faktisk ikke tenke på.

Skrevet

Kanskje dere skal sette dere ned og se Bates Motel. Jeg får litt assosiasjoner til den serien :)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Tro hvordan det blir når hun blir 60 og virkelig trenger hjelp! Kanskje til og med ikke sammen med mannen med drømmehuset lengre.. det tør jeg faktisk ikke tenke på.

Hva er det for noe spesielt med 60 år? Trenger man plutselig hjelp da, til hva?

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Et slikt mor/sønn-forhold er ikke normalt, vil jeg påstå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varselsbjellene mine ringer. Det du beskriver er "disaster waiting to happen" i mangel på bedre norsk.

Med mindre han forandrer seg drastisk så kan jeg se for meg disse scenarioene om 5 års tid. 1. Dere holder på å pusse opp huset sammen, men han kan ikke ta sin del, men bruker heller tiden på å hjelpe mamma'n sin siden hun er alene og må få hjelp i sitt hus, i tillegg er hun en 60 år gammel dame som er "husredd" og kan ikke være alene. 2. Dere diskuterer alvorlige saker i forholdet, han føler at ikke får viljen sin og drar hjem til mamma og overnatter fordi av henne får han støtte for sin side av forholdsproblemet. 3. Det er viktig for deg at en fremtidig baby blir tatt opp når babyen skriker, men moren hans mener det er tull med sånn ekstraservice. Han hører på moren sin og lar babyen gråte når han er alene med den fordi "å trene opp lungene" er kjekt. 4. Dere har 2 barn under skolealder, men han drar på besøk til henne 3 dager i uka (uten barna) fordi hun er så alene og "husredd" og kan ikke forlate sin egen mor, mens du sitter der med en toåring og et spedbarn med kolikk.

Tilbake til spm om han noengang kommer til å sette deg høyere enn henne? Lite sannsynlig med mindre han gjør en drastisk endring. Dere er for tiden tre mennesker i dette forholdet, og de to andre har nesten rottet seg mot deg.

Hvordan ble hun 20 år eldre i løpet av 5 år?

Anonymous poster hash: ddb09...c3b

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

Hvorfor i all verden må du "hentyde at hun kom til Norge etter ekteskap"? Har du noe med det?

Skrevet

Tror det kan være greit for deg å rydde litt opp i tankene dine og konsentrere deg om det som faktisk angår deg/dere. Hvordan hun kom til Norge etc har du ikke noe med, men det virker som du trekker frem dette slik at vi virkelig skal få et bilde av hvor heksete hun er. Velg dine kamper med omhu!

Og ja - det virker som et relativt usunt forhold mellom kjæresten din og moren hans. Dette er sannsynligvis helt vanlig for han. Og jeg tror det er en lang vei mot denne erkjennelsen fra hans side.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ånei en omsorgsfull og snill mann!

Anonymous poster hash: e1984...206
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Tror det kan være greit for deg å rydde litt opp i tankene dine og konsentrere deg om det som faktisk angår deg/dere. Hvordan hun kom til Norge etc har du ikke noe med, men det virker som du trekker frem dette slik at vi virkelig skal få et bilde av hvor heksete hun er. Velg dine kamper med omhu!

Og ja - det virker som et relativt usunt forhold mellom kjæresten din og moren hans. Dette er sannsynligvis helt vanlig for han. Og jeg tror det er en lang vei mot denne erkjennelsen fra hans side.

Signerer Havbris her :Nikke:

Og samtidig så undrer jeg meg litt... Undrer meg fordi jeg faktisk får et litt snodig inntrykk av at du på en måte er sjalu eller misunnelig på hans mor.

Edit: Redigering.

Endret av Lille-pus
Gjest Skogkar
Skrevet

Kanskje dere skal sette dere ned og se Bates Motel. Jeg får litt assosiasjoner til den serien :)

Haha. Jepp, så kan ts bare si; "Oi...det er jo litt som deg og moren din?"

Jeg skjønner heller ikke en dritt av "menn" som virker mer kåte på moren sin enn dama si. Ekkelt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...