Gå til innhold

Typen har løyet og blir lett sur - FORVIRRA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her helt fortvila og aner ikke hva jeg skal tenke på. Jeg er hoven i ansiktet etter all gråtinga, fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre og hva jeg skal tenke.

Kjæresten min fikk seg nye kompiser for en måned siden. Han var i godt humør og jeg ble derfor også i godt humør. Han hadde noe å gjøre på fritiden, men plutselig endret det seg. Jeg brukte nemlig å henge litt sammen med kompisene hans sammen med han. Det var gøy. Men plutselig ville han ikke at jeg skulle være med han ut. Han fikk meldinger konstant fra den ene kompisen, de ville han ikke at jeg skulle se (virka det som). Hver gang jeg kom i rommet lukket han facebook-siden. Jeg så jo at han snakka med kompisen, men HVA de snakka om ville han visst skjule... Han oppførte seg rar, og ble lett irritert og var ellers litt "frakobla". Han var ikke like kosete, osv.

På en fest i ettertid kom han med en avklaring på hvorfor han hadde oppført seg rart. Han hadde løyet til meg, gått bak ryggen min og gjort noe ulovlig sammen med kompisene. Jeg tør ikke å skrive HVA, men det er ikke lov, og det har sammenheng med rusmidler. Han har ikke dopa seg eller noe, da.

Uansett, dette såra meg. Mest fordi han skjulte det for meg. Han sa samtidig at han har gjort dette før i sine "yngre" dager, og nå prøvde det igjen med kompisene sine. Og han løy om det til meg. Derfor skjulte han alle meldingene, osv.

Han sa at han løy for å holde meg utenfor det miljøet og for å beskytte meg. Jeg forstår han, men hvorfor skal han selv være i et sånt miljø og i tillegg lyve? Jeg mista tillit til han, og jeg er plutselig blitt skikkelig mistenksom.. over alt han gjør... Det er ikke det samme lengre. Jeg trodde jeg bare kunne la han gå ut og gjøre som han ville og stole på det han sa. Men etter dette er det vanskelig..

Han sa at han ikke skal lyve mer, at det var godt å få det ut. Han nevnte at jeg aldri ville funnet det ut om han ikke hadde fortalt meg om det. Det ble jeg litt urolig over...

Nå har det gått over en uke siden denne hendelsen. For en time siden ble han sur over at jeg senkte en papirbit ned i colaen hans, og sa at den ble ødelagt. HVA I!? Jeg skjønner han ikke.. han ble sur fordi jeg dyppa en papirbit i colaen, og jeg tok den opp i tillegg. Han gikk for ikke lenge siden uten å si noe. (vi bor ikke sammen, så han pakka skolesekken og gikk hjem til seg)....

Jeg er så fortvila og ikke minst forvirra. Plutselig blir han irritert over småting, og jeg blir påvirka av det.

Jeg måtte bare få det ut.... noen som har opplevd noe lignende?

Vi har tidligere hatt det PERFEKT, men etter han fikk disse nye kompisene har ting endret seg fort. Han har virket skikkelig happy, men jeg skulle ønske han aldri møtte dem.. Da hadde ikke dette skjedd. Da hadde jeg ikke vært konstant lei meg.

Anonymous poster hash: f21ac...abd
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Huff, tenker at han driver med dealing...Det er IKKE bra at han driver med ulovlige ting. Hvis det er dealing, må det være veldig stressende, han har sikkert press på seg, involverer seg med kriminelle, det kan balle på seg når det gjelder penger han skylder osv. Jeg tenkte og at han kanskje ruser seg innimellom, men skjuler det for deg. Da kan man få veldig humørsvingninger, aggresjonsproblemer osv.

Siden dette har skjedd nylig tebker jeg at du må sette deg ned å snakke med han. Si at du vil ikke at han skla fortsette å se disse nye "kompisene", ja at du rett og slett ikke aksepterer det! Du må gi han et ultimatum. Hvis det er vanskelig å komme seg bort fra disse kompisene, bør han/dere evt flytte. Du må gjøre noe. Hvis ikke kan det være at du plutselig er involvert i noe du absolutt ikke skal være involvert i!

AnonymBruker
Skrevet

Huff, tenker at han driver med dealing...Det er IKKE bra at han driver med ulovlige ting. Hvis det er dealing, må det være veldig stressende, han har sikkert press på seg, involverer seg med kriminelle, det kan balle på seg når det gjelder penger han skylder osv. Jeg tenkte og at han kanskje ruser seg innimellom, men skjuler det for deg. Da kan man få veldig humørsvingninger, aggresjonsproblemer osv.

Siden dette har skjedd nylig tebker jeg at du må sette deg ned å snakke med han. Si at du vil ikke at han skla fortsette å se disse nye "kompisene", ja at du rett og slett ikke aksepterer det! Du må gi han et ultimatum. Hvis det er vanskelig å komme seg bort fra disse kompisene, bør han/dere evt flytte. Du må gjøre noe. Hvis ikke kan det være at du plutselig er involvert i noe du absolutt ikke skal være involvert i!

Takk for svar. Er ikke dealing, nei. Vi skal heldigvis flytte snart, men er ikke lange veien unna.. Har så lyst til å få ut alt det jeg mener, men finner ikke riktige tidspunkt, og jeg kjenner igjen fra tidligere erfaring at han aldri sier seg enig i det jeg sier. HAN har rett, mener han og mine meninger dumme. Det er det jeg har erfart fra før av, i alle fall. Han tror han er smartere enn det han er kanskje... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var sammen med eksen min i to år. Og han løy til meg om at han ikke røykte hasj og tok amfetamin, Gjennom hele forholdet. Han fikk meg til å stole på han, og lovte at han aldri skulle gjøre det igjen. Dette skjedde flere ganger. Jeg var naiv og trodde på han og angrer fortsatt. Det gikk til helvete og han forandret seg etterhvert helt som person,

Han ville aldri at jeg skulle bli med han til kompiser og skjulte meldinger..

Hvis han lyver til deg flere ganger må du ikke gi han flere sjangser! Det er ihvertfall min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med eksen min i to år. Og han løy til meg om at han ikke røykte hasj og tok amfetamin, Gjennom hele forholdet. Han fikk meg til å stole på han, og lovte at han aldri skulle gjøre det igjen. Dette skjedde flere ganger. Jeg var naiv og trodde på han og angrer fortsatt. Det gikk til helvete og han forandret seg etterhvert helt som person,

Hvis han lyver til deg flere ganger må du ikke gi han flere sjangser! Det er ihvertfall min mening.

Takk for svar. Det var det jeg tenkte, ja...

Gjest anonym
Skrevet

Takk for svar. Er ikke dealing, nei. Vi skal heldigvis flytte snart, men er ikke lange veien unna.. Har så lyst til å få ut alt det jeg mener, men finner ikke riktige tidspunkt, og jeg kjenner igjen fra tidligere erfaring at han aldri sier seg enig i det jeg sier. HAN har rett, mener han og mine meninger dumme. Det er det jeg har erfart fra før av, i alle fall. Han tror han er smartere enn det han er kanskje... ;)

Han doper seg ikke, han driver ikke med dealing, men det har noe med rusmidler å gjøre, og er ulovlig...hmm, hva kan det da være? :klo:

Planter han hasj kanskje?

Fikk inntrykk at du var bekymret i hovedinnlegget ditt, men i svaret ditt her, virker det ikke som det er så big deal allikevel...

AnonymBruker
Skrevet

For å i det hele tatt kunne svare deg på noe som helst som må du først forklare det med papirbiten og colaen. Skjønner ingenting.

Anonymous poster hash: 4b549...7a6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en fyr du noen gang kan se for deg å få barn med? Å ikke vite om han plutselig blir tatt for noe og må gå i fengsel? At barna dine skal ha en far som er forbryter? Nei, du skjønner vel selv hva du må gjøre, er bare å gjøre det så raskt og smertefritt som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Han doper seg ikke, han driver ikke med dealing, men det har noe med rusmidler å gjøre, og er ulovlig...hmm, hva kan det da være? :klo:

Planter han hasj kanskje?

Fikk inntrykk at du var bekymret i hovedinnlegget ditt, men i svaret ditt her, virker det ikke som det er så big deal allikevel...

Det handler ikke om hva det er han driver med, men at han har løyet og gått bak ryggen. Det er det som bekymrer meg..

AnonymBruker
Skrevet

For å i det hele tatt kunne svare deg på noe som helst som må du først forklare det med papirbiten og colaen. Skjønner ingenting.

Han ble sur fordi jeg dyppet en papirbit i glasset hans med cola i. Ikke spør meg hvorfor han reagerte på det. Var ingen onde tanker bak det... :/

Gjest Gjest1
Skrevet

Dette var interessant lesning. Mener ikke å spore av tråden her, men kan du utdype hvordan han ble? Jeg har nemlig lenge sett en mann som jeg vet tidligere røyka endel hasj, har og fått vite at han tok amfetamin. Han har nektet at han tar noe, men vet at han må ha tatt noe ganske nylig pga noe jeg fikk vite av andre. Synes han kan ha psykopatiske trekk noen ganger, men lurer på om det er pga amfetaminen?Han kan bli veldig fort sint, aggresiv, skylde på meg selbv om det er hans feil, ja hensynsløs rett og slett..ondskapsfull...Klarer heller ijkke stole på han. Derfor hadde det vært interessant å høre hcordan du opplevde at han forandret seg..

Gjest Gjest
Skrevet

Dette var interessant lesning. Mener ikke å spore av tråden her, men kan du utdype hvordan han ble? Jeg har nemlig lenge sett en mann som jeg vet tidligere røyka endel hasj, har og fått vite at han tok amfetamin. Han har nektet at han tar noe, men vet at han må ha tatt noe ganske nylig pga noe jeg fikk vite av andre. Synes han kan ha psykopatiske trekk noen ganger, men lurer på om det er pga amfetaminen?Han kan bli veldig fort sint, aggresiv, skylde på meg selbv om det er hans feil, ja hensynsløs rett og slett..ondskapsfull...Klarer heller ijkke stole på han. Derfor hadde det vært interessant å høre hcordan du opplevde at han forandret seg..

Han ble fortere sint, men det verste var at han ble så hensynsløs, og det virka som om han ikke brydde seg om meg i det hele tatt. Men en gang kompisene hans ringte, så var det som om jeg ikke eksisterte. Han utnytta meg økonomisk og for å bli kjørt hit og dit. Spesielt når han drakk alkohol ble han ekstremt aggressiv. Det var sånn at jeg trodde han skulle slå meg ned hvert øyeblikk, og noen ganger slo han meg også (ikke hardt, men alikevel), i tillegg til å holde meg fast hardt, kjefte på meg, og knuse ting.

Han var også veldig rastløs, spiste i perioder veldig lite, og sov lite. Merka også når han hadde tatt noe pga store pupiller.

AnonymBruker
Skrevet

Han ruser seg på noe.. Jeg tror ikke hasj, fordi jeg selv drev med det opp gjennom mange år og klarte ikke å slutte. Hvis han skal skjule det for deg så hadde han reagert annerledes. Og det er ikke vanselig å se hvis noen er rusa på det. så det kan være mer heavy saker.

Typen til en gammel vennine klarte å gjemme i over ett halvt år at han var på heroin. Vill ikke skremme deg, men det er lett å sjule ting for de som ikke kan se varsel tegnene.

Anonymous poster hash: 850dc...8e0
Gjest Gjest1
Skrevet

Han ble fortere sint, men det verste var at han ble så hensynsløs, og det virka som om han ikke brydde seg om meg i det hele tatt. Men en gang kompisene hans ringte, så var det som om jeg ikke eksisterte. Han utnytta meg økonomisk og for å bli kjørt hit og dit. Spesielt når han drakk alkohol ble han ekstremt aggressiv. Det var sånn at jeg trodde han skulle slå meg ned hvert øyeblikk, og noen ganger slo han meg også (ikke hardt, men alikevel), i tillegg til å holde meg fast hardt, kjefte på meg, og knuse ting.

Han var også veldig rastløs, spiste i perioder veldig lite, og sov lite. Merka også når han hadde tatt noe pga store pupiller.

Takk for svar! Føler og han typen jeg ser kan være veldig hensynsløs...Men var han annerledes da du ble kjent med han, eller har du bare kjent han siden han rudet seg? Vet du hvordan det går med han idag, bruker han fortsatt dop? Hvorfor ble det slutt? Var det du som avslutta det? Hav vil du gi som råd til meg angående han . Jeg har tatt han i å lyve mange ganger, klarer aldri stole på han. Hav ville du gjort annerledes hvis du fikk en ny sjanse med han igjen?

Til ts: kanskje han ruser seg? Er jo ikke bra at han har begynt å lyve og gå bak ryggen din! Kan du finne mer ut via andre?

AnonymBruker
Skrevet

Han ble sur fordi jeg dyppet en papirbit i glasset hans med cola i. Ikke spør meg hvorfor han reagerte på det. Var ingen onde tanker bak det... :/

Ja, men altså, hvorfor gjorde du det? Det er jo bare en helt ulogisk ting å gjøre.

• Liker 3
Gjest anonym
Skrevet

Han ruser seg på noe.. Jeg tror ikke hasj, fordi jeg selv drev med det opp gjennom mange år og klarte ikke å slutte. Hvis han skal skjule det for deg så hadde han reagert annerledes. Og det er ikke vanselig å se hvis noen er rusa på det. så det kan være mer heavy saker.

Typen til en gammel vennine klarte å gjemme i over ett halvt år at han var på heroin. Vill ikke skremme deg, men det er lett å sjule ting for de som ikke kan se varsel tegnene.

Huff, hvordan var symptomene? Det er jo det verste stoffet...Er han på kjøret?

Skrevet

Nå kan ikke jeg alle symptomene.

Ellers virket han ganske kald eller stille og satt opp en vegg hver gang hun spørte han hvorfor? Dem slo opp og han brydde seg lissom ikke, men etter ett par dager var det bare ho han ville leve resten av livet med..bla bla men hvis man er misbruker kommer ikke annet forran rusen.

Men en ting jeg vet er at heroin ødelegger imunforsvaret. Så de trenger ikke å drikke mye før dem er drita. De kan bli helt forandra

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Føler og han typen jeg ser kan være veldig hensynsløs...Men var han annerledes da du ble kjent med han, eller har du bare kjent han siden han rudet seg? Vet du hvordan det går med han idag, bruker han fortsatt dop? Hvorfor ble det slutt? Var det du som avslutta det? Hav vil du gi som råd til meg angående han . Jeg har tatt han i å lyve mange ganger, klarer aldri stole på han. Hav ville du gjort annerledes hvis du fikk en ny sjanse med han igjen?

Til ts: kanskje han ruser seg? Er jo ikke bra at han har begynt å lyve og gå bak ryggen din! Kan du finne mer ut via andre?

Nei, han gjorde det fra starten av. Jeg var ung, og hadde jo veldig lite erfaring med sånne ting, så jeg skjønte jo ikke med en gang hvorfor ting var som det var. Jeg har jo fortsatt litt kontakt med han, men ikke mye. Jeg er veldig sikker på at han fortsatt røyker hasj. Amfetaminen er jeg litt mer usikker på, men hadde ikke tvilt om noen hadde sagt at han bruker det.

Det ble slutt fordi han løy så mye til meg, og generelt ikke behandlet meg bra. Jeg følte meg rett og slett utnytta, og til slutt så bare mista jeg følelsene for han. Det var veldig trist (for jeg var jo glad i han uansett, og ikke minst redd for at noe skulle skje han), men jeg var absolutt ikke i tvil om at det var det rette å gjøre. Han dreit også i alt som het jobb og ansvar.

Jeg tror egentlig ikke jeg kunne gjort så mye annerledes. Jeg sa ting veldig rett ut til han, og gjorde virkelig alvor ut av ting. Jeg var sikker på at jeg klarte å få han til å slutte noen ganger, men uansett hva jeg sa eller gjorde så hjalp ingenting. Jeg skulle aldri blitt sammen med han. Jeg leste meldingene hans og han hadde ofte veldig mange sånn "kryptiske" meldinger fra kompiser. Og en gang så leste jeg svart på hvitt noe fra en kompis om å kjøpe noe og da hadde han skrevet tilbake til kompisen sin noe sånt som "Jeg har jo sagt at du ikke skal skrive noe om det når jeg er her" (Hos meg altså).

Han nekta, og nekta og nekta på at narkotika hadde noe som helst med saken å gjøre.

Jeg har egentlig ingen råd til deg. Det å få noen til å slutte med sånne ting kan være helt umulig. Jeg følte meg helt hjelpesløs når jeg var i det forholdet...

AnonymBruker
Skrevet

anonym, on 12 Jun 2013 - 00:22, said:snapback.png

Nå kan ikke jeg alle symptomene.

Ellers virket han ganske kald eller stille og satt opp en vegg hver gang hun spørte han hvorfor? Dem slo opp og han brydde seg lissom ikke, men etter ett par dager var det bare ho han ville leve resten av livet med..bla bla men hvis man er misbruker kommer ikke annet forran rusen.

Men en ting jeg vet er at heroin ødelegger imunforsvaret. Så de trenger ikke å drikke mye før dem er drita. De kan bli helt forandra

Skrevet

Selv er jeg for legalisering av weed. Men lyving, skjule meldinger, tvilsomme folk, stor forandring i oppførsel og personlighet må han gi opp. Noen klarer å røyke weed en gang i blant og la det bli med det på samme måte som å ta en øl på lørsdagskvelden, andre blir dophuer og alkoholikere. Han må holde seg helt unna.

Men hvorfor tok du papir oppe i cola'n? Det er barneskolekunnskap at papir oppløses i væske og ingen vil drikke papir eller noe med papirsmak. Vil blitt sur for det selv hvis noen gjorde det med noe jeg satt og drakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...