Gå til innhold

Hengende inneplante som ikke trenger direkte sollys

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle så gjerne ha pyntet opp i en krok på kjøkkenet mitt med noen grønne planter. Tenker da på noen med hengende blader, som på eføy, men som ikke er giftige. Har både hunder og katt, så vil ikke ta noen sjanser.

Denne kroken får veldig mye lys fra sør og sør-vest, men ikke direkte sollys. Er bare koselig om det er noen fine blomster på planten også, men det viktigste for meg er at det er en "hengeplante" som det kan bli litt størrelse på.

Er det noen av dere flinke damer her inne som har noen tips? :)

Anonymous poster hash: 661e6...767
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med litt str på, lange blader eller vid øverst?

Kan du tenke deg noen av disse forslagene?

Grønnenner, gullranke, div peperomia, pletter i luften, Rhipsalis og voksblomst er noen jeg kom på. Har selv en voksblomst inne i stua, den er pen, men blomstrer ikke pga forlite lys.

Skrevet

Vandrende jøde syntes jeg er veldig fin! Bladene er lilla og grønne og de glitrer når de trives! Jeg har min på badet og den vokser som bare det, der er det aldri noe sol og kun lys når noen er der inne :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med litt str på, lange blader eller vid øverst?

Kan du tenke deg noen av disse forslagene?

Grønnenner, gullranke, div peperomia, pletter i luften, Rhipsalis og voksblomst er noen jeg kom på. Har selv en voksblomst inne i stua, den er pen, men blomstrer ikke pga forlite lys.

Med størrelse mener jeg både at den blir vid øverst og at bladene kan henge et stykke ned. Tenker å ha den litt høyt opp i kroken, sånn at den kan falle nedover og pynte opp litt :)

Pletter i luften har jeg sett på, den ser fin ut! Skal sjekke ut de andre du nevner også. Tusen takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Vandrende jøde syntes jeg er veldig fin! Bladene er lilla og grønne og de glitrer når de trives! Jeg har min på badet og den vokser som bare det, der er det aldri noe sol og kun lys når noen er der inne :)

Tusen takk for tips!

Den ser veldig fin ut, så spørs om jeg ikke må prøve en sånn en på badet. Har prøvd meg frem med litt forskjellige typer planter på badet, men ikke hatt så mye hell hittil. Gleder meg til å prøve denne :)

Skrevet

Oriental Tiger (scindapsus) skal ha lyst men ikke direkte sollys. Den er litt krevende,men jeg synes det grønne og sølvfargen sammen er nydelig

Vandrende jøde er fin ! Den har jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...