Gå til innhold

Kirkebryllup- hvordan gjør dere andre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha kirkebryllup, men synes det er litt vanskelig å velge tekster og salmer.

noen som vil dele hva dere velger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av tekst må det bli den klassiske korinterbrevet kapittel 13. Også har vi valgt Alltid Freidig og No Livnar Det i Lundar som salmer. Alltid Freidig er også mye brukt i begravelser så mange unngår den, men den sto på anbefalingslisten fra kirken og jeg synes den er kjempefin.

Skrevet (endret)

Vi velger samme tekst som CathFoto. Av salmer skal vi ha kjærlighet til Gud og min hånd i din hånd. Den første fordi mormor er så glad i den, og vi også syns den er fin. Den andre har jeg fått tips om her inne, teksten er midt i blinken.

Endret av cecilie85
Skrevet

Vi skal ha Frans av Assisi sin bønn som tekst. Niesen vår skal lese den til oss, vakre lillejenta <3

Salmer blir Deg å få skode og Guds godhet sang i sinnet.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde korinterbrevet som tekst, og salmene var Kjærlighet fra Gud og Alltid freidig når du går.

I tillegg hadde vi en venn og ei venninne som spilte piano og sang Songbird og Fields of gold av Eva Cassidy, de sangene er liksom "våre" sanger:)

Skrevet

Korinterbrevet som tekst her også. Av salmer så er vi veldig glad i Å leva det er å elska, Kjærlighet fra Gud og Herre Gud ditt dyre navn og ære - vi må vel velge to av dem, så får vri hjernen litt der.

Skrevet

Skal det ikke være en tekst fra gamletestamentet og en fra det nye?

Vi tenker på Salomos høysang 8,6-7a, Korinterbrevet 13.kapittel (4 Kor 13) og Kol 3,12b-14.

Av salmer så er Blott en dag, Kjærlighet fra Gud og Deilig er jorden aktuelle. Solosang blir muligens Brudesang fra Solør, eller en trompetsolo.

Skrevet

Som Nordlandspatrioter falt salmevalget helt naturlig på Petter Dass sine salmer Herre Gud, ditt dyre navn og ære, samt Om alle mine lemmer var fylt av bare sang. Tekster har vi ikke valgt enda, men jeg vil gjerne ha med salme 23, salme 100 og 1 Joh 4,7-12, samt en annen tekst fra NT.

Av soloinnslag, skal min søster synge Velsignelsen, samt muligens at vi selv synger Å Kujnn æ skrive på himmelen av Lars Bremnes.

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt hvilken tekst. Den var ikke så viktig for meg. Men musikk, derimot, er jeg veldig opptatt av. Vi valgte ganske utradisjonelt. Vi giftet oss rundt juletider, og hadde bl.a. julesalmer (kling no klokka) og en solist som sang O helga natt. Og en påskesalme (Deg være ære), fordi vi synes den er så fin, og fordi vi hadde med oss et kor som fyllte inn godt og løftet sangen.

Anonymous poster hash: e2353...175
Skrevet

Salmer vi har valgt:

nr 943 Måne og Sol

nr 669 Kjærlighet fra Gud

nr 670 La huset bli bygget

Men vi er usikker på den siste siden den er ganske ukjent og presten heller ikke hadde hørt den før. Teksten er veldig fin, men mulig vi bør bytte den ut med en mer kjent salme.

Tekster:

Høys 8,6-7a

Matt 6,25-34

Joh 15,9-17

Fil 2,1-5

Den første er fra GT, og vi skal kanskje kutte en av de fra NT.

Skrevet

Dere er vel kristne? Da bør dere jo være godt kjent med alle salmene og ha mye å velge i.

• Liker 4
Skrevet

Måne og sol ja, den er jo kjempefin og lett å synge. Vi blir bare syv voksne i kirken så greit med noe som alle kan.

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi hadde korinterbrevet som tekst, og salmene var Kjærlighet fra Gud og Alltid freidig når du går.

I tillegg hadde vi en venn og ei venninne som spilte piano og sang Songbird og Fields of gold av Eva Cassidy, de sangene er liksom "våre" sanger:)

Berre for å pirke litt: Songbird og Fields of gold er ikkje av Eva Cassidy. Songbird er ei Fleetwood Mac-låt, skriven av Christine McVie. Fields of gold er skriven av Sting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Salmer: "Nå er det morgen" og "Kjærlighet fra Gud"

Bibeltekst: Forkynneren Kap. 3, og 1. Korinterbrev Kap 13, vers 4-13, lest av to familiemedlemmer

Solosang og gitar: "Det vackraste" av Cecilia Vennersten, familiemedlem synger

Ikke noen store sprell, altså, men klassikerne i en vielse er jo klassikerne fordi de passer så fint :)

Anonymous poster hash: 0737a...289
Skrevet

Berre for å pirke litt: Songbird og Fields of gold er ikkje av Eva Cassidy. Songbird er ei Fleetwood Mac-låt, skriven av Christine McVie. Fields of gold er skriven av Sting.

Den versonen som er "vår" er Eva Cassidy sin.

Skrevet

Dere er vel kristne? Da bør dere jo være godt kjent med alle salmene og ha mye å velge i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...