-littleme- Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har nylig kjøpt meg en pulsklokke for å kunne følge bedre med på treningen min; hva jeg forbrenner, effektivitet og puls for eksempel. Men, jeg ble litt nysgjerrig etter å ha brukt den et par ganger: Hvor nøyaktige er egentlig disse pulsklokkene? Kan man virkelig stole på at de viser et noenlunde korrekt tall? Jeg kjøpe en fra Polar, modellen heter FT40. Jeg kjøpte den i en sportsbutikk, så jeg er ganske sikker på at det er ekte vare, og ikke en billig etterligning.
StellinaX Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Den er nøyaktig hva gjelder puls, men kcaltellingen kan man ikke stole på.
Gjest Coolaid Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 De er ikke nøyaktig når det gjelder beregning av maxpuls. Da er det 80% sjanse for at det blir litt feil. Man kan få en god indikator på forbrenning dersom man vet hva man har i maxpuls. Så resultatet blir best om du fysisk kjører en maxpulstest og eventuelt endrer maxpulsen på klokken din. Hvor nøyaktig den er på hjerteslag vet vet jeg ikke men vil tro at den er ganske bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå