AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Noen som har gode råd mot sur lukt i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: 262f9...2cb
Orchideae Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Vi vasker filteret godt og kjører en tom maskin med sånn rens. Fungerer bra.
Minya Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Kjør maskinen på 90 grader med eddikkessens 28% eller 35% (fåes kjøpt på de fleste dagligvarebutikker). En halv flaske i maskinen, resten i vaskepulver og skyllemiddelkammer. Kjør så maskinen en gang til på 90 grader, denne gangen med litt vaskepulver, eller maskinrens. La døren stå åpen hver gang du har vasket klær slik at den får tørket opp inni trommelen og unngå at klær ligger for lenge når maskinen er ferdig med en vask. Gjenta behandlingen etter et par år om det lukter igjen.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Jeg vasker jevnlig håndklær og sengetøy på 90 grader, selv om det ikke er nødvendig. Lar også trommelen lufte etter jeg har brukt den. Har aldri opplevd sur lukt. De gangene jeg leide leilighet med vaskemaskin lot jeg den kjøre et par runder på 90 grader for å forsikre meg om at den var ren etterpå og fri for basselusker, tok også vaskepulver direkte inn i trommelen.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Jeg vasker ikke klærne mine i oppvaskmaskinen Anonymous poster hash: 6a347...e5e 1
Minya Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Note to self; ikke svar på seriøse poster før man har våknet om morgenen. *facepalm* OPPVASKmaskinen kan du fjerne lukten i ved å rense filtrene i bunnen, det varierer fra maskin til maskin om det er ett eller to av dem. Så kan du kjøre maskinen på høyeste temperaturprogram med sånn oppvaskmaskinrens. Anbefaler den fra Finish etter egen erfaring. Du kan også bruke eddikkessens hvis den stinker grundig. Gjenta om nødvendig.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Jeg vasker ikke klærne mine i oppvaskmaskinen Anonymous poster hash: 6a347...e5e Ups, my bad. Det hjelper å kjøre den på 70 grader, som ofte er den høyeste temperaturen på de fleste vaskemaskiner. Er litt usikker på om det er eksakt 70 grader. Kjør den på tom maskin et par ganger, men først bør du rengjøre filteret. Jeg har aldri kjøpt rens til oppvaskmaskin, det er jo svinedyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå