Gjest Estrela Skrevet 12. april 2004 #1 Skrevet 12. april 2004 Finnes det gode? Jeg trenger egentlig bare en enkel, liten og lett mp3-spiller som kan være med på trening og andre små turer som varer kanskje opptil 1 1/2 - 2 timer. Lurer på denne fra Elkjøp. Bør jeg satse på en enda rimeligere type? Hvor mange låter/hvor lang spilletid tilsvarer 256 mb minne? Og hvis jeg vil ha en enda rimeligere; hvor mange låter får man lastet inn på 64 mb og 128 minne? Apple-spillere er uaktuelle pga prisen. Grensen min går på 1800 kr.
Postmannen Skrevet 12. april 2004 #2 Skrevet 12. april 2004 Bør jeg satse på en enda rimeligere type? En ting du bør være klar over er at alle disse rimeligere spillerne er basert på de samme brikkene. Så i bunn og grunn er det samme spilleren, bare med litt forskjellig utseende og kunstig overpriset. Den egentlige prisen på mange av dem, burde ikke vært mere enn ca. 400Kr, men elektronikkoligarkene utnytter jo selvsagt markedet, fordi det finnes få fabrikanter som lager små IC-kretser, som kan spille komprimerte lydfiler (monopol). Derfor synes jeg at du skal være med å presse dem litt, og kjøpe den rimeligste du kan finne. Mange av disse "pennene" som er ute på markedet, får du ned i ca. 7-800 Kr Hvor mange låter/hvor lang spilletid tilsvarer 256 mb minne? Og hvis jeg vil ha en enda rimeligere; hvor mange låter får man lastet inn på 64 mb og 128 minne? Allt etter kvaliteten på lydfilene dine og spilletid på platene, vil jeg anta at du får ca 1-1/2 til 2 plater på 128 MB
Postmannen Skrevet 12. april 2004 #3 Skrevet 12. april 2004 Ta en tur på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122999&cks=PRL og se på denne spilleren. Se også på de tekniske spesifikasjonene! Ser du hvor like de er? Her ser du også hvilken IC krets, de fleste av spillerne er basert på http://www.sigmatel.com/audio/audio-decoder.htm De har også samme spilleren, som du "sikkler" etter, på Komplett til en rimeligere pris, så vidt jeg kan se.
Leonora Skrevet 13. april 2004 #4 Skrevet 13. april 2004 Jeg kjøpte spiller rett før Påske og var i kontakt med Komplett og ble da anbefalt denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122645&cks=PRL grei og ok spiller.
Snuppelure Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Jeg har en EMP-Z 128MB du får den her: www.asono.no Kanskje litt reklamete, men det er ikke jeg som strartet :-) ser andre typer og butikker er nevnt tidligere også.. Super fornøyd med min , og var til jul verdens minste MP3 spiller. Og du får de med større kapasitet også.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #6 Skrevet 14. april 2004 Er det sånn at jeg kan laste ned musikk fra pcen i den der?
Snuppelure Skrevet 14. april 2004 #7 Skrevet 14. april 2004 Er det sånn at jeg kan laste ned musikk fra pcen i den der? Kan man ikke det med alle MP3 spillere da?
@shygirl@ Skrevet 15. april 2004 #8 Skrevet 15. april 2004 Kan man ikke det med alle MP3 spillere da? Er det ikke det som er meningen...??
@shygirl@ Skrevet 15. april 2004 #9 Skrevet 15. april 2004 Du kan jo forresten kikke innom www.mpx.no De har også mp3 spillere....
CreatureCanis Skrevet 16. april 2004 #10 Skrevet 16. april 2004 Hei :-) Disse Creative Rhomba spillere er veldig fine spillere og dem har jo i tillegg innebygget radio om man skulle føle for det. Og batteriene holder mye lengre enn 1-2timer. Om du vil ha det helt enkle: Eier selv en Creative MUVO 128MB spiller her. Den er veldig enkel og grei.. koster vel en 7-800,- nå tror jeg. Og den kjører 12timer på ett AAA batteri. (lurt og ha oppladbare) Og litt mer avansert er "storebroren" MUVO NX som har en del mer funksjoner, lcd display og som koster en del mer..
SunAndMoon Skrevet 22. april 2004 #11 Skrevet 22. april 2004 Hva med å ta en tur på www.qxl.no ?! Der kan du få dem billigere også, siden den som byr høyest får varen Selv har jeg minidisc da, så jeg kan dessverre ikke anbefale noen mp3 spillere - utenom iPod som jeg har lyst på! hehe
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #12 Skrevet 26. april 2004 Hei :-) Disse Creative Rhomba spillere er veldig fine spillere og dem har jo i tillegg innebygget radio om man skulle føle for det. Og batteriene holder mye lengre enn 1-2timer. :bukke: Jeg har denne spilleren og er kjempefornøyd. Batteriene varer kjempelenge, den har radio og opptaksmuligheter!
Kalas Skrevet 29. april 2004 #13 Skrevet 29. april 2004 Jeg kjøpte en Asono mp3-spiller med 256 mb til samboerens fødselsdag. Han er storfornøyd! Den er like stor som en tjuings, henger rundt halsen som et smykke, god lyd og kan i tillegg brukes som portabel harddisk. Prisen var vel 1500 kroner, tror jeg. Jeg kjøpte den i butikken i Torggata, men de har vel egne websider hvis du leter litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå