AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Lillegutt er snart fire mnd, legges rundt 20 og ammes hver tredje time hele natten. Når er det denne litt lange sove perioden kommer? Anonymous poster hash: 070fe...8ca
Gjest Clafoutis Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Barn er så forskjellige, så her er det vel ingen fasit. Vet at mange opplever at babyen kan sove litt lengre strekk i 3-4 måneders alderen, men at de så begynner å våkne oftere igjen når de er enda litt eldre. Gutten min på snart 9 måneder har ennå ikke kommet dit at han har begynt å sove lengre strekk enn 2-3 timer. En sjelden gang har han glimtet til med å kunne sove 5-6 timer i strekk, men det har vært måneder mellom hver gang. 1
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Aldri? Neida. Joda. Eh...kanskje jeg ikke er rette personen til å svare? Neida, men storesøster sov ikke lengre perioder før hun var rundt 8 måneder tror jeg. Har ikke hatt stabile, hele netter før nå nylig og hun er 2 år nå. Dvs. vi har nå hatt en hel uke der hun har sovet alle nettene helt gjennom. Lillesøster hadde lange soveperioder i starten, men for en måned siden hadde hun øking, spiste annenhver time, før det ''stabiliserte seg'' på hver 3. og 4. (om jeg er heldig) time. Lengter etter litt lengre sammenhengende søvn jeg også kjenner jeg, men ligner hun på storesøster må jeg vel vente i noe som halvannet år. 1
Gjest Elyssa Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Lillegutt sov ca. 3t i strekk når han var nyfødt. Gradvis ble en av soveperiodene 4t, 5t, 6t. og så rundt 7t. Da han var 3 mnd. spiste han bare en gang om natta. (ca.10 t) Veldig deilig, men det varte i omtrent 3 uker (?) og så hadde vi en laaaaaaaaaang periode med våkenperioder på natta. Typisk sove 2t, våken 1t osv.. Hadde også netter hvor han tross alt sov, men våknet i hvert fall en gang i timen... Etter hvert våknet han mindre og mindre, og en liten stund spiste han 1-2 ganger på natta igjen, helt til han plutselig en dag sov hele natta! (6.5 mnd.) og nå gjør han det hver natt Så ting går definitivt i perioder! Jeg nyter det nå mens jeg kan, før han begynner å våkne om natta igjen
Melodiana Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Jenta mi har begynt å finne søvn selv ved 6.5 mnd alder- Da begynte hun å "hoppe" oven et åltid om natta. Fra hun var 8 mnd begynte hun å vokne en gang rund kl.3-4, spiste og sov videre. Nå er hun 10,5 mnd og sover hele natta de siste to uker (fra 19 til 6:30 ellen litt over).
helenaa Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Mine har begynt å sove lengre rundt ettårsalderen. Men så sov de aldri så mye som tre timer da de var mindre, heller.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 La kl 19, ammer kl 10, 2 og 5 frem til 5-6 mnd, deretter bare kl 02 og 05 for så å ikke amme om natta når hun var 7 mnd. Men hun våkna enda ofte om natta i den perioden men roa seg kjappt med bare tutt og kosen sin. Når hum var 9 mnd starta hun med å sove natta igjennom så vi håper det varer(men kan enda ha noen netter inn i mellom med 1-2 korte oppvåkninger hvor hun må se oss for å sovne)Anonymous poster hash: de695...963
helenaa Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Mine har begynt å sove lengre rundt ettårsalderen. Men så sov de aldri så mye som tre timer da de var mindre, heller. Jeg må legge til at jeg bare ammet to ganger pr natt fra 9 mnd, og en gang pr natt fra 11 mnd. Mannen ga smokk eller vann ved de andre oppvåkningene, siden han var i permisjon.
Susa Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 For et par uker ammet jeg to ganger om natta. La han 19.30, amma ca 1 og 4.30, morgen 7.30. Men nå er vi våkne rundt 5 ganger om natta igjen...Håper han går tilbake til to amminger...
Lærerinna Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Min er 3 mnd. Våkner 1-2 ganger. Får da pupp, og sovner igjen med en gang. Kan sove opp mot 7 timer i strekk, f.eks fra 9-04. Mulig hun er så flink til å sove fordi hun fikk mme i begynnelsen før vi fikk til amminga ordentlig. Hun får fortsatt ett mme-måltid om dagen eller annenhver dag.
Redbull Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Mulig hun er så flink til å sove fordi hun fikk mme i begynnelsen før vi fikk til amminga ordentlig. Hun får fortsatt ett mme-måltid om dagen eller annenhver dag. Hvordan kom du frem til det? Mme'n sitter ikke igjen i kroppen i mange uker/mnd
Lærerinna Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Hvordan kom du frem til det? Mme'n sitter ikke igjen i kroppen i mange uker/mnd He he Godt poeng. Tenkte mer på at hun allerede da sov lengre perioder (opp mot 4-5 timer) i strekk, antagelig fordi hun var ordentlig mett, og at hun nå er blitt vant til å sove lenger.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Her er lillegutt 10 uker og sover fra midnatt til 06,30 Anonymous poster hash: f6cc1...f98
Redbull Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 He he Godt poeng. Tenkte mer på at hun allerede da sov lengre perioder (opp mot 4-5 timer) i strekk, antagelig fordi hun var ordentlig mett, og at hun nå er blitt vant til å sove lenger. Da forstår jeg hva du mener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå