Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stian86
Skrevet

og jeg har noen spørsmål!

Jeg er ikke veldig erfaren når det gjelder forhold eller lignende, men jeg har funnet jenta jeg vil tilbringe resten av livet med.

Vi skal på en fin båttur neste måned, og jeg har gjort det meste klart.

På lugaren vil det ligge roser, vin og musikk og når hun kommer inn i rommet vil jeg sette meg på knær og be om hennes hånd.

Spørsmålet mitt er bare som følger.. Jeg er veldig usikker på ringer! Jeg har sett og sett, men klarer ikke bestemme meg.

Skal jeg kjøpe en diamant ring til henne, eller skal jeg kjøpe 2x forlovelsesringer? Jeg hadde ikke hatt noe i mot å ha en ring selv også som ett symbol på forlovelse, men blir det ikke feil å fri med en glatt ring av hvitt gull? :-s

Vær så snill og hjelp meg da jeg begynner og få dårlig tid og blir mer og mer nervøs rundt dette :P

Takk på forhånd! :D

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

diamant!

Anonymous poster hash: 564e5...6c5
  • Liker 3
Gjest iGirl
Skrevet

hvis du er usikker ville jeg gått for en enkel ring i hvitt gull med èn stein. Slår aldri feil :)

så kan dere heller kjøpe dere matchende ringer sammen..senere :)

• Liker 3
Gjest Anonym
Skrevet

Mitt forslag ville vært å kjøpe en diamantring til henne (de fleste jenter elsker diamanter)

Og senere finne en vanlig sølv forlovelsesring til deg eller begge to. Mange som bruker både diamant og forlovelsesring. Lykke til :)

Skrevet

Diamant! :)

Skrevet

Dette er ringen jeg fikk da min kjære fridde. Syns den er kjempe flott :) han kjøpte glatt ring til seg selv i tillegg.

For meg spiller ikke ringen noe rolle, mener det er mannen som er det viktigste ikke hvor stort og flott alt annet er (bryllup, ring, gaver osv). Syns derimot det er fint å ha et symbol på vår forlovelse (nå ekteskap).

Også liker jeg at han har funnet en ring til meg som HAN syns var fin, det setter jeg veldig høyt.

• Liker 2
Gjest wubba
Skrevet

Personlig hadde jeg ville fått en diamantring. De er litt mere spennende og finere, også er det jo stas og vise frem til andre også!

Du kan jo fortsatt ha en ring du å, som ikke er lik?

Skrevet

Diamant!! De fleste jentene hadde nok blitt skuffet om de ikke fikk det. Det hører liksom med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvitt gull, diamant er litt too much.

Anonymous poster hash: 00994...8f9

Skrevet

De fleste stemmer for diamant, det gjør jeg også!

Men hva skal du si til henne når du frir? :)

AnonymBruker
Skrevet

Der hvor jeg kommer fra, så er det helt vanlig med enkle glatte ringer til begge ved forlovelse , og en diamant ring til damen ved giftemål :)

Anonymous poster hash: 2e3b1...fe7

Skrevet

Gå for det du tror hun vil like.

Jeg ville personlig ikke ønsket med diamant, da forlovelsesring for meg er enkel gullring hvor mannen og har lik. Altså det mange ser på som gifteringer. I min verden trenger man ikke to ringer.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har jobbet i en gullsmed en del år, og solgt mange forlovelsesringer.

Kan si så mye som at det ikke eksiterer 1 praksis for hvordan ring(er) som kjøpes ved forlovelse:

Men, praksisen i USA har begynt å bli stadig vanligere i Norge, og den går (såvidt jeg har forstått) ut på at herremannen kjøper en diamantring, og frir med den. I Norge er det likevel ikke uvanlig at også mannen har ring. Noen ganger bruker man de samme ringene til forlovelse og giftemål (graverer først forlovelsesdato, og så bryllupsdato), eller han gir henne en f.eks. diamantring, for så å selv gå med en enkel ring i samme metall (f.eks. hvitt gull).

Personlig ville jeg blitt mest fornøyd med en diamantring. Det hadde også være koselig om han hadde en ring, men det er mer opp til hans smak og behag...

Masse lykke til! :dagens-rose:

Gjest Gjest
Skrevet

Takk alle sammen.

Jeg har bestemt meg :)

La oss legge denne tråden død nå sånn i tilfelle hun eller noen veninner leser på forumet og kjenner igjen navnet mitt :P

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Det er over 15 000 som heter det samme som deg i Norge, så tror du er trygg. :)

Flott at du har bestemt deg, lykke til! Gjerne oppdater oss her inne etterpå. :)

Anonymous poster hash: daff5...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...