Gå til innhold

Neglestøp - hvor lenge før ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge før det er trygt å støpe negler for at de skal holde seg fine ? Jeg skjønner at det bør gjøres så næme som mulig, men hvor lenge før kan man gjøre det og fortsatt ha et fint resultat ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok trygt gjøre det en uke før. Og om det skulle skje noe med de til den store dagen kan du nok få ordnet det. Men ville kanskje tatt det 2 dager før om jeg var deg:)

Skrevet

som jeg sa, jeg skjønner at man bør gjøre det så nærme som mulig. men det har jeg ikke sjans til, så spørsmålet er hvor lenge sånne sitter fint ? eller for å spørre på en annen måte, når må de etterfylles? for ingen går vel med stygge negler i to tre uker før de fyller? jeg har lest på enkelte neglnettsider at man skal etterfylle etter tre til fem uker, så derfor antar jeg at man kan gå i to til tre uker iallefall før det blir stygt. erfaringer ?

Gjest Kiara!
Skrevet

Når jeg har hatt det tidligere har det holdt seg kjempefint 2-3uker de gangene jeg har vært flink med negloljen og slikt. :)

Så hjelper det å ikke ha en fysisk jobb eller en kløne.

Skrevet

takk for svar - Kiarapusen :)

jeg er helt nødt til å få gjort dette før vi reiser, og det er snakk om femten dager før. beauty of it er at jeg får fine negler til vi skal i et annet bryllup rett før vårt eget, men det hadde jo vært fint om de holdt seg fine til dagen vår også. jeg har hatt negler mange ganger før men det begynner å bli en goood del år siden så jeg husker ikke lenger hvordan det opplegget der var .. satser på å kline på nok blank neglelakk, og file overgangene når de vokser til ... bør gå bra ..... ? *håper*

Gjest Naria
Skrevet

Jeg synes neglene er absolutt finest den første uka.

Skrevet

Jeg synes neglene er absolutt finest den første uka.

det syns vi vel alle ;)

Gjest Kiara!
Skrevet

Vurderer noe av det samme selv siden en salong i Grenland som ligger nære nok til at jeg gidder omtrent ikke er å oppdrive. Ser ikke for meg at slike ting blir prioritert de siste dagene.

Filing og neglolje på neglbåndene gjorde hvertfall susen for meg sist. :)

Gjest Seajewel
Skrevet

To dager før. Og bruk oljen hyppig. Etter to og en halv uke, må de etterbehandles. Dette fordi neglen under vokser, og det vil bli en åpning langs lunula (halvmånen langs neglebåndet).

• 1 måned senere...
Skrevet

Neglene kan være nesten like fine etter to uker dersom det har blitt gjort skikkelig og med gode produkter samt at du er flink til å bruke negleolje. :) Selv synes jeg akryl holder seg pene lenger enn gel, men det er sikkert individuelt. Kan kanskje være en ide å be den som setter de på om å lage tuppen litt lenger inn på neglplaten enn hun ellers ville gjort slik at de kan gro ut uten at det blir stygt mellomrom? Det som oftest blir et problem etter en stund er luftbobler og selfølgelig at du får et mellomrom i smilet, siden gelen/akrylen gror ut.

Skrevet (endret)

ikke glem at dere ikke trenger å støpe negler lenger da jenter. Det finnes uv-lakk som varer like lenge og tar halvpartene av tiden å legge på og fjerne... Til halve prisen.

Endret av Wonders
Gjest Tirkes
Skrevet

Neglene mine vokser ganske fort i sommermånedene, og gel-lakk eller UV-lakk har en tendens til å få en kant ved neglebåndet etter ca 7-9 dager. Det holder seg lengre og finere på vinteren.

Jeg tok mine onsdagen når jeg giftet meg lørdagen, og jeg tok ikke kjempehensyn til dem i dagene før. Det var litt ekstra utstående pynt på et par negler, men alt holdt seg veldig fint til ut i bryllupsreisen, når kanten begynte å irritere meg. :)

Tok gelenegler, for har opplevd at akryl riper lettere. Mulig bare uflaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...