posture23 Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Jeg er kjempesjalu på min kjærestes ekskjæreste. Han er 10 år eldre enn meg, og var sammen med eksen sin i 6 år. De har nesten ingen kontakt, og eksen hans har fått ny kjæreste. Likevel tenker jeg på henne ofte. Jeg bor sammen med kjæresten min i samme leilighet som de to bodde i, sover i samme seng og alt sånt. Jeg tenker på hva de gjorde sammen, hvordan hun var, om han savner henne og sånne ting. Jeg tror ikke at de kommer til å bli sammen igjen, pga hvordan det forholdet ble slutt. Men jeg syns det er så rart å tenke på at han har vært sammen med noen andre så lenge, mens jeg aldri har hatt ett seriøst forhold før. Syns det er leit at jeg tenker sånn, og lurer derfor på om dere har noen tips som får meg til å slutte... Vi har bare vært sammen i 5 mnd, og jeg har snakket mye med kjæresten min om hva jeg tenker om det. Han sier masse fine ting til meg, og at han ikke savner henne, og at jeg må tenke på framtiden, men jeg klarer likevel ikke å tro han, selvom han ikke gir meg noen grunn til å tvile på at det er meg han vil ha. Det er så veldig kjipt ligge i sengen og tenke på at det har ligget en annen jente her i 6 år, som et eksempel... Bare jeg som er syk i hodet, eller kan dere også tenke sånn av og til...?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Melissa Horn - Lät du henne komme närmre er ikke laget uten grunn Slapp av, nyt kjæresten din, og så går tankene over etter en stund. Jeg hadde en kjæreste i to år, min første kjærlighet. Det er utrolig hvordan det føles som et HELT annet liv siden nå som jeg er samboer med en annen. Det er nesten såvidt jeg husker det. Anonymous poster hash: 5bdd0...092 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Kjempesjalu? Det høres jo ikke bra ut. Kanskje dere kan pusse opp da? Bytte ut sengen kanskje? Jeg vet ikke. Det er ikke all sjalusi jeg forstår meg så godt på. Anonymous poster hash: 82c95...153
posture23 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2013 Takk for svar! Nydelig sang, der kom tårene hehe Ja, vi kunne pusset opp, men vi skal mest sannsynlig flytte snart likevel, derfor er ikke det noe vits i nå. Jeg vil i alle fall tro det er sjalusi, på hans tidligere liv eller hva jeg skal si. Jeg ser de jo aldri sammen eller noe, men er bare at jeg skulle ønske det var meg han hadde opplevd alle de tingene med, de som han har opplevd sammen med henne foreksempel. Blir ikke det samme for han å dra til USA eller Paris med meg, når han allerede har vært der med eksen sin...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Men slik er det jo. Om dere skal flytte snart så er det ikke store vitsen med det nei. Om ikke en vil øke verdien litt da, noe som ofte lønner seg litt. Det kan jo høres ut som sjalusi. Det kan og høres ut som oppgitthet. Dem har gjort hva dem har, men det er ingenting å gjøre med det. Det er jo relativt mulig å forestille seg at de erfaringene er ferdig og ikke mulig å gjøre noe med, mens dem dere har nå kan dere gjøre til hva dere vil med. Det finnes ingen tak og eller begrensninger overhodet. Og det blir vel gjerne ikke det samme å dra til USA eller Paris med ham den første gangen, men om det skjer flere ganger blir jo saken seende litt annerledes ut, tror du ikke? Og slik vil det jo og være om dere skulle reise til noen steder der du har vært før men ikke han. Men jeg tror det sannsynligvis bare er den første gangen det vil føles litt rart. Anonymous poster hash: 82c95...153
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Du må bare leve med det! Hun er sin første og største kjærlighet, og du blir bare en lett kopi av det! Nummer 2 for alltid!
Heisenberg Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Du må bare leve med det! Hun er sin første og største kjærlighet, og du blir bare en lett kopi av det! Nummer 2 for alltid! For noe sludder. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skjønner deg. Hvis dere ikke skulle ha flyttet snart så ville jeg nok anbefalt en lett oppussing, men en ny seng kan dere kjøpe dere. Det er sårt å tenke på, men jeg kan love deg at han ikke tenker og sammenligner deg med eksen. Jeg bodde med en i 8 år, men jeg tenker nesten aldri på han. Vi reiste mye, men når jeg reiser til plasser jeg har vært før med mannen min så tenker jeg ikke på eksen. Det er en grunn til at det ble slutt! Prøv å snu tankegangen din, du plager bare deg selv. Slett de vonde tankene og heller fokuser på alt det fine med kjæresten din! Anonymous poster hash: e1eef...bf5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 "Hun er sin første og største kjærlighet, og du blir bare en lett kopi av det." Hææææ..? Tror du virkelig noen blir en kopi av noen? Da er du snevrere enn jeg trodde. Anonymous poster hash: 82c95...153 1
Caledonia Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Jeg hadde det på samme måte i starten av forholdet. Sjalusien forsvant bare av seg selv som tiden gikk (og jeg trodde ikke det var mulig...). Jeg trodde de to hadde opplevd alt mulig sammen og at jeg ble sammenlignet i alle situasjoner. Jeg skjønner nå at det overhodet ikke er tilfelle Skap egne minner og reis til nye steder. Det er uendelig med spennende plasser de to garantert aldri har vært
orgus Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Hvis du ikke klarer å distansere deg fra xen hans, og stadig be om bekreftelse/sammenligning fra han så tror jeg det kan bli passelig slitsomt i lengden, både for deg, han og forholdet. 1
posture23 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2013 Vi skal være vekk i 4 år for å gå på skole, så om vi fortsatt er sammen og flytter tilbake hit får vi nok pusse opp litt ja! Det er nok lurt at jeg føler meg litt hjemme her, og ikke bare ser ting her som hun har valgt for å få det fint. Hvordan kan jeg slette de tankene? Det vil kanskje gå over av seg selv etter en stund? Jeg skjønner jo at jeg blir en nummer 2... Håper bare jeg er bra nok, og at ikke hun gjorde ting han savner at ikke jeg gjør osv.. Det er jo muligens også en god ting at han har hatt en samboer i flere år. Ville kanskje vært rarere om han hadde vært 30 år og ikke hatt noe forhold i det hele tatt?
posture23 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. juni 2013 Ja, jeg merker jo allerede at det er slitsomt. Derfor trenger jeg hjelp til å få fjernet disse tankene...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Vel, folk er jo forskjellig. Det er vel rarere å gå i 30 - 40 år som jomfru f.eks. Og du må få bort alle tingene som hun har pyntet til med for å få det fint. Det meste av det hvert fall. Hvorfor trenger den slags å bli liggende fortsatt da? Tenk de kreative mulighetene man har, om man vil innrede et rom eller flere helt på nytt? Og gjør du det, så vil nok også disse tankene forsvinne litt etter litt, til de ikke er lengre. Om han selvfølgelig ikke har noe i mot dette da, men det kan du jo bare høre med ham om. Gjerne bare ligg frem tankene dine på et sølvfat og hør hva han synes ? Om du er en alright og trivelig jente, tror jeg neppe han vil se på det som urimelig akkurat. Jeg tror ikke jeg ville ha syntes det heller i grunn. Anonymous poster hash: 82c95...153
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Du blir ikke en nr.2! Overhode ikke! Hadde skjønt mer hvis han hadde hatt barn, men det har han ikke. Du er nr.1 i livet hans. Få ut det som minner om henne, pynteting etc. Det må vel kjæresten din synes er greit også? Anonymous poster hash: e1eef...bf5
Britt Banditt Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 Min første samboer er virkelig ikke min største kjærlighet.. Han tenker jeg sjelden/aldri på, gitt.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Han kommer til å dumpe deg om du fortsetter slik, makan! 1
Gjest Riskjeks Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Du blir ikke en nr.2! Overhode ikke! Hadde skjønt mer hvis han hadde hatt barn, men det har han ikke. Du er nr.1 i livet hans. Få ut det som minner om henne, pynteting etc. Det må vel kjæresten din synes er greit også?Anonymous poster hash: e1eef...bf5 En ny kjæreste er ikke nummer 2 når man har barn heller. Jeg har både vært gift med, og fått barn med en annen mann, og det forholdet er fortid. Hadde det ikke vært for barna hadde vi nok aldri hatt kontakt. Ikke fordi vi er uvenner, men fordi han ikke betyr noe som helst for meg mer (og jeg er ganske sikker på at det er gjensidig). TS; at han ikke har noe kontakt med henne, at hun også har ny kjæreste osv tyder på at det er helt over. At dere skal flytte betyr jo også en ny start på mange måneder (selv om jeg reagerer på at dere allerede bor sammen etter 5 mnd! Kanskje det er noe av grunnen til din usikkerhet - at dere har gått for fort frem?). At dere drar på ferie sammen til et sted der han og kjæresten har vært før, betyr ingenting. Jeg kan forstå tankegangen din, men virkelig. Det blir som å påstå at når en person har kysset en annen før deg, så er det aldri like fint å kysse deg M.a.o bare tull
posture23 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #19 Skrevet 11. juni 2013 Ja, det er helt over med de. Jeg syns bare det er rart og ubehagelig å tenke på.. Det har jeg ikke tenkt på før, Riskjeks.. jeg syns jo det er fint å kysse han, selvom jeg har kysset andre Vi bor forresten ikke offisielt sammen. Det er bare det at vi er naboer, og jeg bor fortsatt med foreldre.. Derfor overnatter jeg ofte hos han, og har klærne og toalettsakene mine osv her. Jeg har nesten sovet her hver dag, og brukt mesteparten av tiden min her etter at vi er sammen. Mulig det er å gå fort frem? Jeg ser jo hvertfall at vi går bra sammen, og at det ikke blir noe problem når vi skal flytte langt vekk sammen
Gjest Hans Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Tror ikke du er syk i hodet, men at du plager deg selv unødvendig. Dette er veldig enkelt, tro du meg. Hvis en seriøs og ordentlig mann har en eks, så er der en grunn til at hun er nettopp det. Og hvis denne mannen har gått videre og du har vært heldig å funnet han, så vil han i sitt hode være veldig klar over at du er ei helt annen kvinne en eksen. Og han vil se deg og dere for nettopp det dere er og har. Tenker han på eksen, vil han og være veldig klar over hvorfor hun er nettopp det. Grunnen til at jeg sier dette er at vi menn har behov og ønske om å ha ryddige tanker, og en klar grunn for å forstå hvorfor ting er nettopp slik de er. Så ikke problematiser og bli sjalu for noe du ikke har grunn til å bli sjalu for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå