Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte i ny jobb i juli 2012 og har dermed ikke så mye opptjening feriepenger. Jg får mindre utbetalt denne mnd siden det er feriepenger, enn hva jeg ville fått i fastlønn. Jeg skal heller ikke ha ferie denne mnd. Jobber i kommune og får derfor kun feriepenger. Tjener ikke da kommunen på at jeg da får utbetalt ca 10.000 denne mnd når min egentlige fastlønn er på nærmere 20.000? Hater denne ordningen!! Var forøvrig student året før og jobbet ingenting.

Anonymous poster hash: 0d06e...d7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du blir jo bare trukket for de dagene du skal ta ut ferie...

Anonymous poster hash: 5c803...248

AnonymBruker
Skrevet

..altså utover opptjening

Anonymous poster hash: 5c803...248

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke tar ut mer ferie enn du har tjent opp, vil du ikke bli trukket. Tar du ut full ferie, vil du selvsagt ikke få lønn som vanlig.

Anonymous poster hash: 4e64c...eb7

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har tjent opp fulle feriepenger kan de ikke pålegge deg å ta ut full ferie, men du har krav på å ta ut full ferie(tid). Mange arbeidsgivere trekker lønnen i juni og utbetaler i stedet feriepenger da. Man får da siden betalt når man tar ut ferie.

Men hvis du ikke har tjent opp fulle feriepenger, og ikke skal ta ut mer ferie enn det du har tjent opp til, da må du si ifra på forhånd. Før de kjører lønn. Lønningskontor har sjelden ansatt tankelesere og vet derfor ikke at du var student i fjor og ikke har feriepenger fra en tidligere arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...