AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Hei, jeg fikk en slags liten blødning på lørdag, bare litt rosa i trusen og litt på et tørk - rosa utflod. I natt våknet jeg med kvalme og måtte løpe på do for å kaste opp. Var dårlig da jeg våknet også, men det bedret seg etter litt mat. Kom til å tenke på at jeg hadde festeblødning da jeg ble gravid med førstemann, og lurer på om det kan være det samme jeg har hatt nå, selv om jeg bare er ca midt i syklusen nå. Vi prøver ikke å få barn og jeg håper at jeg ikke er gravid. Men når kan jeg tidligst ta en test? Tror jeg kommer til å gå til hundene om jeg må vente i 2 uker, kommer til å kjenne etter på alt Noen som har erfaring med festeblødninger og når fikk dere andre symptomer? Jeg husker ikke helt når jeg ble dårlig forrige gravfelt gang.Anonymous poster hash: a6dae...a49
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Joda, bare innrøm det, du er prøver ? Er man ikke prøver så er det ikke sånn at man følger så godt med på festeblødninger og symptomer, tror man ikke hadde tenkt på det egentlig. Samme svarene til alle andre, du kan med en vanlig test, teste ca 14 dager etter eggløsning. Hvis du har ekstra sensitive tester kan du teste et par dager før IKM. Ikke vanlig å være kvalm så tidlig, da hcg nivået ikke har kommet seg høyt opp. Vanlig fra uke 6-7 og utover. Anonymous poster hash: b95d1...f82
MyElixir Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Mener festeblødningen, dersom man får det, er rundt 8 dgr før forventet menstruasjon?! Da er det for tidlig med kvalme. Er det ikke noen graviditetstester som kan påvise/utelukke graviditet så tidlig som en uke før mens? Løp og kjøp, så slipper du engste deg for uønsket graviditet, for det er ikke noe godtmå gå rundt slik. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Jeg fikk ikke festeblødning overhodet, men har derimot fått sporblødninger endel andre ganger mellom menstruasjon uten at jeg var gravid. Kvalm var jeg dog en dag ca 7-8 ds før forventet menstruasjon, men kastet ikke opp. Du får uansett ikke vite noe sikkert før når du forventer menstruasjon, tester kan jo være ustabile. Og dette med at positiv test er positivt test uansett er tull, jeg har brukt "dyre" apotektester som ble positive uten at jeg var gravid samme dag jeg skulle ha mens. Blødningene kom noen timer etterpå som vanlig og forventet. Anonymous poster hash: 10ac5...6ab
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Takk for svar! Jeg får vel gjerne smøre meg med tålmodighet om jeg klarer det. Det er ikke gøy å gå rundt sånn nei. Joda, bare innrøm det, du er prøver ? Er man ikke prøver så er det ikke sånn at man følger så godt med på festeblødninger og symptomer, tror man ikke hadde tenkt på det egentlig. Samme svarene til alle andre, du kan med en vanlig test, teste ca 14 dager etter eggløsning. Hvis du har ekstra sensitive tester kan du teste et par dager før IKM. Ikke vanlig å være kvalm så tidlig, da hcg nivået ikke har kommet seg høyt opp. Vanlig fra uke 6-7 og utover. Anonymous poster hash: b95d1...f82 Må bare henge meg opp i første avsnittet ditt der selv om jeg vet at jeg ikke trenger å forsvare meg for noen. Nei vi er ikke prøvere. Jeg går og tenker på sånt og følger ekstra med fordi jeg har blitt gravid mens jeg har gått på p-pillen to ganger, den første graviditeten endte i SA, og den andre er nå 4 år og sover søtt i sengen sin. Jeg tåler ikke lenger hormonprevansjon (ikke funket det heller?), så vi bruker "sikre perioder", hopper av i svingen, og noen ganger bruker vi kondom. Vi vet det er risky og det blir ikke voldsomt mye sex. Vi vil ikke begynne å prøve før om tidligst 18 måneder pga karriere og økonomi. Så det. Anonymous poster hash: a6dae...a49 1
tonelillevenn Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Tester kan vise feil hvis de tas for tidlig, så du må nok smøre de gmed tålmod ja. Prøv når du skal ha mensen, ta en ny test en uke etterpå om den første er negativ og du ikke får mensen. Lykke til. Jeg tåler heller ikke hormonprevensjon, er ikke så bra for kroppen heller. Sjekk ut www.pfc.no Personlig fruktbarhetscomputer. Den bruker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå