Gå til innhold

Zoely, min aller beste venn

Gjest Alatarie

Anbefalte innlegg

Gjest Alatarie

Jeg vet det er lite å finne på nettet om erfaringer med bruk av p-pillen Zoely, så tenkte jeg at jeg kunne dele mine erfaringer.

Først vil jeg bare si at jeg vet alle reagerer ulikt, og det er ikke sikkert at akurat du opplever det likt som meg.

Jeg begynte på p-piller når jeg var 18 år. Da gikk jeg på diane pga kviser. Etter halvannet år med denne begynte jeg å få litt blodig utflod. Jeg gikk til legen og tok ulike tester, og hun ville jeg skulle prøve yasminelle. Med yasminelle hadde jeg mensen i 3 uker i strekk. Likevel gikk jeg på denne i halvannet år også før jeg gikk over til microgynon. Med microgynon reagerte jeg helt likt som med yasminelle. Mensen hele tiden. Jeg begynte å bli veldig fortvilet og trodde ingenting skulle virke på meg.

Etter flere tester som ikke gjorde legen noe klokere fikk jeg en resept på Zoely. Jeg trodde naturligvis at dette ikke kom til å hjelpe noe, men der tok jeg feil!

De første månedene var preget av uregelmessig mens, men likevel totalt sett færre dager med blødninger enn det jeg hadde før. Så etter et halvt år ble jeg vant med å ha bare fem dager med mens midt på brettet, før jeg også hadde mensen når jeg skulle. Nå har det likevel stabilisert seg så mye at jeg må bare dele dette med dere andre fortvilte p-pille brukere. Jeg har helt regelmessig mens!!! hver måned har jeg en mini blødning midt på brettet, før jeg får mensen i 4 dager når jeg faksisk skal. Den ene dagen midt på brettet er sååå mye bedre enn 3 uker i strekk! I tillegg vet jeg at denne lille blødningen kommer på dag 12 av brettet, så dette er ikke noe problem.

Andre bivirkninger merker jeg heller ikke noe til, kanskje har sexlysten gått ned litt. Og sed tanke på at jeg har hatt problemer med kviser siden jeg var 8 år gammel så er jeg naturligvis livredd for å få flere enn jeg allerede har. Men vil egentlig si Zoely kanskje har forbedret huden min en smule.

Så vil absolutt anbefale jenter som kan kjenne seg igjen i min historikk om å kanskje prøve denne p-pillen. Den er riktignok dyr, men for min del verdt det :biggrin:

Også er det jo viktig å smøre seg med litt tålmodighet, legen min ville jeg skulle prøve zoely i bare 2 måneder, det syntest jeg var litt lite så gav dem over et halvt år før jeg virkelig så resultater. Men så var jeg jo så vandt med blødninger fra før av, at det halve året var ikke mer plagsomt enn jeg allerede hadde hatt.

Håper dette var til hjelp for dem som leter litt etter andre erfaringer med Zoely ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk også zoely etter mange tester, og en påvist cyste i underlivet. Viste seg at kroppen min er å "flink" at den hadde brukt hormonene i Yasmin så fort at jeg egentlig var uten beskyttelse. I tillegg blødde jeg 3 av 4 uker i mnd og hadde jernmangel. Derfor fikk jeg zoely.

Bivirkningene jeg har så langt er at jeg ikke får mensen (har tatt test, er ikke preggers) og at jeg blir mer lettrørt. Kanskje også antydning til større pupper, noe jeg setter pris på ;) Men jeg er veldig fornøyd, og håper at dette fortsetter :D

Anonymous poster hash: 45914...1b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...