Gå til innhold

Infeksjon før mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kona og jeg problemer hver måned en uke før hun får mensen. Tydelig at det er en bakterieflora som blomstrer opp som en følge av noe hormoner eller noe, men ihvertfall er det slik at dersom vi sex i denne perioden blir vi begge angrepet av "noe" som gir kløe, utslett og sår og som er svært plagsomt. På penis tørkes huden ut og sprekker, samtidig som det kløer og væsker.

Legen hadde ikke noe godt svar på hva dette var.

Er det noen her som har erfart noe tilsvarende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er antagelig soppinfeksjon! Det er veldig vanlig, og en gang jeg var innom apoteket for å kjøpe Canesten, fikk jeg opplyst at det var svært mange kvinner som lett fikk soppinfeksjon like før eller i forbindelse med menstruasjon. Det visste jeg faktisk ikke. Men jeg merker jeg har lett for å få det selv.

Mange synes det er flaut med soppinfeksjon, er redd de har dårlig hygiene osv. Men det er tvert i mot ofte det motsatte som er tilfelle, at man vasker seg altfor mye og ofte, og faktisk forstyrrer den naturlige bakteriefloraen i skjeden og i underlivet! Men man vil jo gjerne være ren, da... :roll:

Men altså: I forbindelse med mens er det nok hormonene som har skylda. Og mannen kan også bli smittet av soppinfeksjonen, og bør smøre seg med Canesten eller annen salve. Vanligvis er dette veldig effektivt. Kvinnen må i tillegg helst bruke en stikkpille i skjeden. Det fås kjøpt combipakke med stikkpille og salve på apoteket!

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...