Gå til innhold

Fristende lavkarbomat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på lavkarbo i 9 dager nå, og kjenner jeg begynner å slite. Er syk, uvel, slapp, deprimert fordi jeg er ensom (sutre-modus, yes), og er sulten, men tanken på omelett (eller noe annet som har med egg å gjøre), kjøtt med grønnsaker og annen "ren og sunn" mat gjør meg rett og slett kvalm. Har hatt null matlyst de siste dagene, og har knapt spist noenting.

Sliten, trist og lei. Har -veldig- lyst til å hive meg over en hamburger med chips (nei, bare burgerkjøttet frister ikke, det er ikke engang den beste delen av et slikt måltid :P ), men vet inderlig godt at jeg ikke burde. Dette er en kjip dag, rett og slett. Vanligvis ville jeg stappet i meg is, potetgull og junkfood for å føle meg bedre en stund. Men jeg kommer til å angre som en hund og bli rasende på meg selv om jeg gjør dette nå. Har bare spist en skål blåbær med litt kesam hittil i dag..

Forslag til noe som smaker godt, og er lavkarbovennlig?

Anonymous poster hash: 9f8e1...e86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kakao med fløte og sukrin

Salte mandler

Eggedosis med vanilje og sukrin

• Liker 2
Skrevet

Litt vanskelig når du ikke skriver noe om hvor mye karbo som er greit... Taco uten skjell/lefse? Bacongull med dip? Lage panna cotta med kunstig søtningsmiddel? Pepsi Max? Lavkarbo-pizza? Min middag i dag blir squash der jeg skraper ut innmaten og fyller med tacokrydret kjøttdeig og steker med ost på toppen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme, noe som minner om skikkelig "junk food".. Synes det begynner å bli ensformig i matveien her, er også syk med dårlig matlyst og alt jeg ikke kan spise frister :P

Anonymous poster hash: a031a...7c9
AnonymBruker
Skrevet

lage egne hamburgerbrød av sesammel? :)

Anonymous poster hash: 522bd...aae
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg kokeboken "tilbake til røttene" av Thomas Rode Andersen.

Mye god mat der!

Du kan jo spise litt frukt også. Eller bær.

• Liker 1
Skrevet

Gå inn på fotballfrue.no og søk på Mandelgrøt. den var knall god!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Lakseburger fra fotballfrue sin blogg :)
- Chili con carne med rømme.
- Hamburgerbrød (lavkarbo), stek kjøttet og lag friens fries av sellerirot.

Anonymous poster hash: 6406d...2c5
  • Liker 1
Skrevet

Fotballfruen har stjålet de fleste oppskrifter fra lavkarbo.no :P

Jeg anbefaler boka som nevnt over,samt å sjekke ut forumet lavkarbo.no .Det er mange forskjellige oppskrifter der,både frokost,lunch og middag.Samt desserter og slikt.

• Liker 1
Skrevet

Lag denne pizzaen med det fyllet du liker best (f.eks. kjøttdeig og løk, eller biffstrimler, eller pepperoni...). Jeg lover deg, det smaker skikkelig junkfood! Minner om vanlig, hjemmelaget pizza, smaker ikke omelett med kjøtt på slik de fleste lavkarbovariantene gjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...