Togfruen Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Som nevnt lurer jeg på hvor lenge i forveien vi kan kjøpe inn alkohol til festen. Bryllupet skal være august 2014. Øl og vin venter vi med til ca påsken neste år. Ellers skal vi kjøpe Cognac, Baileys og Amarula, og muligens noe whiskey. Er dette noe vi kan kjøpe når vi likevel skal gjennom taxfreen i sommer?
Gjest navnelapp Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Alt av sprit unntatt Baileys ville eg ha kjøpt så snart som råd er. Siste jula ønskte vi oss konjakk i julegåve av dei av søskena våre som reiser mykje. Vi fekk nok konjakk...
Gjest Ahs Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Selvfølgelig:-) Vi hamstrer til vårt juli bryllup 2014:-) Vinen er det lurt å kjøpe på polet, med en avtale om at dere kan få levere tilbake uåpnede flasker. Det er vel bare å bestille i god tid og så hente det på polet når bryllupet nærmer seg. 1
CathFoto Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Sjekk holdbarheten, men som regel har Bailey's flere års holdbarhet så burde ikke være noe problem med mindre du åpner den. 1
Gjest navnelapp Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Eg drikk ikkje Baileys, men eg har ei venninne som er veldig glad i det, og ho vil ha den "fersk". Den er jo mjølkebasert, så det heng på greip. Ein bør iallfall ikkje ta av flaska, og så sette den "på vent".
CathFoto Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Eg drikk ikkje Baileys, men eg har ei venninne som er veldig glad i det, og ho vil ha den "fersk". Den er jo mjølkebasert, så det heng på greip. Ein bør iallfall ikkje ta av flaska, og så sette den "på vent". Så lenge den ikke er åpnet og innenfor holdbarhetsdato så er det ikke noe problem. 2
Togfruen Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2013 Takk for svar folkens! Vi skal også lage hjemmelaget bærlikør, så det blir nok kjøpt en del forsyninger på taxfreen i sommer
Togfruen Skrevet 12. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2013 Baileys går vel på vinkvoten sånn som jeg har regnet meg frem til, siden den er under 22 %.
Gjest Kiara! Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Baylies går som vin så det er bare å hamstre. Det er også veldig mye av blandevann som lønner seg veeeeeldig å handle i Sverige bla Tonic vann.
Gjest Ahs Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Til de som skal kjøpe inn drikkevarer, har dere en liste over hva slags utvalg dere skal ha? Kan den i såfall deles? :-) (og hva slags type konjakk, likør, whisky,tequila etc?.
Gjest Kiara! Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Ja, det har vi. Vi har et barkart, fryktelig lang liste som vi har kjøpt alkohol til, så må vi ha en liste over hvilke blandevann som også hører til + pynt/tilbehør som bær, sitron, lime, salt etc. 55gjester (dette blir laaaaaaaaaangt). Barmeny: GT FjellbekkScrewdriver Bacardi razz Irish Coffee Mojito Strawberry Daquiri Whisky Cosmopolitan Prosecco Margarita White Russian Tequila Sunrise Cuba Libre Long Island icetea San Fransico Ølmeny San Miguel flaske Dark Porter fat Belgisk Wit fat Amber Ale fat India Pale Ale (IPA) fat Vin foreløpig ikke bestemt. Handleliste: Baylies vanlig 3/4l Cognac Braastad v.s.o.p 3/4l Cointreu 1l Gin Bombay 2l Vodka Smirnoff 2l Bacardi Razz 1l Bacardi rum 3l Jameson whisky 1l Whisky - Glenfidich...??? 1l + + Tequila - Sierra 1,75l Kahlua x1 Så har jeg bestilt maaaaaasse isbiter og frosne jordbær. Hamstret Tonic vann i Sverige. Men nå er det nok, det er for mye av det meste håper jeg.
panic-attack Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Ja, det har vi. Vi har et barkart, fryktelig lang liste som vi har kjøpt alkohol til, så må vi ha en liste over hvilke blandevann som også hører til + pynt/tilbehør som bær, sitron, lime, salt etc. 55gjester (dette blir laaaaaaaaaangt). Barmeny: GT FjellbekkScrewdriver Bacardi razz Irish Coffee Mojito Strawberry Daquiri Whisky Cosmopolitan Prosecco Margarita White Russian Tequila Sunrise Cuba Libre Long Island icetea San Fransico Ølmeny San Miguel flaske Dark Porter fat Belgisk Wit fat Amber Ale fat India Pale Ale (IPA) fat Vin foreløpig ikke bestemt. Handleliste: Baylies vanlig 3/4l Cognac Braastad v.s.o.p 3/4l Cointreu 1l Gin Bombay 2l Vodka Smirnoff 2l Bacardi Razz 1l Bacardi rum 3l Jameson whisky 1l Whisky - Glenfidich...??? 1l + + Tequila - Sierra 1,75l Kahlua x1 Så har jeg bestilt maaaaaasse isbiter og frosne jordbær. Hamstret Tonic vann i Sverige. Men nå er det nok, det er for mye av det meste håper jeg. 1 liter med razz syns jeg var lite er det jeg knerter i meg på en kveld
Gjest Kiara! Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 1 liter med razz syns jeg var lite er det jeg knerter i meg på en kveld 1liter?!?! Det er noe vi allerede hadde som ikke blir drukket av oss. Så den blir med så får vi håpe den forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Syns det var litt lite av hver type sprit, men nok totalt sett. Syns det er supert med en barmeny med godt utvalg men da syns jeg man skal ha mulighet til å velge en god stund også. Her mistenker jeg at det blir veldig fort tomt for favorittene og så må de som står i baren raskt stryke ut/si at det er tomt. Ville heller gått for færre drinker og kunne tilbydt disse hele kvelden. Anonymous poster hash: 55aaa...57c
Gjest Kiara! Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Syns det var litt lite av hver type sprit, men nok totalt sett. Syns det er supert med en barmeny med godt utvalg men da syns jeg man skal ha mulighet til å velge en god stund også. Her mistenker jeg at det blir veldig fort tomt for favorittene og så må de som står i baren raskt stryke ut/si at det er tomt. Ville heller gått for færre drinker og kunne tilbydt disse hele kvelden. Anonymous poster hash: 55aaa...57c Hva er det du synes er lite av da hvis du tar utgangspunkt i min liste? Det verste som kan skje er at vi må kjøpe inn mer, det heller er ikke noe problem. Vi har tatt utgangspunkt i festplanleggern sin liste å der er vi en flaske over i de fleste tilfeller med unntak av vodkaen som jeg tror vi må ha 2 til av. Når det serveres vin, øl og andre ting går det jo ikke så mye drinker, det er heller ikke selvmixing så det er 4cl ikke mer i hver drink. Fokuset er også i stor grad på Øl fremfor drinker som tar tid å lage. Det er tappetårn som det er fri tilgang til så vi regner med at det er der de fleste forskyner seg fra utover kvelden. Endret 12. juni 2013 av Kiara!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Ok, men da forstår jeg litt bedre. Syns bare det var så veldig mye å velge i og om la oss si 50 gjester ønsker en GT så er det tomt for GT resten av kvelden, men om fokuset ligger på øl og vin så gir jeg meg - det blir sikkert bra! Anonymous poster hash: 55aaa...57c
panic-attack Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 1liter?!?! Det er noe vi allerede hadde som ikke blir drukket av oss. Så den blir med så får vi håpe den forsvinner. bland razz med sprite (brusen) så har du verdens beste drink + på en Jacuzzi å du har en helaften :D
CathFoto Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Til de som skal kjøpe inn drikkevarer, har dere en liste over hva slags utvalg dere skal ha? Kan den i såfall deles? :-) (og hva slags type konjakk, likør, whisky,tequila etc?.Vi har ikke bestemt drinker ennå, så blandevann er ikke på listen. Vi følger listen fra min venninnes bryllup som hadde 80 gjester, vi ber 70. Også skal vi selvfølgelig kjøpe øl i tillegg til denne listen. Alkohol til 80 stk: 48 rødvin (De hadde igjen 10 flasker) 24 hvitvin 12 musserende 10 rosévin 3 l cognac 3 l Baileys 3 l vodka 3 l gin 2 l whiskey 2 l eplesnaps (skal brukes til appletini) 3 l rom Mineralvann: Brus Eplemost 28 kaffeposer (til store kanner) Endret 12. juni 2013 av CathFoto
Gjest Kim Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Du kan kjøpe inn alt untatt vin, øl og cream likører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå