linfrø Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Tenkte å begynne å planlegge/pakke sykehusbag nå etterhvert. Vet det er masse info på nett og lister osv. men jeg spør likevel i håp om at dere som har født har noen råd. Skal føde på KK i Bergen (Haukeland) hvis det har noe å si. I disse listene står det jo f. eks behagelige klær og truser og ammebher osv. til mor. Men hvor mange? Jeg vet jo ikke om alt går "perfekt" og jeg kan dra hjem etter 1 dag eller om jeg må være der i 5 dager. Hva hvis det plutselig blir hastekeisersnitt, da må jeg vel være der lengre? Jeg har lyst til å kjøpe nye klær sånn at jeg kan ta på meg myke og deilige klær etter fødsel og ikke bare gamle stygge joggebukser og trenger derfor en pekepinn på hva jeg har bruk for da jeg syns det er vanskelig å be samboer dra hjem å hente, tipper han tar "feil" da... hehe. Jeg er også en typisk stringtrusejente, og må derfor gå til innkjøp av "store, behagelige truser". Hvor mange trenger jeg? Jeg aner jo ikke om jeg kommer til å blø ihjel klærene hele dagen og trenger 8 skift på en dag eller om det holder med 1-2-3 bukser og 1 truse pr. dag.. Noen råd/erfaringer? Jeg har tenkt å være på sykehuset "så lenge som mulig", dvs. til jeg får beskjed om at jeg er klar for å dra hjem. Ønsker å få hjelp med amming og "utnytte" den hjelpen jeg kan få, da jeg aldri har gjort dette før:-) Og ellers videre; hva mer trenger jeg? Tar jeg med paracet f. eks? Og hva med amme-bh? Når skal jeg kjøpe det? Jeg har jo enda noen uker igjen og jeg syns ikke brystene mine har vokst i svangerskapet (enda), bruker iallefall fortsatt samme bher som før, kanskje jeg har fått øøøørlittegrann fyldigere bryst, men ikke noe særlig merkbart.. Forstår det sånn at brystene gjerne ikke vokser før ETTER fødselen, og da MYYYYYE. Hvordan skal jeg da kjøpe amme-bh? Jeg må vel ha 1-2-3 stk. med på sykehuset? Foreløpig har jeg kun kjøpt amme-singlett fra h&m og har fått noen STORE ull-amme-innlegg i gave som dekker halve magen min, hehe. Råd ang. amme-bh? Videre: Kan jeg ta med et par antrekk til babyen eller får jeg ikke bruke egne klær på den? Og må jeg ta med madrass,saueskinn, dyne til babyen? Den skal jo ikke sove på brukt madrass har jeg lest.. Hva med tepper til babyen? Smokk? Ammepumpe?? Herregud så vanskelig, hva trenger jeg egentlig å ha med? Jeg føler jeg har/skal kjøpe alt som trengs og anbefales og kommer ikke til å mangle noe før babyen blir født, men vil jo ikke komme på sykehuset med 4 kofferter og virke skikkelig diva... Jeg vil være godt forberedt da jeg hater og ikke ha kontroll på praktiske ting. Jeg er veldig på å planlegge og organisere typisk... Tar jeg med egne bind til meg selv? Egne bleier til babyen? Hvilken størrelse på begge deler/merke? Hvordan er det med mat/måltider på kvinneklinikken? Jeg har ikke vært på sykehus før... Hva hvis jeg er sulten midt på natten? Hva om jeg ikke liker middagen, kan jeg sende samboer ut og kjøpe mat og ta med inn eller er ikke det lov? Hvor lenge er det vanlig å være på sykehuset etter fødsel? Hva hvis man tar keisersnitt? Hvis alt er bra med baby, hvilke "problemer" kan gjøre at jeg likevel må bli lengre på sykehuset? MÅ jeg ha med meg noen til å passe på meg i dusjen eller på do? Her var det 1 million spørsmål, men jeg er bare helt blank på dette og vil være godt forberedt og slippe å ligge på sykehuset å beskymre meg for at jeg har blødd i stykker alle trusene og buksene og at samboer kommer dragende med en hvit bukse f. eks.. Tar i mot alle svar med STOR takknemlighet! Tusen takk for at du orket å lese alt, og svare!!
Orchideae Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Angående truser, det brukte jeg ikke. Fikk nettingtruser og bleier på sykehuset, noe annet hadde ikke holdt.. Ammebher kjøpte jeg tre av rett før termin, men de passet ikke lenger da melken kom, så jeg ville ha kjøpt noen billige og heller investert i bedre når den kommer. Mykt toalettpapir, hårføner og lignende hadde jeg med, men brukte det ikke. Jeg hadde hatt med: Ammebh Tannbørste Tannkrem Sjampo, balsam og dusjsåpe Kamera Mobil+lader Deodorant Hårbørste Ammeinnlegg (engangs og ull) Brystvortesalve Joggebukser (en per dag) Ammetopp Cardigan/hettejakke eller andre som er lette å åpne Klær til baby Gulpekluter Teppe til hjemreisen Smokk Litt lettvint snacks Edit:la til litt Endret 12. juni 2013 av Orchideae
Sissa Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Her holdt det med en ammebh (puppene mine vokste ikke noe særlig mens jeg var på sykehuset, melka kom først når jeg hadde kommer hjem), en singlet, en hettegenser og en løs t-sjorte, to joggebukser (kjøpte nye, for da er de ekstra myke og gode) og to store, gode truser. Tannbørste og deodorant. Ammeinnlegg. Jeg pakket nok med mye mer småting som var kjekt, men jeg husker ikke i farta. Man får jo nettingtruser på sykehuset, så jeg brukte egentlig bare egen truse den dagen jeg skulle dra hjem. Jeg pakket med alt for mye (mer enn det jeg har skrevet), og brukte ikke halvparten. Jeg pakket også med sminke og hårføner, men brukte det ikke. Hadde ikke ork til å sminke meg, jeg sov i tide og utide så da hadde sminken bare blitt stygg uansett. Om det plutselig blir sånn at du må være der lenger kan du vell få samboeren din til å dra hjem og hente mer? Selvfølgelig kan du pakke med egne klær til babyen! Jeg syns klærne de hadde på sykehuset var upraktiske, siden det var overdel og underdel hver for seg, og overdelen klumpet seg bak ryggen osv. Dette ble kanskje litt rotete svar, men har ikke tid til å skrive mer. Håper det hjalp litt!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Fødte på Haukeland for ikke så lenge siden, og svarer på noen av spørsmålene dine. Du får store og behagelige boksere, bind i alle varianter, mykt toalettpapir, sykehusskjorte, kluter, (upraktiske) omslagsskjorter til babyen (så ta gjerne med klær selv), helsetepper, dyne til baby og bleier i flere størrelser. Ta gjerne med eget teppe til babyen, stort sett alle hadde det. Ville hatt med minst to amme-bher, blir fort flekker. Ammepumpe trenger du ikke ta med. Måltidene er åtte, tolv, fire og åtte. Du kan ha litt mat på rommet som nødproviant, men er usikker på om det er lov å ta med middager og slikt. Helt grei mat, jeg var så sulten at jeg spiste hva som helst uansett. Lykke til med pakkingen. Anonymous poster hash: d773c...654
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Av klær så holder det vanligvis med 1 skift pr dag. Jeg har født to ganger og har aldri blødd gjennom eller lekket så mye melk at jeg har vært nødt å skifte klær. Legg klar noen klær hjemme som samboeren din kan reise hjem å hente om det skulle være behov for det(Ligger det klart så vet du hva han tar med) Engangstruser og bind får man på sykehuset. Ammebh'er har jeg fint kunnet kjøpe før fødsel. Brystene har vokst litt med det samme melken kom, men det var bare noen dager før de gikk tlbake til mer normal størrelse. Klær til babyen gjør du som du vil med, man får klær på sykehuset(hvertfall gjør man det på KK, Haukeland). Men må ha med klær til hjemreise. Bleier trenger du heller ikke ta med, de bruker tøybleie fram til de begynner å tisse, deretter får man en gangsbleier. Madrass trenger du heller ikke ta med, sååå krise er det ikke med brukt madrass. Jeg fødte min andre på KK for to år siden, eller jeg lå hvertfall på barsel, fødselen var overstått før jeg kom fram. Jeg havnet på Storken og vi var så heldige å få familierommet. Det fikk vi ha i ett døgn, da var alternativene flermannsrom eller å reise hjem. Jeg var i kjempeform og valgte å reise hjem. Etter første fødsel var jeg litt mer medtatt(pga blodtap), så da var jeg der i 4 dager. Dette var et annet sykehus med en langt mindre fødeavdeling enn KK, så der fikk jeg være så lenge jeg ville. Men 4. dagen ville jeg hjem, samme hva de sa(de ville jeg skulle være til ammingen var godt etablert, babyen hadde litt problemer med å ta ene brystet) Ikke ha så store forhåpninger om hjelp til amming eller annen hjelp. Det er dessverre ingen kjære mor å føde og å være nybakt mor, hvertfall ikke på KK. Du får nok litt hjelp om du spør, men noe dikkedikk og dilledall må du ikke forvente. De ser også helst at man reiser hjem så fort som mulig. Jeg fikk hvertfall inntrykk av det, men det var kanskje fordi jeg var andregangsfødende, i fin form og trygg på mammarollen. Eneste jeg reagerte på var at jordmoren skrev i papirene at melken var kommet og ammingen godt etablert. Akkurat det stemte ikke særlig. Babyen tok riktignok brystet fint, men jeg hadde ikke fått noe melk. Ikke at det gjorde meg noe, jeg hadde problemfri amming sist og regnet med at det ville gå bra denne gangen også siden babyen hvertfall tok brystet fint og riktig. Forhåpentligvis hadde ikke en usikker førstegangsfødende blitt sendt hjem med samme kommentar i papirene, men man vet aldri med KK. Anonymous poster hash: 9bcae...0d5
Gjest Amber Rose Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg pakket med meg masse tøy både til meg og baby, men fikk kun bruk for 1 antrekk til den dagen vi reiste hjem. Jeg hadde en vanlig fødsel med smårifter, men var alikevel helt mørbanka i hele kroppen , så jeg gikk bare rundt i sykehuskjortler hele tiden. Vanlige truser hadde vært helt uaktuelt de første dagene etterpå. Var nødt til å bruke bleiene på sykehuset og nettingtruser utpå. Amme-bh trengte jeg heller ikke fordi melka kom når jeg kom hjem. Paracet og brystvortekrem fikk jeg på sykehuset. Sengetøy og madrass trenger du heller ikke. Madrassen de har på sykehuset er plastbelagt så det er ingen fare for at det er noe "farlig" som har trukket ned i madrassen. Synes du skal pakke med deg: Tannbørste + tannkrem Sminke Sjampo, balsam og dusjsåpe Kamera Mobil + lader Fuktighetskrem Tights eller joggebukser Behagelige topper eller t-sjorter Genser eller jakke Store truser og bh Litt tøy til babyen
Muskat Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Jeg ble fryktelig tør på leppene etter fødselen og lufta på sykehuset, så måtte sende samboeren for å kjøpe lepsyl Kan være lurt å ha med seg noe son gir deg energi under fødselen, hvis den drar ut i tid. F.eks noe som inneholder fruktsukker eller evt. Energi drikke. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Jeg hadde keisersnitt og jeg vil anbefale deg at du tar med gravidjoggebukser:-) Jeg brukte gravidbuksene lenge etterpå, rett og slett fordi de var mest behagelige å ha på når man har et stort sår som skal gro! Ellers så har du fått mange gode tips her. Brukte forøvrig sykehustruser lenge også, av samme grunn som nevnt over:) lykke til! Anonymous poster hash: 895b6...ce4
gjärd Skrevet 13. juni 2013 #9 Skrevet 13. juni 2013 Jeg hadde bla med meg; lypsyl, hårstrikker, vannflaske og litt snacks. Mobil lader og kamera + lader er også bra og ha med. Jeg hadde også med en blokk og kulepenn og skrev ned det jeg husket av fødselen. Det er jeg veldig glad for i dag, for nå husker jeg ikke halvparten ;-)
Kakaoen Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Jeg født i Kristiansand. Og hadde med meg et hav av klær. Jeg brukte ammebh 3 ganger. 1. den dagen vi fikk masse besøk, 2. når jeg var på jm time og lærte om amming og 3. når vi dro hjem. Jeg bodde i sykehusskjorta hele oppholdet og ble sur når samboeren min ba meg ta på meg en bukse Jeg var så varm at jeg gikk rundt i gang også kun iført denne skjorta. Den var så behagelig å ha på Ammebh var pyton fordi jeg ble så sår på brystvortene. Brukte også litt romslige undiser. Greit å bruke med bind. Jeg fikk mat og bind. Og klær til babyen om jeg ville. Hadde med egne klær til han da. 3 bodyer pluss hentesett. Og brukte opp alle 3 bodyene siden gutten likte å tisse når vi tok av bleia Jeg var på sykehuset i 4 dager. Til mini hadde tatt alle prøvene og amminga var etablert. Mulig de "kaster" deg ut tidligere nå på sommeren siden det er mer hektisk der da enn i november Du trenger ikke ha med bleier, bind, dyne, madrass til babyen. Og Brystpumpe får du låne på sykehuset. Som sagt, jeg drassa med meg alt for mye. Eneste jeg brukte av det jeg hadde med var den ene kosebuksa, et par singletter, et par underbukser og en stor og god genser Neste gang kommer jeg ikke til å ha med meg halvparten engang.. og skal definitivt stjele med meg en sykehusskjorte hjem
Gjest Amber Rose Skrevet 14. juni 2013 #11 Skrevet 14. juni 2013 Jeg født i Kristiansand. Og hadde med meg et hav av klær. Jeg brukte ammebh 3 ganger. 1. den dagen vi fikk masse besøk, 2. når jeg var på jm time og lærte om amming og 3. når vi dro hjem. Jeg bodde i sykehusskjorta hele oppholdet og ble sur når samboeren min ba meg ta på meg en bukse Jeg var så varm at jeg gikk rundt i gang også kun iført denne skjorta. Den var så behagelig å ha på Ammebh var pyton fordi jeg ble så sår på brystvortene. Brukte også litt romslige undiser. Greit å bruke med bind. Jeg fikk mat og bind. Og klær til babyen om jeg ville. Hadde med egne klær til han da. 3 bodyer pluss hentesett. Og brukte opp alle 3 bodyene siden gutten likte å tisse når vi tok av bleia Jeg var på sykehuset i 4 dager. Til mini hadde tatt alle prøvene og amminga var etablert. Mulig de "kaster" deg ut tidligere nå på sommeren siden det er mer hektisk der da enn i november Du trenger ikke ha med bleier, bind, dyne, madrass til babyen. Og Brystpumpe får du låne på sykehuset. Som sagt, jeg drassa med meg alt for mye. Eneste jeg brukte av det jeg hadde med var den ene kosebuksa, et par singletter, et par underbukser og en stor og god genser Neste gang kommer jeg ikke til å ha med meg halvparten engang.. og skal definitivt stjele med meg en sykehusskjorte hjem Jeg har jo allerede skrevet her, men det du skriver stemmer akkurat med hvordan jeg også hadde det. Jeg fødte også i Kr.sand
Kakaoen Skrevet 14. juni 2013 #12 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har jo allerede skrevet her, men det du skriver stemmer akkurat med hvordan jeg også hadde det. Jeg fødte også i Kr.sand Jeg orka ikke lese igjennom det som stod der fra før av Lat?? jaaaaa
Emas Skrevet 14. juni 2013 #13 Skrevet 14. juni 2013 Åj, her var mange spørsmål i hovedinnlegget! Eg fødde på KK for 3 månadar sidan, og hadde en kjempeflott opplevelse! Det er absolutt ingenting å vere bekymra for! (veit at det ikkje sto i hi, men tenkte å nevne det alikavel!) For det første, så fødte eg natt til fredag, og reiste heim søndag ettermiddag. Eg hadde ikkje så veldig lyst å reise heim så fort, men eg bestemte meg for at det skulle gå bra, og vi kunne komme innom når som helst dei første 3? dagane. Vi hadde litt ammeproblem, men fekk komme på ammepoliklinikken/barselpoliklinikk både mandagen og tirsdagen, noko som var til stor hjelp! I disse listene står det jo f. eks behagelige klær og truser og ammebher osv. til mor. Men hvor mange? Eg hadde med meg 2 deilige joggebukser, og ei mammabukse. BA og BT kjem for å ta bilde av den nye familien enkelte dagar, så det er kjekt å ha litt freshe klær + sminke om en vil bli tatt bilde av. (dette er heilt frivillig..) Av undertøy kan eg anbefale mammatruser og ammebh fra H&M, billig og greit. Spør gjerne betjeninga om hjelp, evt kjøp en bh som er eit par str større enn du normalt brukar. Du kan handle inn nytt når brysta har normalisert seg, og en slutta å blø nedentil. Eg har ca 10 slike truser og ca 6 ammebhar. Eg blødde forøvrig ikkje gjennom, binda er så store, at det er tvilsomt at du gjer det. Paracet, jerntablettar og anna du måtte ha behov for er der. Viss du må sy nedantil får du smertestillande som skal hjelpe. Antrekk til babyen er veldig greit å ha med! Kleda som dei har på KK er hullete, stive og lite pene, vi hadde med en haug med kle til jenta vår, og det var supert! Egne tepper også er veldig greit! Madrass, dyne osv er der, ikkje stress med å ha det med. Smokk skal en ikkje bruke før amminga er veletablert, så det kan ligge igjen heime. Ammepumpe er ikkje nødvendig, viss du skulle ha behov for det, så har dei det der. Egne bind og bleier er ikkje nødvendig. Men KK brukar pampers, om du foretrekk eit anna merke, så må du ta med det sjølv. (Eg brukte libero str 1 første vekene.) Maten der er heilt ok, men om du ikkje likar den kan mannen ta med mat til deg. Han kan også betale for å få spise der sammen med deg. MÅ jeg ha med meg noen til å passe på meg i dusjen eller på do? Nei, det er ikkje nødvendig med anstand verken i dusjen eller på do. Men om du har mista mykje blod kan du vere litt svimmel når du skal dusje, difor kan det vere greit å ta det i sakte tempo, men guri så deilig å dusje etter en fødsel! Ubeskrivelig! Det kan vere lurt å pakke en ekstra bag som ligg heime, med litt ekstra utstyr, f.eks bukse og truser, slik at samboaren kan hente ved behov..viss han har mulighet! Lykke til, og gled deg!
Kakaoen Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 Jm stod vakt på utsia døra når jeg tok min første dusj. Og den første dagen måtte jeg si ifra til samboer at jeg gikk på do! I tilfelle jeg skulle besvime pga blodmangel. Søstra mi besvimte i dusjen, så jeg skjønner hvorfor de vil vite om du er der Og btw.. Dissa sykehusbinda ligner mer på bleier Lykke til
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 Kunne gå å spise hele dagen hvis man ville på kongsvinger sykehus, brødskiver og pålegg da, og middag midt på dagen. Anonymous poster hash: ba312...64c
Kakaoen Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 I Kristiansand har de kiosk ved hovedinngangen Kommanderte samboer ned dit og han brukte "en liten formue" på kjeks, sjokolade, julemarsipan og pepsimax
funfacts Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Tenkte å begynne å planlegge/pakke sykehusbag nå etterhvert. Vet det er masse info på nett og lister osv. men jeg spør likevel i håp om at dere som har født har noen råd. Skal føde på KK i Bergen (Haukeland) hvis det har noe å si. I disse listene står det jo f. eks behagelige klær og truser og ammebher osv. til mor. Men hvor mange? Jeg vet jo ikke om alt går "perfekt" og jeg kan dra hjem etter 1 dag eller om jeg må være der i 5 dager. Hva hvis det plutselig blir hastekeisersnitt, da må jeg vel være der lengre? Jeg har lyst til å kjøpe nye klær sånn at jeg kan ta på meg myke og deilige klær etter fødsel og ikke bare gamle stygge joggebukser og trenger derfor en pekepinn på hva jeg har bruk for da jeg syns det er vanskelig å be samboer dra hjem å hente, tipper han tar "feil" da... hehe. Jeg er også en typisk stringtrusejente, og må derfor gå til innkjøp av "store, behagelige truser". Hvor mange trenger jeg? Jeg aner jo ikke om jeg kommer til å blø ihjel klærene hele dagen og trenger 8 skift på en dag eller om det holder med 1-2-3 bukser og 1 truse pr. dag.. Noen råd/erfaringer? Jeg har tenkt å være på sykehuset "så lenge som mulig", dvs. til jeg får beskjed om at jeg er klar for å dra hjem. Ønsker å få hjelp med amming og "utnytte" den hjelpen jeg kan få, da jeg aldri har gjort dette før:-) Og ellers videre; hva mer trenger jeg? Tar jeg med paracet f. eks? Og hva med amme-bh? Når skal jeg kjøpe det? Jeg har jo enda noen uker igjen og jeg syns ikke brystene mine har vokst i svangerskapet (enda), bruker iallefall fortsatt samme bher som før, kanskje jeg har fått øøøørlittegrann fyldigere bryst, men ikke noe særlig merkbart.. Forstår det sånn at brystene gjerne ikke vokser før ETTER fødselen, og da MYYYYYE. Hvordan skal jeg da kjøpe amme-bh? Jeg må vel ha 1-2-3 stk. med på sykehuset? Foreløpig har jeg kun kjøpt amme-singlett fra h&m og har fått noen STORE ull-amme-innlegg i gave som dekker halve magen min, hehe. Råd ang. amme-bh? Videre: Kan jeg ta med et par antrekk til babyen eller får jeg ikke bruke egne klær på den? Og må jeg ta med madrass,saueskinn, dyne til babyen? Den skal jo ikke sove på brukt madrass har jeg lest.. Hva med tepper til babyen? Smokk? Ammepumpe?? Herregud så vanskelig, hva trenger jeg egentlig å ha med? Jeg føler jeg har/skal kjøpe alt som trengs og anbefales og kommer ikke til å mangle noe før babyen blir født, men vil jo ikke komme på sykehuset med 4 kofferter og virke skikkelig diva... Jeg vil være godt forberedt da jeg hater og ikke ha kontroll på praktiske ting. Jeg er veldig på å planlegge og organisere typisk... Tar jeg med egne bind til meg selv? Egne bleier til babyen? Hvilken størrelse på begge deler/merke? Hvordan er det med mat/måltider på kvinneklinikken? Jeg har ikke vært på sykehus før... Hva hvis jeg er sulten midt på natten? Hva om jeg ikke liker middagen, kan jeg sende samboer ut og kjøpe mat og ta med inn eller er ikke det lov? Hvor lenge er det vanlig å være på sykehuset etter fødsel? Hva hvis man tar keisersnitt? Hvis alt er bra med baby, hvilke "problemer" kan gjøre at jeg likevel må bli lengre på sykehuset? MÅ jeg ha med meg noen til å passe på meg i dusjen eller på do? Her var det 1 million spørsmål, men jeg er bare helt blank på dette og vil være godt forberedt og slippe å ligge på sykehuset å beskymre meg for at jeg har blødd i stykker alle trusene og buksene og at samboer kommer dragende med en hvit bukse f. eks.. Tar i mot alle svar med STOR takknemlighet! Tusen takk for at du orket å lese alt, og svare!! Madrasser, medikamenter, lammeskinn, brystpumpe, bind ++ har de på sykehuset. Der jeg fødte hadde dem også klær og bleier, så jeg tok kun med bleier og reisesett til hjemturen. Samt tok jeg med bilstol. Ellers tok jeg med meg 2 amme-bher, og de brukte jeg. Kjøpte fler etter jeg kom hjem og brystene nådde maksstørrelse. 2 jogge/kosebukser, samt en fin med løs bukse til besøk. 3 - t-skjorter og 2 genser (du kan låne sykehusskjorter å sove i) Mat og drikke til fødselen (fikk noe jeg ville ha) og litt godteri til dagene etterpå. Kamera og lader Store truser (greit å ha med noen da du kan blø mye) Sokker Dusjsaker - første dusjen etter fødsel er fantastisk med gode hårprodukter og såpe Slipperser (tøfler drar til seg så mye bakterier og dritt) Teppe i ull hadde vi med og ble mye brukt, samme ble en tynn lue i ull. Hadde meg meg morgenkåpe etter anbefaling men ble ikke brukt Fant ut at man ikke trenger sååå mye, det meste har dem på sykehuset. Vi var tre dager på sykehuset etter fødsel. Var der så lenge grunnet lite barn og stort blodtap. Alt var bra med barnet, men pga. liten vekt ble det tatt en del flere prøver, samt at friske barn også kan få gulsot. På hjemreisen tar du bare med deg masse bind. De første dagene bruker man gjerne "bleier".
linfrø Skrevet 15. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 15. juni 2013 Herregud så masse lange, gode svar! Tusen, tusen takk!!! Da er det bare å sette i gang å lage liste! Sliter litt med å definere store, behagelige truser, men jeg får bare kjøpe noe.. hehe. Manneboksere kanskje?? ;-)
Gjest Amber Rose Skrevet 16. juni 2013 #19 Skrevet 16. juni 2013 Jeg orka ikke lese igjennom det som stod der fra før av Lat?? jaaaaa Det vakke sånn ment. Var bare vittig at du opplevde det samme som meg og at vi fødte på samme sykehus
Kakaoen Skrevet 16. juni 2013 #20 Skrevet 16. juni 2013 Herregud så masse lange, gode svar! Tusen, tusen takk!!! Da er det bare å sette i gang å lage liste! Sliter litt med å definere store, behagelige truser, men jeg får bare kjøpe noe.. hehe. Manneboksere kanskje?? ;-) Jeg kjøpte slike http://www.ellos.no/ellos-beste-pris/hipster-i-4-pk/323282?N=1z141puZ1z141yoZ1z141od&Ns=RankValue5|1&Nao=0 I en størrelse større enn vanlig Helt greie. Må ikke bli for store heller, for da føler jeg at det som kommer ut bommer på bindet Det vakke sånn ment. Var bare vittig at du opplevde det samme som meg og at vi fødte på samme sykehus Da skjønner jeg Var litt komisk det ja. Er det lenge siden du fødte? Jeg fikk min gutt i november 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå