Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt i det siste på dette spørsmålet. Mange jeg kjenner ser ikke på seg selv som A4, og det er vel helst de med størst dose av selvinnsikt som innrømmer at de er A4.

Er det noen her som er A4 eller anti-A4? Definisjonen kan diskuteres, men ta utgangspunkt i din egen forståelse av A4.

Anonymous poster hash: 1beaf...307

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tyveårene var jeg anti-A4, så delvis ned på de som var det og holdt meg selv langt unna alt som kunne minne om et A4-liv. Jeg anså det som kjedelig, tankeløst og lite reflektert.

Nå er jeg vel over de tredve, har blitt mer og mer A4 for hvert år som går, og nyter det. :)

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg var også anti-A4 da jeg var yngre, men har blitt mer og mer A4 med årene. Jeg vil ikke si at jeg er blitt A4 ennå, men beveger meg i den retningen da jeg er mindre rastløs og får mer behov for stabilitet. Jeg ønsker meg ikke barn da, så helt A4 blir jeg nok aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok også blitt mer A4 med årene, ønsker meg stabilitet, fast jobb med ganske faste arbeidstider, forutsigbarhet osv. Har levd litt bohemliv tidligere, frilanset og aldri eid bolig, det har noen fordeler det også - og jeg tror jeg er ganske sterk og tilpasningsdyktig - men A4-livet har mange fine sider ved seg :) Jeg kommer nok ikke til å bli HELT A4 med rekkehus på Kløfta, to barn og golden retriever, men langt i fra er det ikke.

Anonymous poster hash: ead78...1a2
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Neppe, og blir mer og mer sær jo nærmere jeg kommer 40.

Jobber deltid, reiser mye, frivillig barnløs, har flere partnere, har ingen utdannelse, og vurderer begynne jobbe som Dominatrix.

AnonymBruker
Skrevet

Selv foretrekker jeg jo stabilitet og finnes ikke like rastløs som jeg var i mine yngre dager.

Men jeg var likevel mer A4 tidligere enn nå, tror jeg. Har gjerne blitt noe mer hipster gjerne.

Anonymous poster hash: 541d0...693
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 20årene, og er litt av begge sider vil jeg påstå. Flytter litt rundt, studerer i andre byer/land, og etter endt utdanning så har jeg ikke noen konkrete planer heller. Jeg er litt slik at jeg vil dit vinden tar meg (det ordner seg alltid til slutt). Samtidig så kommer A4 siden inn og hyler at jeg bør finne stabilitet.

Anonymous poster hash: 79448...fea
Skrevet

kommer vel an på hva man legger i a4?

Jeg er jo selv bare 21 år gammel, og har jo inntrykk av at på min alder er det vanlig å gjøre mye forskjellig, studere, jobbe, reise etc. Selv jobber jeg, 30 timer i uka på butikk, det er rimelig stabilt og vanlig?

Egentlig ønsker jeg selv å leve et a4-liv, ha en fast 8-4 jobb, en stabil hverdag. Jeg er ikke så impulsiv av meg.

Skrevet

Jeg er nok rimelig A4 på papiret iallefall, med mangeårig samboer, baby på vei og en helt gjennomsnittlig utdannelse og jobb. Samtidig har jeg ingen venninner fordi jeg har så lite til felles med andre kvinner på min alder interessemessig - og da blir det vanskelig å føle seg helt A4 allikevel.

Skrevet

De fleste av oss ender nok opp med et (tilnærmet) A4-liv. Vi har ytre rammer som bestemmer mye, f.eks må vi jobbe for å tjene penger, og de fleste jobber har faste arbeidstider og fastlagt ferie/fritid. Får vi barn, må de begynne på skolen når de er 6 år.

En partner begrenser også, det skal godt gjøres å finne en kjæreste som har full frihet når det gjelder jobb, selv om en er så heldig å ha det selv.

Sånne ting begrenser handlefriheten vår, og fører til at de aller fleste er mer eller mindre A4 når de nærmer seg 30 = ferdig med utdanning, og er i fast jobb.

Nå har vi imidlertid mange flere muligheter enn tidligere generasjoner. Vi reiser mer, noen bor/studerer i utlandet,osv osv. Det fører jo også til at A4-begrepet endrer seg, sånn at det også blir A4 å reise, studere i utlandet, og alle de andre tingene som MANGE gjør nå, og noen få gjorde før.Og om bor i utlandet og jobber/studerer der, så får en jo likevel en A4-hverdag i det landet også, ettersom jobb og studier gir rammer uansett hvor en er.

Så hvis det å ha et A4-liv betyr å bo et fast sted, ha jobb og barn, så ender nok de fleste der. Men det er spennende at noen er mer bohemer, og har mulighet til å leve friere. Mange har imidlertid behov for den tryggheten et A4-liv gir. Fast inntekt, egen bolig osv.

Jeg har passert 40, og har hatt et A4 liv i veldig mange år. Trives godt med det, for det betyr ikke at livet er kjedelig. Joda, hverdagen er der, men det er den for alle. Men ferie og fritid kan gjøres veldig spennende og innholdsrikt selv om A4-livet ser kjedelig ut på overflaten.

Skrevet

Delvis. Jeg har fast jobb og eier egen bolig - altså A4.

På den annen side har jeg verken mann eller barn eller kjæreste, og for å gjøre det enda mindre A4 så har jeg i grunnen ingen venner her jeg bor heller. Altså ville jeg levd helt isolert om det ikke hadde vært for jobben. Tror ikke den biten er så veldig A4.....

Skrevet

Generelt sett kan man si at alle som lever i parforhold er A4.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil si jeg er både og.

Jobber 100 %, 8-16 og har utdanning. Har barn med min samboer, planlegger nr 2. Eier hus og to biler. Og vi forlovet oss før vi ble gravid.

Men jeg var ferdig med bacheloren når jeg var 21, ble mamma samme året og kjøpte hus sammen året. Har inntrykk av at det ikke er veldig vanlig å ha alt på plass så tidlig. I tillegg var samboren min 21 da vi ble foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...